Ministerul Turismului promovează România pe canale TV internaţionale
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a demarat campania de promovare a României ca destinație turistică pe 3 canale TV cu acoperire internațională: CNN, EURONEWS și EUROSPORT. Campania de promovare se va desfășura pe o perioadă de 12 luni.
Acțiunile de publicitate vor consta în difuzarea de spoturi publicitare de 30 si 20 de secunde pe primele trei posturi de televiziune internaționale menționate mai sus (1 spot general de prezentare de 30 secunde și câte 2 spoturi de 20 secunde pentru turismul în natură și cel cultural).
„Conceptul spoturilor subliniază valorile României, resursele unice incontestabile, avantajul competitiv de a se putea baza încă pe o natură în mare parte neatinsă și „sănătoasă”, o resursă rară și valoroasă pentru viitorii vizitatori. Conceptul creativ al spoturilor pune în valoare moștenirea culturală românească, un mix bogat de influențe istorice, autenticitate românească și tradițional”, se arată în comunicatul emis de MDRT.
Posturile de televiziune internaționale au fost selectate în funcție de audiența (spectatori unici pe săptămână) în rândul persoanelor cu venituri peste medie care călătoresc (în interes de afaceri si de plăcere, cel puțin 6 călătorii pe an), conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010. Spoturile TV au rolul de consolidare vizuală a brandului de destinație.
Obiectivul general al campaniei este promovarea brandului turistic național pe canalele internaționale de televiziune, în scopul creării unei imagini pozitive a României ca destinație turistică, al creșterii gradului de cunoaștere a țării noastre pe plan internațional, al consolidării vizuale a brandului de destinație și al creșterii numărului de turiști proveniți în special de pe principalele piețe prioritare identificate în Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Național 2007 – 2026.
Valoarea totală a campaniei de promovare este de 4.960.000 Euro cu TVA, fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa 5, operațiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinație turistică prin definirea și promovarea brandului turistic național”. Compania câștigătoare a licitației prin care s-au achiziționat serviciile de publicitate este Media Investment Communication SRL.