Clienţii s-au reîntors în hotelurile din Europa

Clienţii s-au reîntors în hotelurile din Europa
person Horeca
access_time_filled

Cheltuielile efectuate de clienți în sectorul hotelier din Europa au crescut cu 7% în 2010 și cu 4% în primul trimestru al acestui an, potrivit datelor transmise recent de American Express Business Insights. Analiza pieței hoteliere europene din perioada 2007 – 2011 relevă lucruri interesante pentru industrie : o creștere seminificativă a numărului de turiști din afara Europei, o revenire a sectorului hotelier de lux, o revigorare a turismului de afaceri și consolidarea unui nou tip de clientelă în sectorul hotelier : turiștii din așa-numita generație Y.

receptie11

Deși sectorul hotelier european prezintă o creștere constantă, acesta nu a reușit încă să atingă cifrele înregistrate înainte de criza economică, potrivit aceleiași surse. 
Creșterea cheltuielilor efectuate de oaspeții hotelurilor din Europa este determinată în primul rând de creșterea numărului de turiști veniți din afara Europei, de creșterea bugetului alocat de turiști pentru  hotelurile de lux și, nu în ultimul rând, de revenirea turismului de afaceri.
Cheltuielile clienților hotelieri au fost monitorizate pentru piețele din Marea Britanie, Germania, Franța și Spania, în perioada 2007-2011.
Sectorul hotelier din Marea Britanie a reprezentat un adevărat motor al creșterii cheltuielilor efectuate de turiști, acestea înregistrând o creștere de 10% în 2010. În acest sens, Marea Britanie a fost urmată de Franța (+7%) și Germania (+4%). Spania și Italia, deși au înregistrat o creștere a acestui indicator, mai au multe de recuperat până să atingă nivelul din 2008.
businesstravelTurismul de afaceri a crescut în Europa cu 10%, în anul 2010. Importanța cheltuielilor efectuate de turiștii de afaceri nu poate fi subestimată. Turiștii de afaceri reprezintă la momentul acesta o treime din toți turiștii din Europa și aproximativ 50% din turiștii din Germania. În 2010, cheltuielile turiștilor de afaceri au crescut cu 10% în Europa și cu 4% la începutul acestui an. Acest lucru a fost determinat de creșterea numărului de turiști, mai degrabă decât de o creștere a cheltuielilor medii.
Mai mult, s-a înregistrat o creștere a cheltuielilor efectuate de turiștii de tip leisure de lux, cu 9 % în 2010.
În ceea ce privește turiștii din afara Europei, aceștia au revenit în număr mare pe bătrânul continent, în 2010. Analiza a dovedit faptul că turiștii non-europeni reprezintă o categorie extrem de importantă în revenirea industriei hoteliere europene. În medie, ei cheltuiesc cu 88% mai mult pe o călătorie decât turiștii europeni.
Italia a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de turiști non-europeni, în 2010 (15%), urmată de Spania (14%) și Franța (13%).
În primul trimestru al acestui an, cheltuielile efectuate de turiștii non – europeni au crescut cu 12%, însă, nu s-a înregistrat o creștere a cheltuielilor efectuate de turiștii europeni.
În 2010 cea mai populară destinație europeană pentru europeni și pentru non-europeni a fost Franța, urmată de UK. Interesant, Franța a detronat UK la acest capitol.
Un semn pozitiv pentru economia europeană îl reprezintă o creșterea semnificativă a cheltuielilor efectuate de turiști în hotelurile de lux. În medie, cheltuielile înregistrate la hotelurilor de 5 stele din Europa au crescut cu 9% în 2010, în timp ce cheltuielile efectuate la hotelurile de 4 și 3 stele au crecut doar cu 3, respectiv 2%.
Generația turiștilor y reprezintă o piață interesantă pentru hotelieri. Deși reprezintă un segment mic din clientela hotelurilor, aceștia au sfidat criza. Mai mult de jumătate dintre ei se cazează la hotelurile de lux sau 4 stele. Ei cheltuiesc cu 20% mai mult pe serviciile de cazare astăzi decât înainte de criză și cu 24% mai mult la hoteluri comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Sursa: Travel Daily News.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302