Despre nevoia de a atinge perfecţiunea…şi ecuaţii cu cât mai puţine necunoscute
Săptămâna trecută am fost pentru prima oară într-un local nou, superb, investiție enormă, majoritatea produselor importate, inclusiv băutura aceea tradițională, în care stau șerpi, șopârle și o grămadă de alte târâtoare necunoscute nouă. Toate bune și frumoase până aici… Surpriza neplăcută a fost chelnerița, care nu cunoștea mai nimic din meniu și am făcut eforturi ca să putem să ne înțelegem. S-a scuzat spunând, spre final, că este prima sa zi de muncă… Ne-am dat și noi seama. Mulțumim.
La sfârșit am vrut să le spunem celor patru bucătari – chinezi! – că am mâncat excelent, iar domnișoara de mai sus, extrem de profesional ne-a zis „Duceți-vă, dar ei n-o să înțeleagă nimic.” – râde ciob de oală spartă – de parcă ea ar fi înțeles ceva! Oricum ne-am dus. Bucătăria era deschisă, persoana cu care eram știe să spună „mulțumesc” chiar și în chineză, iar cei patru au fost atât de fericiți încât ar fi meritat să le mai spunem de bine doar ca să le vedem fețele!
Unde am vrut să ajung?
Fiecare rotiță dintr-un angrenaj atât de complex cum este un restaurant trebuie să fie perfectă. Investiția uriașă, grija de a aduce bucătari de pe alt continent, calitatea produselor folosite etc. poate fi ușor „dovedită” de un chelner nepregătit. Reciproca este valabilă și am destule exemple, dar nu este cazul acum.
În același timp, indiferent de afacere, părerea clienților contează mai mult chiar decât banii încasați de la ei. A nu ști ce se întâmplă la finalul mesei, înseamnă să nu știi cine ești și încotro te îndrepți. Este obligatoriu ca angajații și cei implicați în industria ospitalității în general să obțină feedback de la clienți. Trebuie să iei în considerare aprecierile și criticile pentru a ști ce să faci pentru afacerea ta.
Gândiți-vă serios la ecuație și identificați elementul care vă lipsește, pentru a lua din timp măsurile necesare, garantând astfel satisfacția clienților și succesul localului vostru.