Hotelurile boutique, atracţia investitorilor

Hotelurile boutique, atracţia investitorilor
person Horeca
access_time_filled

Interesul investitorilor din segmentul hotelier pentru hotelurile de tip boutique rămâne copleșitor, în ciuda incertitudinii care planează asupra economiei. Până în anul 2013, 2544 de camere se vor adăuga sectorului hotelurilor boutique din Londra, acesta dublându-și practic mărimea și devenind cel mai dinamic segment al industriei hoteliere din oraș, potrivit site-ului 4hoteliers.com.
boutiqueInvestitori din întreaga Europă se arată tot mai interesați de acest segment și tot mai mulți se arată dornici să intre pe această piață. De la o nișă extrem de mică, hotelurile boutique s-au dezvoltat atât de rapid încât astăzi au ajuns să reprezinte o categorie de sine stătătoare, recunoscută ca una dintre cele mai dinamice din Europa.

Schimbarea obiceiurilor consumatorilor din industria ospitalității poate ajuta la explicarea acestei creșteri spectaculoase a hotelurilor de tip boutique. Oaspeții hotelieri sunt din ce în ce mai interesați de design și nu mai caută o simplă „cazare” peste noapte, unde e nevoie doar de un pat, o masă și niște scaune. De asemenea ei se așteaptă la un nivel din ce în ce mai ridicat al serviciilor pe care le primesc într-un hotel. Practic oaspeții vor astăzi o experiență în locul unei simple unități de cazare.
Toate acestea le sunt oferite de hotelurile boutique, renumite pentru designul unic, calitatea ridicată a serviciilor oferite și personalizarea serviciilor. Mai mult, proprietarii hotelurilor boutique (independente) nu trebuie să ia în considerare standardele impuse de afilierea la un brand, și astfel au o mai mare libertate în conceperea unui design unic.
boutique1Hotelurile boutique sunt în general mici (maxim 100 de camere) și le oferă oaspeților intimitatea și atenția dorită, deoarece angajații își pot personaliza mai ușor serviciile. În marea majoritate a cazurilor hotelurile la scară largă trebuie să răspundă de un număr mare de oaspeți, și astfel, lupta pentru a oferi servicii cât mai personalizate oaspeților este din start câștigată de un hotel boutique.
Hotelurile boutique sunt în general asociate cu hoteluri orientate spre design, care nu au mai mult de 100 de camere și care oferă o experiență „trendy” și unică în felul ei, la un nivel ridicat al serviciilor. Termenul „Lifestyle” a apărut în asociere cu hotelurile boutique, odată cu evoluția lor în timp. Sintagma a devenit mai comună odată cu intrarea marilor lanțuri în segmentul hotelurilor boutique, cu branduri precum W de la Starwood, Edition de la Marriott și hotelurile Indigo de la InterContinental Hotels Group. Hotelurile de tip lifestyle pot avea și 200 de camere, dacă nu mai mult, un exemplu fiind hotelul W din Barcelona, care are 473 de camere.
O dată cu intrarea marilor lanțuri internaționale pe piața hotelurilor boutique, pe lângă succesul înregistrat de hotelurile boutique independente, acest segment a început să fie o piață tot mai atractivă pentru investitori.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302