Ce destinaţii au căutat românii la Târgul de Turism al României

Ce destinaţii au căutat românii la Târgul de Turism al României
person Horeca
access_time_filled

Ediția de toamnă 2012 a celui mai mare târg de turism din România a atras săptămâna trecută la Romexpo circa 15.000 de vizitatori, care au căutat oferte turistice de iarnă pentru România și străinătate, dar și destinații exotice și pachete turistice pentru primăvara și vara anului 2013, potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT).

Pentru sărbătorile de iarnă, pe care românii în marea lor majoritate doresc să le petreacă în stil tradițional, destinațiile interne au rămas cele consacrate, potrivit ANAT: Valea Prahovei, Bran – Moeciu, Bucovina, preferințele românilor fiind acelea de a le petrece în stil tradițional. Pentru românii care aleg să-și petreacă un sejur în străinătate cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Austria a fost prima alegere.

targturismromania

„Editia de toamna a târgului de turism ale cărui ecouri s-au stins abia în urmă cu câteva ore, ne-a oferit motive de optimism pentru anul turistic 2013! Am constatat cu plăcere că românii au început să cumpere inteligent și ne bucură enorm să vedem că strategia ANAT de permanentă educare a publicului consumator, dă roade!  Conceptul de „Early booking ” Înscrieri timpurii” este însușit din ce în ce mai mult de către turiștii din România, care au înțeles că achiziționarea timpurie a pachetelor de călătorie poate aduce o reducere de 25-30%, si le poate permite să petreacă două vacanțe cu pretul uneia singure.”, a declarat președintele ANAT, Corina Martin.

Bugetul mediu pe care românii sunt dispuși să-l cheltuiasca pentru o vacanță internă se situează, în medie, între 200-500 de euro, iar pentru deplasările externe între 500-700 de euro, potrivit președintelui ANAT. „Constatăm că nu este diferit de bugetul mediu alocat în anii trecuți, dar este mai atent cheltuit, ceea ce atrage tot mai mulți români catre agențiile de turism, unde pot cheltui inteligent acest buget, datorită consultanței și asistenței permanente pe care o primesc din partea agenților de turism specializați.”, a mai declarat Corina Martin.

Care au fost cele mai solicitate oferte de turism intern:

sarbatoriiarnaPentru sărbătorile de iarnă, destinațiile interne au rămas cele consacrate: Valea Prahovei, Bran-Moeciu, Bucovina. Prețurile pentru aceste destinații încep de la 1000 lei. Reducerile practicate la târgul de turism, care s-au aplicat peste discounturile de early-booking, au generat un interes crescut și pentru achiziționarea vacanțelor de vară. Vedeta destinațiilor de vară la acest târg a fost litoralul românesc, cu Mamaia ca stațiune favorită, în condițiile în care sezonul estival va fi deschis cu o minivacanță prelungită, ce va include și Sărbătorile de Paște. Prețul pentru un sejur pe Litoral în vara 2013, începe de la 1000 Ron.

Care au fost cele mai solicitate oferte de turism extern:

Pentru românii care aleg să-și petreaca un sejur în străinătate cu ocazia sărbătorilor de iarnă, Austria a fost prima alegere. Un sejur de 7 nopți a putut fi achiziționat cu prețuri de la 300 de euro de persoană, în anumite condiții. Bulgarii, care sunt în plin proces de rebranduire ca destinație de vacanță pentru tot parcursul anului, sunt prezenți în preferințele românilor cu oferte de ski la Bansko și Pamporovo. Prețul mediu al unui sejur de patru zile se situează în jurul sumei de 200 de euro.

Alte destinații foarte solicitate pentru petrecerea Crăciunului/Anului Nou au fost: Dubai, Malta, Cipru, Egipt și capitalele europene. Pentru un Crăciun la Praga tarifele pornesc de la 205 euro, pentru Viena de la 149 euro, iar pentru Croația de la 155 euro.

Destinațiile pe care vizitatorii le-au preferat pentru vacanțele în străinătate pentru vara 2013, consolidează trendul constatat anul trecut. În topul preferințelor, Grecia ocupă primul loc, urmată de Turcia, Spania, Bulgaria și Cipru.

halkidikiN-au lipsit nici solicitările pentru destinațiile exotice, mai vechi sau mai nou intrate în preferințele publicului, precum Thailanda, Republica Dominicană, Mexic și Kenya. Croazierele, altădată un produs turistic de lux, astăzi unul relativ accesibil, intră și ele, din ce în ce mai mult, în atenția publicului. Cele mai solicitate destinații sunt pe Marea Mediterană și Caraibe, iar prețul mediu începe de la 300 euro.

Au existat de asemenea, multe solicitări pentru city-break-uri, motivat și de numărul mai ridicat de zile libere de care românii beneficiază, începând cu acest an. Astfel, minivacanța de Sfântul Andrei, va prilejui pentru unii turiști întâlnirea cu marile capitale europene, cele mai multe cereri fiind pentru Barcelona, Viena, Istanbul Paris, Roma, Budapesta. Pretul mediu per sejur de persoană se situează între 450-550 euro.

„Senior Voyage”, produsul vedetă al pieței de turism din ultimii ani, continuă să fie foarte solicitat. Acest concept, grație căruia persoanele de peste 55 de ani pot beneficia de programe complete de petrecere a vacanțelor în perioadele de extra-sezon (octombrie-mai), generează cereri pentru destinații precum: Italia, Spania, Cipru, Franța, Portugalia, Israel. Prețul unui asemenea pachet începe de la 340 de euro de persoană.

Noutăți ale Târgului de Turism, ediția de toamnă:

Conferința de presă ce a precedat târgul de turism a lansat două noutăți. ANAT a lansat noutățile anului 2013, la care agențiile de turism și hotelierii lucrează: Una dintre ele este reprezentată de city-break-urile în România pentru români, dar și pentru străini. Programul va debuta cu trei orașe pilot, București, Brașov și Sibiu. Dacă va exista un flux de turiști motivant, programul va fi extins și la alte orașe din țară. Mai mult de atât, în plan se află și demararea unor discuții cu CFR-ul, în scopul de a se obține o reducere specială pentru cei care cumpără aceste pachete.

brasovcitybreak

A doua noutate este aceea că operatorii de turism vor să înceapă să organizeze și circuite turistice pentru români în România, în scopul de a stimula interesul românilor pentru țara lor.

Târgul de turism, ediția de toamnă a conținut și segmentul business-to-business,  platforma de reînnoire a relațiilor existente, de fidelizare a partenerilor tradiționali, dar și de stabilire de noi contacte și contracte.

Cele peste 200 de companii din țară și străinătate participante, discount-urile cuprinse între 5 și 45%, ofertele bogate și variate, bogatul program de evenimente conexe – conferințe, seminarii și programe artistice susținute de asociațiile regionale de promovare au generat interesul publicului. De-a lungul celor 4 zile de târg, s-au perindat aproximativ 15.000 de vizitatori, care au profitat de oportunitățile pe care expozanții le-au oferit cu acest prilej și, fie și-au achiziționat deja o vacanță, direct de la târg, fie urmează să treacă pragul agențiilor în zilele următoare pentru a face achiziția dorită, după consultarea ofertelor și cataloagelor pe care le-au colectat.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302