Numărul turiștilor români care au vizitat Serbia anul trecut a crescut cu 20%

Numărul turiștilor români care au vizitat Serbia anul trecut a crescut cu 20%
person Horeca
access_time_filled

belgrad2Numărul turiștilor români care au vizitat Serbia anul trecut a crescut cu 20%, la circa 45.000, iar Organizația de Turism a Serbiei își propune să atragă anul acesta și mai mulți turiști români. Organizația a realizat în acest sens un studiu pentru a afla care este percepția românilor despre Serbia ca destinație turistică. Scopul este acela de a crește numărul turiștilor români care vor vizita Serbia anul viitor și pentru a înțelege mai bine nevoile și temerile turiștilor români.

Cercetarea calitativă realizată în rândul agențiilor de turism din România, dar și în rândul consumatorilor de produse turistice și cu implicarea unor consultanți în turism a oferit informații despre profilul turiștilor români din Serbia, preferințele de călătorie ale acestora, motivele pentru care aceștia vizitează Serbia și obiectivele turistice cele mai vizitate de români.

Creștere cu 20% a numărului turiștilor români care au vizitat Serbia

în 2015 Serbia a înregistrat aproximativ 45.000 de turiști români, în creștere cu 20% față de anul anterior. în medie, un turist român cheltuie în Serbia între 75 și 100 euro / zi, sumă în care este inclusă și cazarea, conform statisticilor Oficiului Național de Turism al Serbiei.

Profilul turiștilor români din Serbia: Grupuri de prieteni, oameni de afaceri și persoane în vârstă

Din studiu rezultă că peste 50% dintre turiștii români care aleg Serbia au venituri medii, iar aproape 60% dintre ei au vârsta cuprinsă între 35-45 de ani.

Majoritatea turiștilor tineri aleg să călătorească alături de un grup de prieteni în perioada decembrie-februarie, când pot practica sporturi de iarnă, sau optează pentru city-break-uri în Belgrad. Cei mai mulți provin din județele din vestul României, în special Timișoara. O altă categorie reprezentativă este cea a oamenilor de afaceri care călătoresc periodic, pentru perioade scurte, în special în lunile de primăvară și toamnă. Totodată, peste 10% dintre turiști sunt persoane în vârstă, care optează pentru circuite culturale dar și pentru vizitarea mănăstirilor ortodoxe.

Cum văd românii Serbia: Atracții culturale, sporturi de iarnă și viață de noapte

Cei mai mulți români merg în Serbia pentru a se relaxa în vacanța de iarnă (50%), pentru a vizita atracțiile culturale (10%) sau pentru o escapadă la finalul săptămânii (20%). Printre activitățile preferate se numără sporturile de iarnă în stațiunea montană Kopaonik, distracția în cluburi și evenimente de renume, cel mai cunoscut fiind EXIT Festival, precum și vizitarea orașului Novi Sad, situat destul de aproape de granița cu România.

Capitala Serbiei, Belgrad, este de asemenea în topul preferințelor românilor, cele mai populare atracții fiind Fortăreața Belgrad, Turnurile Kalemegdan, clădirea Parlamentului și reședința Prințesei Ljubica.

Agențiile de turism din România oferă pachete turistice, city-break-uri și circuite în Serbia

50% dintre agențiile turistice din România care au destinația Serbia în portofoliu o promovează sub formă de pachete turistice de 5-7 zile în lunile de iarnă. 10% dintre acestea promovează destinații specifice din Serbia, cum ar fi Belgrad și stațiunea montană Kopaonik, dar și city-break-uri și excursii de o zi, publicul principal fiind în special turiștii români din vestul țării.

în perioada iunie-septembrie crește cererea pentru circuite în rândul vârstnicilor, care sunt interesați mai ales de atracțiile culturale ale Serbiei sau de circuite cu autocarul pe la mănăstirile ortodoxe, o parte organizate de agenții de turism și o altă parte fiind pelerinaje organizate de mănăstiri sau diverși preoți.

Oficiul Național de Turism al Serbiei este o organizație publică a cărui scop este să contribuie la dezvoltarea imaginii Serbiei ca o destinație turistică atractivă și accesibilă, în care posibilitățile de petrecere a timpului liber sunt multiple: de la vacanțe în natură, city-break-uri, până la festivaluri și târguri tradiționale. De asemenea, se dorește promovarea turismului gastronomic, iar pentru acest lucru a fost realizat un film de prezentare care a fost premiat la festivaluri internaționale, dar și broșuri care prezintă 52 de idei pentru 52 de week-end-uri gastronomice de petrecut în Serbia.

Sursă foto: www.astour-timisoara.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302