22-28 noiembrie 2021, Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume, ediția a VI-a

22-28 noiembrie 2021, Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume, ediția a VI-a
person Horeca
access_time_filled

Saptamana italiana 1Ambasada Italiei, Biroul ICE-Agenția și Institutul Italian de Cultură din București, în colaborare cu Camera de Comerț Italiană pentru România, organizează cea de-a șasea ediție a Săptămânii Bucătăriei Italiene în Lume. Tema ediției din 2021 este Tradiție și perspective ale bucătăriei italiene: conștientizarea și valorificarea sustenabilității alimentare. Subiectul este unul de mare actualitate, având în vedere că s-a discutat pe marginea lui la Food Systems Summit 2021 în cadrul Adunării Generale a ONU.

Pe lângă subiectul sustenabilității, Săptămâna Bucătăriei Italiene îndeamnă la reflectarea asupra unei serii de tematici similare:

*promovarea dietei mediteraneene ca model de alimentație echilibrat și sănătos;

*caracterul inadecvat al sistemului de etichetare bazat doar pe valoarea nutrițională generală a alimentelor fără a avea o bază științifică adecvată;

*protejarea și valorificarea produselor cu denumire de origine protejată și controlată, alături de acțiuni de combatere a alimentelor contrafăcute;

*legătura dintre biodiversitate și varietate alimentară; promovarea vinului italian;

*valorificarea tradițiilor enogastronomice ale regiunilor și teritoriilor italiene, inclusiv în scop turistic.

Saptamana italiana 2Programul Săptămânii Bucătăriei Italiene în România este dedicat tuturor categoriilor de interlocutori interesați de alimentație și de “Vivere all’italiana”: profesioniști din sectorul HoReCa, consumatori, food lovers, iubitori ai noilor tendințe.

Activitățile desfășurate:
• un seminar online, realizat în colaborare cu Metro, avându-i drept protagoniști pe maeștrii bucătari italieni Antonio și Michael Passarelli, care vor prezenta patru rețete dedicate profesioniștilor în domeniu;
• “interpretarea” de rețete italiene de către două faimoase food blogger românce;
• activități de promovare în cadrul celor mai importante restaurante italiene din România, ce include oferirea unui “aperitiv italian” clienților fideli;
• un seminar online pe tema nutriției, organizat în colaborare cu Federalimentare, cu accent pe aplicarea etichetei pe partea din față a produsului, asupra căreia Italia și România au poziții similare în cadrul UE;
• vizionarea a trei documentare din seria “Food Markets”, dedicate piețelor alimentare din Palermo, Florența și respectiv Torino;
• publicarea rețetei video a unei prăjituri exclusive realizate de un chef ales de Asociația Italiană Ambasadorii Gustului.
• De asemenea, numeroși operatori italieni din principalele orașe românești, sub coordonarea Camerei de Comerț Italiană pentru România, vor adera la inițiativă cu meniuri ad hoc și reduceri pentru clienți toată săptămâna dedicată evenimentului.

Saptamana italiana 3

Potrivit cuvintelor Ambasadorului Italiei la București, Alfredo Durante Mangoni, “dieta mediteraneană, produsele alimentare și bucătăria tradițională sunt un patrimoniu italian privit cu admirație din diferite colțuri ale lumii”.

Evenimentul anual este promovat de Ministerul Afacerilor Externe și al Cooperării Internaționale, de Ministerul Politicilor Agricole Alimentare și Forestiere, de Ministerul Educației Publice și de Ministerul Dezvoltării Economice din Italia, cu scopul de a promova în străinătate excelența culinară italiană și valorile care o inspiră.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302