10 trenduri în industria BĂUTURILOR pentru 2010
Vinurile tinere Chardonnay înlocuiesc vinurile vechi maturate în butoaie de stejar. Vinurile noi sunt mai ușor de combinat cu mâncarea. Mai multe podgorii s-au concentrat din ce în ce mai mult pe caracteristicile fructelor din vinurile Chardonnay.
Sauvignon Blanc continuă să câștige popularitate, cu Noua Zeelandă în frunte. De asemenea Africa de Sud, Chile, California și Virginia sunt mari producătoare de Sauvignon Blanc.
Vinuri mai puțin cunoscute ca Torrontes, Bonarda, Carmenere, Albarino, Chenin Blanc sunt din ce în ce mai căutate. Aceste vinuri reprezintă alternative mai puțin scumpe, aspect important pentru consumatori.
Vânzările de șampanie sunt în scădere anul acesta, dar vânzările vinurilor spumante, cum ar fi Cava, Prosecco, Cremant, sunt în creștere. Cocktailurile noi și inovative și băuturile punch folosesc din ce în ce mai mult vinurile spumante, care sunt mai puțin scumpe.
Sangria vine puternic din urmă, deseori încadrându-se în vinurile speciale mai puțin scumpe de pe piață.
Se revine la cocktailurile originale. Cocktailurile precum mojito, margarita, sidecar sunt reînnoite cu ingredinte noi, proaspete, precum ierburi, condimente, fructe și legume mai neobișnuite. Barurile selecte își creează propriile mixuri.
Noutatea este cuvântul cheie în cocktailurile din ziua de azi. Barurile crează modalități contemporane pentru a servi cocktailurile.
Berea crește în popularitate. Localurile care pun accentul pe consumul de bere cresc în popularitate, demonstrând compatibilitatea dintre bere și mâncare. Berea are rolul său și în cocktailuri.
Revoluția „slow food” se bucură acum de băuturi produse la nivel local. Toate cele 50 de state americane au cel puțin o podgorie și majoritatea produc ierburi și condimente pentru aromatizarea cocktailurilor pe baza de vodka sau rom.
Popularitatea vinurilor și asocierea dintre mâncare și vin este în creștere. Asocierile dintre vin și brânză, vin și produse cu ierburi aromatice, vin și ciocolată sunt extrem de puternice astăzi. Publicul tânjește să afle cât mai multe despre combinarea mâncării cu băutura, fie că este vin, bere sau cocktailuri.