5 tendințe care se mențin în industria restaurantelor și în 2021

5 tendințe care se mențin în industria restaurantelor și în 2021
person Horeca
access_time_filled

2021 aduce o oportunitate pentru industria restaurantelor de a folosi ce a învățat în 2020, pentru a-și duce afacerile #maideparte. Pandemia a lovit din plin industria de restaurante, dar a demonstrat totodată și cât de rezilientă, creativă și adaptabilă este. Iată 5 schimbări generate de pandemie în industria restaurantelor care se vor menține și în acest an.

1. Diversificarea surselor de venit

2020 a fost anul care a schimbat industria ospitalității pentru totdeauna. Restaurantele, barurile, cafenele și hotelurile au fost forțate brusc să caute noi surse de venit pentru a rămâne operaționale și să își diversifice sursele de venit. Ceea ce va deveni probabil standardul.

Restaurantele au investit timp și bani în serviciul de delivery, așadar este puțin probabil să renunțe la el odată ce pandemia se va încheia. Cei care s-au bazat până acum exclusiv pe platformele de livrare ar putea ajunge la concluzia că dezvoltarea propriilor sisteme și flote s-ar putea dovedi mai profitabilă pentru ei pe termen lung. Iar alții ar putea ajunge la concluzia că un mix între cele două ar putea funcționa mai bine pentru ei. Pe de altă parte, și consumatorii au început să se obișnuiască cu comenzile online, așadar ne putem aștepta ca nișa de delivery să se aglomereze tot mai mult. Și zona de takeaway va cunoaște îmbunătățiri.

2. Regândirea modelelor de restaurant

în 2020, modelul tradițional de restaurant s-a dovedit a nu fi sustenabil în fața pandemiei. Această situație a dus însă la crearea unor noi modele de business, adaptate schimbărilor din comportamentul consumatorilor, trend care se va menține și în perioada următoare. Modele de business care au funcționat mult timp vor fi acum regândite din temelii.

tendinterestaurante2021

3. Sistemele interne și designul de restaurant vor evolua

Pandemia a generat schimbări majore în procesele interne ale restaurantelor, dar și în modul în care acestea arată.

Una din tendințele vizibile ale acestei perioade este că pandemia a adus în prim plan o multitudine de tehnologii de restaurant, deschizând o eră a convenience-ului, pe care consumatorii au adoptat-o rapid. într-un studiu realizat de Deloitte, 70% dintre consumatori au declarat că preferă să comande digital de la restaurante. întrucât îngrijorările legate de siguranță și restricțiile guvernamentale vor continua să afecteze activitatea restaurantelor la interior, companiile din industrie vor continua să-și reinventeze interioarele, rezervând mai puțin spațiu pentru luat masa și mai mult spațiu pentru delivery și takeaway. Mai mult, am observat cu toții un progres în ceea ce privește adoptarea plăților contactless și prin QR code. Iar trecerea către confortul digital transformă dinamica din “back of the house”.

Pe scurt, inovațiile tehnologice vor continua să avanseze, iar restaurantele independente și cele de lanț deopotrivă vor face în sfârșit din tehnologie o prioritate. Mulți specialiști sunt de părere că, pentru a putea propera în viitor, restaurantele vor fi nevoite să apeleze la soluții de automatizare.

4. Intensificarea prezenței online

Deși în perioade de criză, prima tendință a operatorilor este să renunțe la marketing și publicitate, cu cât se comunică mai puțin, cu atât există mai mult spațiu public disponibil pentru brandurile care aleg să își facă cunoscute mesajele. Din ce în ce mai multe restaurante au înțeles acest lucru și și-au intensificat prezența virtuală în perioada pandemiei, comunicând mai mult cu clienții lor prin intermediul canalelor online, în special prin intermediul platformele social media. Lucrurile vor continua în aceeași notă și în 2021, iar rețelele sociale vor fi principalele canale de exprimare ale brandurilor HoReCa.

5. Restaurantele intră în spațiul e-commerce

Conduse de necesitatea de a accesa noi fluxuri de venituri, restaurantele au căutat noi modalități de a ajunge la clienții lor, profitând de creșterea pieței online. Din moment ce clienții nu au putut veni în restaurante, multe business-uri au luat inițiativa de a ajunge în casele lor, oferindu-le diverse produse (precum kit-urile “Do It Yourself”, de exemplu), prin intermediul magazinelor online.

în 2021, vom vedea din ce în ce mai multe restaurante, baruri și hoteluri accesând spațiul e-commerce, încercând să rămână astfel profitabile în aceste vremuri incerte.

Articol scris de Diana Sbârcea în ediția 102 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302