Ce vor consumatorii de la restaurantele bucureştene?

Ce vor consumatorii de la restaurantele bucureştene?
person Horeca
access_time_filled

Serviciile proaste, aglomerația și zgomotul din restaurantele bucureștene, timpul prea mare de așteptare pentru mâncarea comandată, dar și prețurile piperate sunt principalele nemulțumiri ale consumatorilor bucureșteni referitoare la sectorul restaurației, potrivit celui mai recent studiu al outUnilever Food Solutions despre obiceiurile și experiențele consumatorilor bucureșteni când iau masa în oraș. Studiul a fost realizat de IMAS în luna septembrie, pentru UFS, pe un eșantion reprezentativ la nivelul Bucureștiului pentru populația de 18-64 ani (300 persoane).

Studiul „Habits and Experiences related to eating out of home” arată care sunt motivele pentru care consumatorii preferă restaurantele, dar și care sunt recomandările pentru ca experiența lor culinară să fie completă atunci când iau masa în oraș.
Motivele pentru care bucureștenii preferă să mănânce la restaurant
Printre motivele menționate de consumatorii bucureșteni, pentru care aceștia iau masa în oraș, primele listate sunt servirea – consumatorii se simt mai bine când mănâncă în oraș pentru că sunt serviți și nu sunt nevoiți să gătească, posibilitatea de a socializa, gustul mâncării, atmosfera, ambianța, varietatea de mâncăruri pe care le oferă restaurantele, rapiditatea cu care este pregătită mâncarea și faptul că o ieșire la restaurant este văzută drept o experiență relaxantă.
Ce nu le place consumatorilor în restaurantele bucureștene
Pe lângă motivele pentru care le place să mănânce în oraș, consumatorii chestionați menționează și ceea ce nu le place atunci când iau masa în afara locuinței, respectiv modul în care sunt serviți și serviciile, aglomerația și zgomotul din localuri, faptul că sunt nevoiți să aștepte prea mult pentru mâncarea comandată și că nu primesc informații despre modul în care este pregatită mâncarea și despre originea ingredientelor, precum și prețurile.
inrestCe schimbări au observat consumatorii bucureșteni în restaurante și care sunt recomandările lor pentru experiențe culinare și mai bune la restaurante?
Raportându-se la ultimele ieșiri la masa în oraș, 44% dintre respondenți au spus că nu au văzut nicio schimbare în restaurantele unde au mâncat, pe când restul menționează că au observat schimbări în ingrediente, ambianță, au observat o creștere în diversitatea ofertelor, apariția restaurantelor cu noi specificuri, un mai mare interes pentru calitatea servirii, dar și o creștere a prețurilor.
Recomandările consumatorilor pentru restaurante
Potrivit studiului, printre recomandările pe care consumatorii le fac restaurantelor pentru ca experiența culinară pe care o oferă să fie cât mai bună se numără îmbunătățirea servirii (21%), traininguri pentru personal, pentru ca acesta să fie mai prietenos (19%), localurile să fie mai curate, prețurile să fie mai mici, servirea să fie mai rapidă, ambianța mai relaxată și meniul mai diversificat și natural.
Consumatorii bucureșteni și-au arătat interesul și pentru o mai mare transparență în meniurile localurilor unde iau masa, astfel că 72% dintre respondenți vor să afle mai multe informații despre ceea ce conține serrvicemâncarea comandată la restaurant, respectiv ceea ce conțin preparatele (ingredientele), cum sunt preparate mâncărurile, sursa ingredientelor, conținutul de aditivi, de calorii și informații despre prospețimea ingredientelor. De asemenea, consumatorii bucureșteni ar vrea să vadă în meniuri descrieri explicite ale preparatelor (37%), logo-uri cu informații nutritive (25%), informații despre ce cantități din preparate sunt recomandate să fie consumate într-o zi (25%).
Ce le place bucureștenilor să mănânce când ies în oraș?
Mâncarea tradițională este pe primul loc între preferințele bucureștenilor (51%), pentru că le place gustul preparatelor tradiționale (38%) și pentru că sunt deja obisnuiți cu ele (22%). Pe locul doi în topul preferințelor culinare este bucătăria italianească (20%), deoarece consumatorilor le plac pastele (34%), dar și pentru că preparatele culinare specifice acestei bucătării pot fi gătite repede – nu sunt nevoiți să aștepte atât de mult să le fie servită mâncarea comandată (11%).
În topul preferințelor bucureștenilor se numără și bucătăria chinezească (10%), aleasă pentru că preparatele sunt condimentate și diverse. Bucătăria libaneză (6%) și cea arăbească (5%) se află și ele printre primele bucătării preferate de consumatorii capitalei.
Pentru ca experiența gastronomică să fie completă atunci când ies să mănânce în oraș, bucureștenii își doresc ca serviciile și servirea să fie mai bune (21%), chelnerii mai prietenoși (19%) și prețurile să fie mai mici (12%). De asemenea, consumatorii bucureșteni consideră important să afle informații nutritive despre mâncărurile pe care le comandă – 50% dintre respondenți vor să știe ce conține mâncarea comandată, pentru că sunt interesați să aibă o viață sănătoasă (30%) și pentru că vor să-și păstreze greutatea sub control (27%).

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302