Prima carte românească despre branding în ospitalitate

Prima carte românească despre branding în ospitalitate
person Horeca
access_time_filled

Considerată prima carte românească care abordează tematica brandingului în industria ospitalității, cartea „Brandul Ospitalității” semnată de Cristian Cărămidă s-a lansat oficial pe 3 noiembrie în cadrul Târgului de Turism al României. Potrivit autorului, care are peste 20 de ani de experiență în domeniul construcției de branduri, cartea a apărut dintr-o nevoie, dintr-o lipsă de conștientizare a managerilor din industria ospitalității din România de importanța imaginii în zilele noastre. cartePentru a sublinia necesitatea investiției în imagine pentru succesul unei afaceri, autorul a dat exemplul companiei Coca-Cola: jumătate din profitul companiei pe un an se duce în promovarea pe anul următor. Rezultatul îl știm cu toți. Cel mai puternic brand din lume.
,,Brandingul este în prezent cel mai important aspect al oricărei afaceri. Fie că este vorba de un hotel, un restaurant, o stațiune turistică, un oraș, valoarea brandului este cea care va determina succesul afacerii. Putem spune că un brand de succes este egal cu succesul afacerii”, se arată în cartea Brandul Ospitalității.
Lansată în 2000 de exemplare, cartea oferă sfaturi utile managerilor de hoteluri despre cum se construiește un brand în industria ospitalității, însă, subliniază autorul, cartea nu oferă o rețetă de succes unică, căci fiecare brand este unic în felul lui și are propriul traseu în conștiința colectivă. De ce o carte despre branding  în industria ospitalității și nu în alt domeniu? „Industria ospitalității este poate cea mai importantă industrie legată de imagine. Este foarte important pentru cei din ospitalitate să cunoască ce înseamnă un brand, cum își pot valorifica imaginea într-un context profesional și nu „după ureche”, ne-a spus Cristian Cărămidă.
Sunt deschiși însă managerii din ospitalitate să apeleze la profesioniști în domeniul brandingului? Puțini, spune Cristian Cărămidă. Exceptând marile lanțuri hoteliere care au o politică globală, puține unități din această industrie investesc în branding. Și dovada cea mai bună este că mulți români își petrec concediile în străinătate. În momentul în care se cameramareridică un hotel se cheltuiesc foarte mulți bani, iar la momentul inaugurării nu mai sunt bani pentru nimic, nici măcar pentru promovare. Mulți trăiesc cu ideea că dacă au deschis unitatea, gata vor intra și clienții. Lucrurile nu stau așa. Trebuie să ajungi în mintea oamenilor ca ei să vină la tine, spune Cristian Cărămidă.
Primul pas în construirea unui brand este acela ca managerul din ospitalitate să conștientizeze că are o identitate și să vrea să o promoveze. Apoi este necesar să fie angajat un brand manager. O altă problemă ar fi că în România nu există standardul ocupațional de brand manager.
Cristian Cărămidă nu se oprește la primul volum: al doilea volum se va lansa cu ocazia Târgului de Turism al României din primăvara anului 2012 și va aborda subiecte precum: esența calității serviciilor în industria ospitalității, caracteristicile serviciilor în industria ospitalității, resursele umane factorul decisiv al calității serviciilor. Rolul brandului în industria ospitalității, brandul de țară și implicațiile asupra industriei ospitalității, designul, franciza – garanția succesului în industria ospitalității, etc.
Cartea Brandul Ospitalității este binevenită în România. Singurele lucruri pe care le-am avea de comentat ar fi prezența multor greșeli de ortografie în carte, lucru, credem noi, inadmisibil pentru o carte care vorbește despre importanța imaginii.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302