O firmă de IT din Cluj-Napoca dezvoltă o aplicație care le permite ospătarilor să lucreze de la distanță

O firmă de IT din Cluj-Napoca dezvoltă o aplicație care le permite ospătarilor să lucreze de la distanță
person Horeca
access_time_filled

„Ospătar la Distanță” este o aplicație dezvoltată de o firmă de IT din Cluj Napoca, care le permite ospătarilor înregistrați în rețea să profeseze, indiferent de locul în care s-ar afla. Peste 600 de ospătari dornici să profeseze de la distanță s-au înscris în doar patru luni de la momentul lansării ideii pe piața din România. Aplicația va fi 100% funcțională de la începutul anului viitor.

Ca urmare a contextului post-pandemic, tot mai mulți manageri sau deținători de restaurante au integrat soluții digitale în gestionarea comenzilor de la clienți. Scanarea codului QR este soluția utilizată frecvent în restaurante, însă există și alternative diferite la vizualizarea meniului și plasarea comenzii. Codul QR este o variantă simplă de utilizat, însă înlătură complet experiența cu un factor uman.

Cum funcționează „Ospătar la Distanță” pentru ospătari?

„Ospătar la Distanță” este o platformă care permite ospătarilor înscriși în această rețea să ofere servicii de la distanță, iar în schimbul serviciilor acestora să primească un comision din totalul notei, pentru fiecare client căruia i-au preluat comanda. Înscrierea pe această platformă este gratuită: Butler.Expert. Tot gratuită este și utilizarea platformei de către osptătari.

În mod tradițional, ospătarii din restaurante încep activitatea de servire a unui client în momentul în care îi aduc acestuia meniul la masă, continuă apoi cu notarea comenzii și plasarea ei către bar și bucătărie. Serviciile ospătarului se finalizează cu aducerea comenzii la masa clientului și cu încasarea contravalorii pentru preparatele și băuturile comandate de către oaspetele restaurantului.

Dacă un restaurant alege să colaboreze cu „Ospătar la Distanță” și să beneficieze de serviciile ospătarilor profesioniști care s-au înscris pe această platformă, va trebui să plătească administratorului platformei un comision din contravaloarea notei de plată. Cu alte cuvinte, și pentru restaurante, înscrierea în această rețea este gratuită, iar costurile vor fi suportate în funcție de necesități (doar atunci când se apelează la serviciile unui ospătar la distanță).

Practic, activitatea ospătarului de la distanță implică toată interacțiunea cu clientul pe care o are în mod normal un ospătar clasic, singura excepție fiind constituită de faptul că ospătarii angajați ai restaurantelor vor trebui să ducă comanda la masa clienților.

„Ospătar la Distanță” este o soluție incluzivă pentru ospătarii cu deficiențe locomotorii; o nouă oportunitate de câștig suplimentar pentru ospătarii care au deja un job full time și chiar o alternativă la jobul clasic; o modalitate de a avea un loc de muncă flexibil, unde ospătarii profesioniști sunt apreciați și respectați de conducerea restaurantelor. „Ospătar la Distanță” este una dintre cele mai atractive posibilități de muncă pentru ospătari. Aceștia pot oferi servicii restaurantelor din alte orașe, nefiind limitați de barierele geografice.

Ospătarii din rețeaua noastră sunt profesioniști cu experiență, verificați și instruiți. Majoritatea sunt vorbitori de limbi străine și au acumulat experiență considerabilă în restaurante de top din străinătate. Ospătarii din echipa noastră pot prelua comenzile oaspeților internaționali în limba lor maternă. Suntem unicul jucător din țară și din lume care oferă această facilitate restaurantelor. Mai mult, prin intermediul unor parteneriate strategice, ospătarii noștri vor beneficia de cursuri de perfecționare, care să îi ajute să se dezvolte în permanență și să țină pasul cu noile cerințe din piață. Vom avea cursuri referitoare la modul de servire a vinului, dar și cursuri de etichetă și maniere”, a spus Ciprian Costea, fondatorul „Ospătar la Distanță”.

Aplicația a fost deja testată în câteva restaurante din țară și s-a bucurat de un real succes.
Ca urmare a răspunsului pozitiv din partea ospătarilor și restaurantelor, dar și ca urmare a faptului că este unica aplicație de acest gen din lume, Ospătar la Distanță vizează expansiunea la nivel global. Faptul că este o aplicație revoluționară – concepută pentru restaurante, ospătari și clienții restaurantelor – este atestată și de invitația primită de către firma Remote Butler SRL să participe la o competiție dedicată start-upurilor. Firma dezvoltatoare Ospătar la Distanță va participa în data de 13 noiembrie 2023 la Web Summit, ce va avea loc în Lisabona Portugalia. Web Summit este unul dintre cei mai mari și mai importante evenimente din lume dedicat tehnologiei și inovației.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302