Operatorii din turism au găsit calea spre fondurile europene

Operatorii din turism au găsit calea spre fondurile europene
person Horeca
access_time_filled

Tot mai mulți operatori din turismul românesc apelează la fondurile europene pentru lansarea unor proiecte menite să valorifice potențialul turistic al diferitelor regiuni. Cel mai recent exemplu este proiectul lansat ieri de către Agenția de Dezvoltare Durabilă a Județului Brașov (ADDJ) și Fundația Umana, proiect intitulat „Comorile din Turle”, care a obținut o finanțare de peste 7 miliarde de lei vechi prin intermediul Programului Operațional Regional.

fonduri_europene_84757800

Proiectul se întinde pe 20 de luni și își propune dezvoltarea și consolidarea turismului în județul Brașov, prin promovarea unor produse turistice specifice și a unor activităților de marketing corespunzătoare. Finanțarea exactă obținută de acest proiect este de 769.528 de lei noi din fonduri structurale prin intermediul POR.

În cadrul proiectului, partenerii își propun să promoveze un drum cultural care să cuprindă 25 de biserici legate pe ruta Brașov – Sighișoara: Săcele, Tărlungeni, Budila, Prejmer, Hărman, Sînpetru, Bod, Hălchiu, Feldioara, Măieruș, Apața, Hoghiz, Homorod, Cața, Rupea, Fișer, Bunești, Criț, Dacia, Jibert, Lovnic, Văleni, Grînari, Dăișoara și Crihalma.

biserica carta

Practic, în viitor, turiștii vor putea achiziționa un pachet turistic complet, care să închidă patrulaterul Brașov – Sighișoara – Mediaș – Sibiu. „Turiștii care vor ateriza la Sibiu vor putea vizita acest oraș, cu tot patrimoniul săsesc de acolo și Muzeul Satului, vor pleca apoi spre Å¢ara Făgărașului, vizitând Făgărașul și Cetatea, Mănăstirea Sâmbăta și Șinca, vor merge apoi spre Brașov și zona din jur cu bisericile fortificate, pentru două – trei zile, și, apoi, spre Sighișoara, cu popas la Viscri, și spre Mediaș, cu întoarcere apoi la Sibiu. Este un traseu deja testat pe turiștii germani, la care a avut un impact foarte bun”, a declarat Mihai Pascu, președintele ADDJ Brașov.

biserica brasov

La rândul său, președintele Fundației Umana, Ileana Gafton, a anunțat că vor fi adunate date despre situația „comorilor uitate de vreme”.

Campania „Comorile din Turle” vrea să promoveze atât în rândul turiștilor, cât și a brașovenilor, bogățiile ascunse ale bisericilor săsești și țărănești, dar și să promoveze câteva meserii care s-au transmis de-a lungul timpului din tată în fiu: clopotarii din împrejurimile Brașovului, dar și ceasornicarii marilor mecanisme săsești.

România rămâne însă codașă la accesarea fondurilor europene între statele din zonă cu doar 11.6% absorbție a fondurilor structurale. Autoritățile recunosc că nu au reușit în cei patru ani de la aderarea la UE să găsească soluțiile pentru o bună absorbție a banilor.”Grija României nu este să ceară bani suplimentari de la Uniunea Europeană, ci cum să absoarbă și să cheltuie banii alocați”, a declarat săptămâna aceasta ministrul Mediului, Laszlo Borbely.

Sursa: www.brasov.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302