Tendințe care sprijină turismul în 2023

Tendințe care sprijină turismul în 2023
person Cătălina Matei
access_time_filled

Vacanțele care îmbină activitățile de business cu cele de leisure, denumite bleisure în limbajul specific segmentului de travel, au devenit dintre cele mai importante oportunități de călătorie post-pandemică, care alimentează revenirea industriei într-un mod mai durabil și pe termen mai lung, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Euromonitor International.

Bleisure a fost o oportunitate importantă de creștere a sectorului ospitalității chiar și înainte de apariția pandemiei, dar a devenit cu totul altceva în urma flexibilității crescânde la locul de muncă, a numărului tot mai mare de consumatori cu perspective noi asupra călătoriilor și a felului în care interesele profesionale ale turiștilor se suprapun cu cele personale.
Această schimbare de mentalitate este benefică pentru turism. Operatorii de pe piață găsesc sau va fi necesar să găsească spațiu pentru a se adapta la noile nevoi și astfel să redobândească vânzările pierdute din cauza pandemiei. Aceste noi opțiuni de călătorie, care dizolvă cumva granița dintre turismul de business și cel de agrement, sunt mai rentabile, mai valoroase pentru operatori, fiind mai atent planificate de turiști și, de asemenea, mai variate.
Flexibilitatea permanentă a multor angajați sau liberi profesioniști, din diverse domenii, precum și posibilitatea de a accesa indemnizațiile de lucru de oriunde, cât și opțiunile de grup, cum ar fi întâlnirile corporatiste, îi va motiva pe operatori să includă în oferta lor măcar suplimentele clasice de agrement, chiar dacă unitatea a găzduit până acum doar călători de business obișnuiți.
Pe de altă parte, toate acestea reprezintă și o schimbare amplă a turismului de masă, care era reprezentat înainte de pandemie, în mare, de anumite destinații fixe, de obicei fără sustenabilitate. Noile opțiuni de petrecere a vacanțelor îi motivează pe consumatori să călătorească în mod diferit, reducând blocajele din anumite destinații și problemele tradiționale de călătorie. Ei sunt mult mai atenți la durabilitatea călătoriilor lor.

Noi realități de lucru, noi preferințe
Pandemia a impus o pauză în ceea ce privește călătoriile neesențiale petrecute în mai toate regiunile lumii. Cu această ocazie, atât companiile, cât și persoanele fizice au avut timp să reflecteze asupra motivelor pentru care călătoresc. Ca urmare, tehnologiile de comunicare digitală, cum ar fi Zoom, Slack și Teams, au înlocuit rapid întâlnirile interne de la birou, dar și călătoriile externe de afaceri. Segmentul MICE a făcut, de asemenea, adaptări pentru a rămâne disponibil în timpul pandemiei, iar acum, în acest sector, se văd noi beneficii, în faptul de a permite unui număr mai mare de persoane, din întreaga lume, să participe la conferințe de la distanță. Aceste adaptări sunt practice, eficiente și economice și, prin urmare, devin rapid permanente.
Deși puține companii cred că tehnologia este un înlocuitor perfect al biroului, aceasta a schimbat efectiv cultura de lucru. Multe persoane și-au părăsit locurile de muncă – un fenomen cunoscut sub numele de „marea demisie” – pentru a căuta noi companii care ofereau modalități de lucru mai flexibile, unele dintre ele acordând chiar prioritate unui echilibru mai bun între viața profesională și cea privată în detrimentul salariului. Aceștia fac parte în special din generația tânără, cum ar fi milenialii și generația Z. Acest fapt determină un efort conștient de reorganizare a priorităților, făcând loc pentru lucruri precum călătoriile pe care oamenii le apreciază.
Astfel, ca tendință majoră, operatorii din turism noi și cei existenți, precum și destinațiile, vizează mai degrabă persoanele care doresc să petreacă timpul liber în modul amintit, care au posibilitatea, prin natura jobului pe care îl dețin, de a rămâne o perioadă mai îndelungată într-o anumită destinație, în detrimentul turiștilor de business, ce au doar momente suplimentare de petrecere a timpului liber.

Crearea de valoare și stimularea creșterii
Operatorii din turism și destinațiile care se orientează către această cerere își dau seama, probabil, că această categorie de călători sunt valoroși. De exemplu, cei care călătoresc în scop de agrement tind să rămână în destinație pentru o perioadă mai lungă, având în vedere necesitatea de a-și face timp atât pentru muncă, cât și pentru activități de agrement. Călătorii care rămân mai mult timp într-o anumită destinație cheltuiesc, în mod normal, mai mult pe perioada acesteia.
De asemenea, călătoriile de agrement sunt, în general, mai flexibile, ceea ce înseamnă că, spre deosebire de călătoriile de afaceri clasice, turiștii bleisure nu sunt legați neapărat de anumite evenimente și pot călători în orice moment al anului. Nu vor mai fi create, astfel, blocaje de flux de călătorie, observate în mod tradițional în timpul sezoanelor de vârf. În egală măsură, persoanele care călătoresc în scop de agrement sunt mai flexibile în ceea ce privește alegerea locației și caută adesea alternative la destinațiile foarte vizitate, ceea ce, din nou, reduce blocajele în ceea ce privește fluxul de călătorie în destinațiile vedetă. Efectul este o distribuție mai echitabilă a oportunităților de călătorie și a cheltuielilor.

Oportunități pe piețele emergente
Cei care sunt suficient de norocoși pentru a avea un regim de lucru flexibil tind să fie cunoscători în domeniul digital și să lucreze pentru un salariu mai mare, ceea ce înseamnă că își pot permite opțiuni de călătorie de calitate superioară. Mulți călătoresc, de asemenea, împreună cu prietenii și familia. De fapt, ei își mută efectiv viețile, pentru o perioadă, într-o destinație, unde au nevoie de acces la aceleași lucruri de care ar avea nevoie acasă, pe lângă experiențe și activități de agrement. În acest fel, bleisure creează oportunități de cheltuieli secundare dincolo de cheltuielile de călătorie pure, care aduc beneficii destinațiilor și unităților locale din industria ospitalității, în mod direct și indirect.
Pentru petrecerea timpului liber, piața este în mod clar atractivă și deja foarte dezvoltată. Estimată la 200 de miliarde de dolari în 2022, este de așteptat ca în această piață cheltuielile să se dubleze între 2021 și 2027, ceea ce face din bleisure unul dintre segmentele de călătorie cu cea mai rapidă creștere. Bleisure va sprijini astfel redresarea turismului și va crea noi oportunități de creștere într-un mod mai responsabil și mai durabil.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302