Hotelieri: Autoritățile române trebuie să convingă turiștii israelieni că Bucureștiul și România sunt destinații sigure

Hotelieri: Autoritățile române trebuie să convingă turiștii israelieni că Bucureștiul și România sunt destinații sigure
person Horeca
access_time_filled

La două săptămâni de la incidentul în care patru turiști din Israel au fost agresați de jandarmii români după mitingul diasporei, hotelurile de 4 și 5 stele din București resimt un recul al numărului de persoane din această țară, potrivit datelor Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR).

Cu peste 220.000 de persoane care și-au făcut vacanța anul trecut în țara noastră, Israelul este, ca număr, a doua țară emițătoare de turiști pentru România, după Germania, însă în anii următori s-ar putea înregistra un declin pe această piață dacă autoritățile române nu conving turoperatorii israelieni că astfel de incidente nu se vor mai repeta.

Efectele agresiunii a patru turiști israelieni de către jandarmii români nu se lasă așteptate, iar la două săptămâni după incident hotelierii au constatat deja o ușoară scădere a numărului de turiști din această țară. „în acest moment există riscul ca incidentul respectiv (prin amploarea pe care a luat-o) să zdruncine cel mai important factor în luarea deciziei de călătorie pentru turiștii israelieni, și anume securitatea. Pentru turiștii din Israel, siguranța reprezintă primul motiv în alegerea destinației. Dacă nu vom reacționa prin îmbunătățirea promovării și comunicării cu piața Israel, cu siguranță că astfel de elemente vor aduce scăderi importante în circulația turistică dinspre această țară„, a declarat Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR).

bucharestoldtown

Dacă luăm în calcul și reacția imediată a Ambasadei Israelului în România, cităm «considerăm acest incident ca fiind inacceptabil și extrem de serios », și dacă ne uitam la impactul în mass-media din Israel pe care l-a avut acest incident, putem considera că ne aflăm în fața unui risc de scădere a atractivității României pe piața Israel, la care trebuie să reacționăm de urgență pentru ca efectele negative să fie cât mai reduse.

Pentru a stopa declinul fluxului de turiști, autoritățile române ar trebui să comunice cu turoperatorii și cu autoritățile din Israel, dar și cu turiștii, în general, și să încerce să-i convingă că Bucureștiul și România reprezintă destinații sigure. Ar trebui să se insiste atât cu comunicate oficiale (cu scuze pentru incidentul creat și cu asigurări pentru viitor), cât și cu o intensificare a comunicării de marketing, spun reprezentanții FIHR.

Anul trecut au vizitat România 220.949 de turiști israelieni, dintr-un total de 2.73 milioane de turiști străini, adică puțin peste 8% din piață. Israelul se situează pe locul doi ca țară emitentă de turiști pentru România, după Germania, cu 262.200 de turiști.

în 2017, numărul turiștilor israelieni în România a crescut cu peste 15% față de anul precedent. Primii pași au fost făcuți de către comunitatea de origine română din Israel, care a plecat din țară în perioada comunismului și care acum a revenit pentru a redescoperi locurile natale. Este a doua comunitate din Israel după cea plecată din Rusia. Ulterior, acești turiști au povestit că România este o țară sigură, primitoare și tolerantă, ceea ce i-a făcut și pe alți israelieni să li se alăture. Principalele eforturi de promovare nu au fost făcute de statul român, ci direct de hoteluri, agenții de turism și cazinouri din țară, iar un factor important au fost companiile aeriene, care văzând potențial, au introdus curse pe care le-au promovat și pe segmentul turism.

în astfel de momente se vede cel mai bine utilitatea birourilor de turism dintr-o anumită țară și că acum, mai mult decât oricând, constatăm ce decizie proastă a luat fostul ministrul Turismului Mircea Dobre eliminând birourile de turism, fără să pună nimic în loc„, a spus Călin Ile.

în astfel de situații, ar trebui să își arate eficienta și Compania Municipală de Turism Bucuresti, care are personal bine plătit și bugete consistente pentru promovarea orașului, dar efectele sunt zero. Banii colectații de la hotelieri din city tax (sume care în București, depășesc 2 milioane de euro anual) ar fi bine să fie investiți în astfel de momente pentru a estompa efectele negative pe care le putem avea pe o piață foarte importantă după asemenea incidente.

Sursa: Comunicat FIHR

Sursa foto: www.videoblocks.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302