Strategii de promovare online în 2022

person Andreea Trifaș, Digital Marketing & Communications Manager, Seo Factory
access_time_filled

În ultimii doi ani, blocată de criza sanitară, industria HoReCa a fost nevoită să se adapteze la noile comportamente de consum ale clienților. Dacă această perioadă ne-a învățat ceva despre supraviețuirea afacerilor în vremuri incerte, anul 2022 ne oferă șansa să ne rafinăm lecțiile învățate.

Pandemia a fost o lecție dură pentru afacerile HoReCa, unele fiind nevoite să se închidă temporar, altele definitiv. Însă afacerile care au rezistat sunt cele care au fost flexibile la schimbări și au învățat să navigheze rapid fluctuațiile evenimentelor globale.
Un canal care și-a făcut remarcată eficiența și influența în această conjunctură, mai mult decât o făcea înainte, a fost mediul online. Așa cum era de așteptat, acesta a câștigat și continuă să câștige teren în fața mediilor offline, atât ca piață de desfacere, cât și ca mijloc de promovare. Pentru cei care au profitat de resursele pe care online-ul le oferă, pandemia s-a dovedit a fi o provocare căreia îi pot face față.
În 2022 însă, nu mai este suficient pentru afacerile din HoReCa să reziste, e timpul să se diferențieze și să facă profit. Vorbim în continuare despre tendințele de promovare ale momentului și cum pot fi ele utilizate pentru a stimula interesul clienților, vânzările și notorietatea brandului.

Prezență în motoarele de căutare
Întâi de toate, pentru fi găsite de clienți, localurile trebuie să fie prezente în mediul online. Dacă până în pandemie website-ul era un element opțional, în ziua de astăzi, acesta a devenit indispensabil în atragerea de clienți. Website-ul pune la dispoziția utilizatorilor de internet informațiile și detaliile de care aceștia sunt interesați atunci când, spre exemplu, sunt în căutarea unui restaurant – meniu, prețuri, oferte speciale – toate întărindu-le încrederea în produsele și serviciile prezentate. Din acest motiv, este imperativă dezvoltarea unui site web intuitiv și ușor de navigat, dar și optimizarea lui pentru motoarele de căutare, pentru a fi afișat în Google atunci când cineva caută un local din categoria respectivă.
De ce este acest lucru important? După cum probabil știi deja, Google este cel mai vizitat website din lume, deținând în prezent peste 92% din cota de piață a motoarelor de căutare. Asta înseamnă că prezența în Google este obligatorie pentru orice afacere. Mai mult decât atât, crearea unui profil de business aici este o modalitate eficientă de a atrage noi clienți din căutările pe Google și Maps.
Statisticile Google sugerează că mai bine de jumătate dintre utilizatorii, care fac o interogare online privind un restaurant din apropierea lor, vizitează localul sau plasează o comandă în aceeași zi. Însă, dacă datele de listare – nume, adresă, număr de telefon – sunt incorecte, 80% dintre ei își pierd încrederea în locație și nu revin prea curând. Prin urmare, este foarte important ca datele de listare ale companiei să fie corecte și actualizate de fiecare dată când este necesar. Totodată, restaurantele și barurile pot folosi profilul de business configurat pentru a avea control asupra informațiilor oferite – restricții privind accesul în locație, de exemplu –, dar și pentru a oferi clienților posibilitatea să vizualizeze meniul, să facă rapid rezervări online sau să plaseze o comandă, fără să mai navigheze pe site pentru a găsi pagina de contact.

Recenzii
Părerile clienților sunt probabil cel mai puternic instrument de marketing în 2022. Importanța lor a fost stabilită demult. Cu toate acestea, având în vedere că, înainte să aleagă o locație, fie ea hotel sau restaurant, utilizatorii caută mai mult ca niciodată să afle părerile celorlalți clienți, gestionarea evaluărilor și a recenziilor clienților este crucială. Cu interesul necesar și cu instrumentele potrivite de evaluare a clienților și de gestionare a recenziilor, orice afacere își poate consolida o reputație bună în online. Mai ales dacă sunt folosite pro activ pentru a identifica și rezolva probleme. Această practică îmbunătățește experiența generală a clienților și evaluările lor de-a lungul timpului.
Potrivit unui sondaj de evaluare a consumatorilor realizat în 2020 de BrightLocal – platformă dedicată marketingului online – 87% dintre consumatori citesc recenzii online, iar industria cu cea mai mare rată de citire a recenziilor este HoReCa, urmată de domeniul medical și auto. Mai mult decât atât, o creștere de doar o stea poate oferi unei afaceri o creștere de aproximativ 5-9% a veniturilor.
Pe baza acestor statistici numai, este clar că recenziile clienților sunt o unealtă importantă de marketing ce trebuie valorificată. Localurile ar putea să încurajeze și chiar să solicite recenzii din partea clienților și să răspundă la ele. Mai ales atunci când un client este nemulțumit de serviciile oferite. Este important să se comunice pe un ton amabil, recunoscător pentru problema semnalată și să se încerce soluționarea ei. Până la urmă, e posibil ca un comentariu negativ să rezolve din timp probleme care ar cauza și mai multe daune în viitor.

Promovare geotargetată
Locația afacerii joacă un rol esențial în succesul sau eșecul acesteia, iar în cazul unui restaurant, ea este decisivă. Cei mai mulți consumatori caută un loc în apropiere de casă sau de birou. De aceea, promovarea restaurantului prin reclame direcționate geografic se numără printre strategiile de marketing recomandate. Pentru afacere, acest tip de promovare este util pentru că economisește bani afișând reclamele doar utilizatorilor din orașele de interes sau pe o anumită rază din jurul locației. Direcționarea în funcție de locație se bazează pe diverse semnale, inclusiv setările, dispozitivele și comportamentul utilizatorilor pe site-ul promovat.
De la anunțurile care se activează atunci când cineva caută anumiți termeni pe Google, la Waze Ads și postări sponsorizate pe Facebook, Instagram sau YouTube, reclamele plătite sunt disponibile în tot felul de formate, pe diverse canale. Iar atunci când sunt folosite pentru a targeta publicul din apropierea lor, restaurantele, cafenelele sau barurile pot beneficia exponențial de pe urma marketingului local, în special în construirea unei baze de clienți loiali. Cu toate acestea, promovarea plătită trebuie sprijinită de o puternică prezență și activitate online. Este recomandată astfel utilizarea rețelelor de socializare pentru a interacționa cu clienții și de a-i fideliza, de a comunica oferte și noutăți, dar și pentru a distribui conținut valoros, precum imagini savuroase cu felurile de mâncare din restaurant sau mici secrete din bucătărie. Localurile care se folosesc de rețelele sociale pentru a scoate în evidență identitatea de brand au o rată mai mare de succes, iar cele care se implică totodată în mediul online cu campanii active de marketing vor vedea în scurt timp beneficiile aduse de acestea, printr-o creștere a numărului de clienți și a vânzărilor.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302