S.O.S. Turismul Românesc, un proiect focusat pe relansarea turismului din România

S.O.S. Turismul Românesc, un proiect focusat pe relansarea turismului din România
person Horeca
access_time_filled

Alianța pentru Turism (APT) lansează proiectul SOS Turismul Românesc, prin care își propune să colecteze cât mai multe propuneri privind susținerea și revirimentul turismului românesc. Redăm mai jos mesajul Alianței cu privire la acest prim proiect. 

sosturismulromanesc

Astăzi turismul mondial traversează o criză fără precedent, cu un impact care va schimba radical modul în care această industrie va arăta de acum încolo. Toți specialiștii internaționali și naționali fac predicții, scenarii de evoluție, analizează după diverse modele intensitatea cu care fiecare economie națională va fi afectată și cum se estimează că va fi redresarea fiecăreia, dar și în ansamblu european și mondial.
 
Din acest ansamblu face parte și România și avem datoria să gândim și să acționăm deja pentru viitor, chiar dacă la acest moment încă ne concentrăm pe asigurarea siguranței medicale și limitarea pierderilor de vieți. Cu toții știm că economia națională trebuie să-și continue funcționarea, turismul fiind de peste două decenii o ramură economică strategică și o prioritate a României. 
 
Fără îndoială că încă nu a reușit să fie ramura economiei care să susțină o țară întreagă, deși ar fi putut să devină în 30 de ani, dar este o ramură care angrenează cel puțin alte șase domenii economice, unele fiind până la 30% dependente de piața de desfacere din domeniul HORECA.  
 
Turismul nu reprezintă numai o vacanță la mare sau la munte, ci reprezintă o industrie complexă care generează direct și indirect peste șase sute de mii de locuri de muncă. Dar este și domeniul care asigură refacerea forței de muncă din întreaga economie, care asigură satisfacția și starea de normalitate a milioanelor de oameni care călătoresc, care merg la restaurante, în parcuri de distracții, muzee, stațiuni litorale, montane, de relaxare sau balneare. Serviciile hoteliere, restaurantele și călătoriile reprezintă nevoi extrem de importante încât oamenii nu le pot pur și simplu abandona.
 
Industria ospitalității este un domeniu în care fără îndoială regulile și modul de desfășurare a activității vor trebui regândite la scară globală, însă categoric nu poate fi ignorat. Suntem conștienți că forma pe care o va lua această industrie va fi diferită, mult schimbată. Nimic nu va mai fi ca înainte. 
 
Ca să nu mai pierdem încă un tren, din lungul șir al celor care au trecut fără să oprească și la noi, trebuie să începem să lucrăm asiduu încă de acum pentru construcția viitorului. Aceste vremuri perturbatorii pot aduce și oportunități. 
 
Astăzi toți jucătorii din turismul mondial sunt la același nivel, din păcate nivelul fiind zero. Putem oare privi acest lucru și ca pe o oportunitate, ca pe o șansa de a lua un nou start, o ocazie de repoziționare, astfel încât să schimbăm felul în care România este văzută în turismul european și in cel mondial? Noi suntem de părere ca DA, însă aceste lucruri nu se întâmplă peste noapte. 
 
Pentru a face această schimbare e nevoie de un demers comun, de o colectare a ideilor bune, a ideilor inovatoare, de argumentare a acestor idei, de o muncă intensă de informare, evaluare, selecție, analiză, comparații și prioritizări.
 
Mai există însă o valență pe care turismul românesc o are și cu care putem începe reconstrucția domeniului. Avem o piață internă foarte activă, cei mai mulți dintre români alegând să-și petreacă vacanțele în țară. Multe alte națiuni fac eforturi la acest moment să-și convingă cetățenii să nu-și mai programeze vacanțele în străinătate și să rămână în țările lor. 
 
Mai există însă o valență pe care turismul românesc o are și cu care putem începe reconstrucția domeniului. Avem o piață internă foarte activă, cei mai mulți dintre români alegând să-și petreacă vacanțele în țară. Multe alte națiuni fac eforturi la acest moment să-și convingă cetățenii să nu-și mai programeze vacanțele în străinătate și să rămână în țările lor. 
 
Alianța Pentru Turism (APT) reprezintă o structură informală deschisă și constituită voluntar. Până la acest moment au aderat la acest grup de atitudine și inițiativă 15 organizații importante ale turismului românesc, multe alte organizații și experți exprimându-și interesul, APT fiind expresia unității, voinței și determinării întregii industrii a ospitalității în fața acestor mari amenințări și provocări cărora turismul românesc trebuie să le facă față. Și ar putea să iasă întărit și reinventat din această dură încercare. 
 
