City Grill: Centrul Vechi va continua să se dezvolte și să atragă vizitatori

City Grill: Centrul Vechi va continua să se dezvolte și să atragă vizitatori
person Horeca
access_time_filled

centruvechibucurestiCentrul Vechi este considerată cea mai importantă atracție a Bucureștiului de către români, așa cum arată un studiu realizat în primăvara acestui an de grupul de restaurante City Grill. Peste 80% dintre respondenții studiului au concluzionat că Centrul Vechi este principalul loc de ieșit în oraș în București și destinația pe care o aleg atunci când îți inviți prietenii din străinătate. Această poziționare se va menține și pe anii imediat următori, respondenții fiind de acord că această zonă va continua să se dezvolte și să atragă vizitatori, atât localnici cât și străini.

Unul dintre motivele acestui trend este concentrația de locații pentru servit masa sau pentru distracție. Peste 80% dintre respondenți susțin că Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din București în timp ce 68% îl percep ca locul cu cele mai multe posibilități de distracție.

Dat fiind aceste considerente, se remarcă și afluxul de străini, fie că sunt turiști sau persoane care lucrează temporar pe teritoriul României. Aproape 89% dintre respondenți consideră că Centrul Vechi este principalul loc în care poți invita un prieten din străinătate. De altfel, 88% susțin că, în ultima perioadă, vezi tot mai mulți străini în această zonă. Acest lucru se datorează, cel mai probabil, faptului că prețurile sunt mult mai accesibile decât cele din majoritatea capitalelor europene, iar viața de noapte mult mai vibrantă. Afluxul mare de străini, design-ul cosmopolit al localurilor și serviciile din ce în ce mai bune reprezintă principalele motive pentru care mai mult de jumătate dintre cei chestionați consideră Centrul Vechi o zonă „ca în Occident”, deși specificul local îi oferă o notă de unicitate. Restaurantul preferat de bucureșteni pentru invitații lor din străinătate este Caru’ cu Bere, potrivit studiului City Grill.

Grupul City Grill operează mai multe locații în acest spațiu și, în mod firesc, suntem interesați de înțelegerea trendurilor, a atitudinilor și comportamentelor consumatorilor. Pentru a oferi și pe viitor clienților o experiență bazată pe excelență, în primăvara acestui an am realizat o cercetare de marketing focusată pe această zonă, o inițiativă de pionierat legată de Centrul Vechi. Mai mult decât atât, încă din 2004 când am fondat primul City Grill, obiectivul nostru principal era de a crea o mâncare cu un gust distinct, preparată simplu, prin care să reînviem și să reinterpretăm vechile valori românești. De aceea, prin acest studiu ne-am focusat și pe aspecte referitoare la obiceiurile și preferințele asociate servitului mesei, atitudini actuale legate de alimentație”, explică Ramona Popescu, Marketing Manager Grup City Grill.

studiucitygrillRomânii apreciază bucătăria tradițională

O direcție relevantă ce reiese în urma studiului este încrederea manifestată de bucureștean în bucătăria românească, atât prin prisma meniului cât și a ingredientelor folosite. Deși sunt asumate anumite limitări ale bucătăriei românești în contextul stilului de viață actual, per ansamblu, calitatea mâncării românești și, mai ales, a ingredientelor noastre, văzute mai naturale și superioare celor ,,de import”, este apreciată. 79% dintre participanții la studiu afirmă că preferă produsele alimentare românești, în timp ce 65% le consideră sănătoase.

În plus, stilul de viață sănătos căreia i se asociază sportul începe să fie îmbrățișat în unanimitate, 98% dintre respondenți apreciind importanța mișcării în fiecare zi. Acest consens atitudinal este activat și susținut prin implicarea Grupului City Grill în susținerea mișcării, în dezvoltarea sportului de masă, prin maratoanele desfășurate de-a lungul timpului, Bucharest City Maraton, cât și alte parteneriate la evenimente sportive.

studiucitygrill2Segmentul bucureștenilor care ies să ia masa în oraș este tot mai vizibil, fiind în creștere atât ca număr cât și că grad de sofisticare. Bucureștiul este un caz special, fericit, în România, unde venitul mediu este de aproximativ 1.500 de euro pe familie. Având în vedere acest venit, oamenii sunt dispuși, educați și își și permit să iasă la restaurant pentru simplul motiv de a lua masa. În plus, dacă găsesc un meniu de prânz sub 5 euro, bucureștenii sunt dispuși să facă din acest lucru un obicei. Atât prin restaurantele City Grill, cât și Caru’ cu Bere și Hanu’ Berarilor încercăm să promovăm bucătăria românească, sedimentând acest stil de viață, în fond, prin fiecare locație nou deschisă și prin fiecare meniu creat special pentru cei ce iubesc gastronomia autohtonă„, adaugă Ramona Popescu.

Cercetarea a fost realizată online, în luna mai 2014, pe un eșantion de 765 respondenți, reprezentativ la nivelul orașului București pentru segmentul 18-50 ani. Demersul cantitativ a fost coroborat cu o abordare calitativă, pentru aprofundarea aspectelor atitudinale și comportamentale ale consumatorilor din Centrul Vechi. Studiul este solicitat de grupul City Grill și realizat de Quantix Marketing Consulting, o companie specializată pe cercetare de piață și consultanță de marketing.

Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor și Caru’ cu Bere, toate în București.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302