Rezultate record pentru Orbis Hotel Group în 2016. 2017 – anul accelerării

Rezultate record pentru Orbis Hotel Group în 2016. 2017 – anul accelerării
person Horeca
access_time_filled

orbishotelgroupGrupul hotelier Orbis, cel mai mare lanț de hoteluri din Europa Centrală și partenerul strategic al AccorHotels în regiune, a obținut rezultate record în 2016, determinate de gestionarea foarte activă a veniturilor și de politicile inovatoare și eficiente de distribuție, precizează reprezentanții grupului într-un comunicat. Aceștia subliniază că și climatul economic favorabil din regiune a conferit un dinamism suplimentar creșterii Orbis.

Performanța Orbis în 2016 confirmă în mod clar strategia noastră lansată în 2014, luând în considerare nu numai rezultatele operaționale și financiare, ci și satisfacția angajaților și a oaspeților, dezvoltarea rețelei și alte aspecte ale activității companiei, ce acționează ca un releu de creștere durabilă.”, a declarat Gilles Clavie, președinte și CEO al Orbis S.A.

Performanța financiară

Climatul economic favorabil din întreaga regiune a conferit un dinamism suplimentar creșterii Orbis, determinată în principal de gestionarea foarte activă a veniturilor, alături de politicile inovatoare și eficiente de distribuție. Creșterea de două cifre a indicatorului RevPAR (+11,2% față de anul precedent) demonstrează că strategia este corectă. Creșterea a fost vizibilă în toate țările din regiune în care operează Orbis, confirmând rațiunile care au stat la baza deciziei de achiziție a rețelei AccorHotels în 2015.

Rezultatele operaționale pozitive s-au reflectat în creșterea semnificativă a veniturilor (+9,5%), până la 316 milioane de euro și în creșterea remarcabilă a EBITDA operațional de +18,3% (pană la 89 de milioane de euro). Orbis a îmbunătățit în ultimii 4 ani rentabilitatea, ceea ce se reflectă în creșterea marjelor în 2016 (EBIDAR +1,2 pp; EBITDA +2,1 pp).

Dezvoltarea portofoliului & managementul activelor

în 2016, Orbis a continuat să își consolideze poziția de lider de piață prin extinderea bazei de hoteluri. Compania a deschis două hoteluri proprii: Mercure Kraków Stare Miasto (198 camere) și Ibis Gdansk Stare Miasto (120 camere), ambele construite în conformitate cu angajamentul de dezvoltare durabilă cu respectarea standardului de performanță ecologică BREEAM.

în anul 2016 am asistat, de asemenea, la noi deschideri de hoteluri în parteneriat (light assets), mai precis, au fost deschise cu succes 7 hoteluri în regim de franciză, cu un total de aproape 700 de camere și au fost semnate 13 noi acorduri. Acest lucru dovedește și asigură creșterea durabilă a companiei în următorii ani. Mai multe hoteluri Novotel, Ibis și Ibis Styles se vor alătura grupului pană în 2020 în țările din regiunea Europei de Est.

în afară de extinderea în continuare în regiune și modernizarea constantă a hotelurilor sale, Orbis a fost, de asemenea, eficient în managementul activelor. în scopul de a optimiza portofoliul de active și a se concentra asupra investițiilor cu rentabilitate ridicată, compania a cumpărat în 2016 două hoteluri închiriate și în primele zile ale anului 2017 a finalizat a doua tranzacție de răscumpărare a cinci hoteluri închiriate, care cumulează aproape 1.600 de camere în Budapesta, în valoare de peste 400 de milioane de zloți.

Performanță operațională solidă

Pentru a-și întări orientarea către client, Orbis a continuat în 2016 implementarea unei noi culturi a serviciilor. Grație noilor proiecte, care au în centru clienții, s-a realizat un progres semnificativ în ceea ce privește simplificarea proceselor la toate nivelurile companiei. Au existat, de asemenea, programe dedicate anumitor mărci, respectiv Mercure Touch, Genius Novotel Life, ibis New Service Culture and Sofitel Value Based Leadership. Toate acestea vor sprijini filozofia de a răspunde mai bine nevoilor și asteptărilor clienților, care se reflectă în motto-ul AccorHotels „Feel Welcome”.

gillesclavie2017 – Anul accelerării

Orbis Group a obținut rezultate record în 2016, datorită unei mai bune alinieri a tuturor echipelor Orbis și a coerenței acțiunilor întreprinse – excelența operațională; politicile creative de distribuție și de gestionare a veniturilor; abordarea orientată către crearea de valoare atât față de investiții cât și față de organizație – care au fost susținute evident de contextul favorabil și dinamic al pieței. Multe dintre proiectele introduse sunt durabile și vom continua să vedem efectele pozitive ale acestora și în viitor. Rezultatele financiare confirmă, de asemenea, sustenabilitatea și sunt promițătoare pentru lunile următoare. 

După o perioadă de restructurare, urmată de extinderea și integrarea în regiune, a venit momentul pentru Orbis să accelereze. La fel ca și în 2016, ne vom concentra, în consecință, pe consolidarea pilonilor strategici pentru a ne întări în continuare poziția de lider în regiune„,  a conchis Gilles Clavie.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302