Problemele operatorilor de incoming din România

Problemele operatorilor de incoming din România
person Horeca
access_time_filled

Specialiști din incomingul românesc s-au întrunit pe 7 iulie la forumul „Profesioniști pentru Incoming”, la București, și au încercat să găsească soluții la problemele din ce în ce mai serioase care le afectează activitatea și, care afectează implicit, starea turismului românesc.
trendManageri, specialiști și agenți de turism care activează în domeniul Incoming-ului, proprietari de agenții de turism, ghizi de turism, dar și transportatori au dezbătut câteva ore bune starea dezastruoasă a litoralului românesc, cauzele care au dus la situația actuală, dar și rolul hotelierilor, al autorităților locale și centrale în revigorarea turismului românesc. Din păcate, au spus participanții, a lipsit și un reprezentant al ministerului Turismului care să le audă ofurile și să ia acțiuni în acest sens. Forumul a fost moderat de Traian Bădulescu, directorul general al Travel Advisor Media – organizatorul acestui eveniment – și Gheorghe Fodoreanu, Managerul General Invitation România.
„Ne doare starea incomingului din România”
În cadrul dezbaterii s-au abordat subiecte arzătoare pentru turismul de pe litoralul românesc: sezonalitatea, tarifele mari practicate de hotelierii de pe litoral în comparație cu alte destinații mai atractive, lipsa turiștilor străini, tot mai multe hoteluri goale, nivelul ridicat al TVA-ului perceput pentru incoming în țara noastră, lipsa facilităților oferite prestatorilor de turism de pe litoral, promovarea defectuoasă a acestei destinații dar și efectele închiderii birourilor de promovare a României din străinătate. 
 pustiu„Suntem în luna iulie iar situația de pe litoral este dezastruoasă. Tocmai am făcut un tur pe litoral și vă pot spune că nu mi-am putut imagina că o să ajungem aici. Am văzut foarte multe hoteluri goale, pot să vă dau și câteva exemple: hotelul Europa era pe jumătate gol, Astoria a deschis pentru 1 client și nici acum nu o duce bine, la complexul Doina din Neptun erau 30 de oameni la micul dejun în condițiile în care acest hotel dudia de turiști în trecut, Efosan se închide și exemplele pot continua. Situația este foarte proastă și mă întreb unde sunt banii acordați pentru promovarea litoralului? În trecut litoralul avea 7 milioane de turiști, iar turiștii găseau cu greu locuri de cazare, străinii veneau și investeau în hoteluri pe litoralul românesc”, a declarat Gheorghe Fodoreanu.  
„Nu avem ce promova dacă hotelierii continuă să ofere un raport preț-servicii prost
Sunt încă hotelieri de mare clasă în România și pe litoral, dar mult prea puțini, crede directorul zonal al Agenției Eximtur, Romulus Crăciun. Pe litoral există hoteluri pline ochi, dar cele mai multe sunt goale. Și hotelierii au partea lor de vină aici. Politica tarifară total eronată – domnul Fodoreanu a dat exemplul unui hotel de 5 stele dinsolutions Mamaia unde a plătit 800 de euro pe 5 nopți! -, care îi îndepărtează pe turiștii români spre destinații mult mai atractive decât litoralul nostru, și cu prețuri mai bune. „Noi nu avem ce promova dacă raportul preț-servicii practicat de hotelieri este unul prost”. În acest sens statul ar trebui să acorde mai multe facilități prestatorilor de turism de pe litoral. Este o prostie să plătești impozit de clădire pe perioada iernii, cât ții hotelul închis, cred specialiștii în incoming. Romulus Crăciun crede că principalele probleme cu care se confruntă operatorii de incoming în România sunt infrastructura, lipsa personalului calificat din hoteluri, care de multe ori nu cunosc nici 2 limbi străine, dar și lipsa promovării direct la consumatorul final.
Infrastructura este o problemă majoră fără de care traficul pe litoral nu își poate reveni. Participanții  la dezbatere au amintit că de la Cluj la Constanța se fac 16 ore pe drum.
De asemenea, segmentul leisure pe litoral este absent. În afară de cluburile de fițe turiștii pur și simplu nu au ce face. E bine că sunt cluburi însă trebuie să existe și alternative.
Să se înțeleagă: Exstrasezon nu înseamnă lipsă de servicii
Specialiștii în incoming au mai subliniat un lucru deosebit de important: extrasezon nu înseamnă lipsă de servicii ci aceleași servicii la prețuri mai mici. Însă nu doar hotelierii trebuie să înțeleagă acest lucru. Ci toți aceia care au afaceri pe litoral. Magazine de suvenituri, farmacii ș.a. Participanții la conferință au subliniat că inițiativa de a de confisca hotelurile lăsate în pagină este extrem de bună.
Julian Andrei – Manager General Blue Line a declarat că o soluție pentru revenirea litoralului ar fi accentul pus pe tratament. Jumătate din turiștii nemți care vin pe litoral vor așa ceva. „Și gândiți-vă că stau 2-3 săptâmăni, iau cazare cu demipensiune și în general cumpără pachete scumpe. Publicul țintă pentru partea de tratament este extrem de numeros: Germania, Austria, Elveția, Franța, Scandinavia.
Gheorghe Fodoreanu a subliniat și efectele negative produse de închiderea birourilor de promovare a României în străinătate, care nu au fost înlocuite cu altceva dar și neparticiparea la anumite târguri de turism care erau extrem de benefice pentru turismul românesc. De exemplu în Belgia, țară care ne trimitea 60.000 de turiști pe an, sau la târgul de la Paris din septembrie.
Câteva concluzii:
–    hotelierii ar trebui să fie mai deschiși și să înțeleagă că fără un raport preț-servicii bun nu pot să își umple hotelurile. Ei ar trebui ajutați în acest sens și de stat prin diverse facilități fiscale.
–     Companiile aeriene care aduc turiști pe litoral ar trebui să nu mai plătească taxe, deoarece acestea cresc prețul mult prea mult la bilete.
–    Inițiativa de a confisca hotelurile lăsate în paragină este foarte bună.
–    Fără infrastructură nu se poate dezvolta turismul de litoral.
–    Politica de promovare a României ca destinație turistică și a litoralului nu este eficientă și nu își arată roadele. Este nevoie de promovare direct la consumatorul final. Ar trebui revizuite târgurile la care România este prezentă precum și existența unor birouri de promovare a României în unele țări.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302