S.O.S. Turismul Românesc este un prim proiect al acestei Alianțe și reprezintă un demers unitar, coordonat și focusat pe VIITORUL TURISMULUI ROMâNESC, un demers făcut pe o singură voce puternică a întregii bresle. Este un proiect menit să demonstreze importanța acestui domeniu economic și care să aducă propuneri de relansare a acestei industrii.
 
Cum va fi economia și viața noastră după criza medicală pe care o parcurgem depinde în primul rând de noi. De fiecare dintre noi. 
 
Prin inițierea acestui proiect și prin instrumentele de comunicare pe care le vom folosi, dorim să colectăm cât mai multe propuneri privind susținerea și revirimentul turismului românesc. Urmăriți evoluția, vă invităm să participați la colectarea informațiilor, completând propunerile dvs. în formularul de pe pagina FIHR: https://www.fihr.ro/campanii/
 
Peste 70 de specialiști din turism s-au alăturat acestui proiect lucrând în 10 grupuri de lucru conduse de oameni cunoscuți din breaslă și dedicați domeniului:  
1. Turism sustenabil – Andrei Blumer, AER
2. Inovare, digitalizare, debirocratizare – Gabriel Iovu, expert în soluții informatice HORECA
3. Forța de muncă – Daniel Mischie, HORA 
4. Promovare – Simion Alb, expert în promovare 
5. Investiții în turism – Anca Pavel Nedea, Organizația Patronală Mamaia-Constanța
 6. Creșterea capacității administrative – Paul Mărășoiu, FIHR
7. Hoteluri și unități de cazare – Iuliana Tasie OPTBR & FIHR
8. Restaurante, centre de evenimente și unități de entertainment – Octav Dura, HORA
9. Agenții de turism și servicii conexe –  Dumitru Luca, ANAT 
10. Transportatori – Mihai Fertig, expert in transport turistic
 
Concluziile desprinse în urma derulării acestui proiect se vor constitui într-un set de propuneri pe care ne străduim ca până la începutul lunii mai să fie redactate într-un Manifest pentru Viitorul Turismului Românesc. Suntem conștienți că acest demers nu poate fi fără cusur, poate chiar și cu unele erori, însă sigur va fi un act de asumare civică și socială, un act de curaj antreprenorial, o dovadă de maturitate și de atitudine pro-activă.
 
Facem apel la fiecare dintre cei care cred că pot susține acest proiect, angajați și antreprenori din turism sau din domeniile conexe, profesori, experți, economiști, funcționari, politicieni animați de intenții oneste, turiști, să se implice cu tot ce au mai bun în acest demers. Această reproiectare/redefinire a turismului românesc e în mâna noastră, cum de asemenea în mâna noastră stă și susținerea ulterioară a acestui document în fața decidenților din administrația statului, astfel încât să se să țină cont de recomandările și soluțiile pe care le vom avansa și să se bazeze pe propunerile și implicarea noastră în definirea strategiilor viitoare, atât de necesare pentru următorii 15 – 25 de ani. Lumea se schimbă și nu am vrea să rămânem iar în urmă.     
 
Cu încredere pentru un viitor de succes al turismului românesc, 
Alianța Pentru Turism (APT)
 
Asociația de Ecoturism din România (AER) – Andrei Blumer, Președinte
Asociația Incoming România (AIR) – Ovidiu Tudor, Președinte
Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării – Cătălin Èšibuleac, Președinte
Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) – Nicolae Demetriade, Președinte
Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC) – Maria Stoian, Fondator 
Asociația Restaurantelor din România (HORA) – Daniel Mischie, Președinte 
Asociația Județeană de Turism Sibiu – Alin Chipăilă, Președinte 
Asociația de Promovare și Dezvoltare a Turismului Oradea și Regiune – Mihai Jurca, Președinte 
Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană (AHK) – Dragoș Anastasiu, Președinte 
Federația Asociațiilor de Promovare Turistică (FAPT) – Corina Martin, Președinte 
Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) – Călin Ile, Președinte  
Federația Națională a Ghizilor de Turism din România (FNGTR) – George Vasiliu, Președinte 
Organizația Patronală Mamaia – Constanța – Anca Pavel Nedea, Director Executiv 
Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR) – Nicu Rădulescu, Președinte 
Organizația Profesioniștilor din Turism (SKAL) – Florin Èšâncu, Președinte.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302