Şi restaurantele de tip fast-food pot face ceva pentru mediu
KFC a devenit primul lanț de restaurante din categoria fast-food din România care oferă clienților posibilitatea colectării selective a deșeurilor. În cadrul unei conferințe organizate pe 27 septembrie, reprezentanții KFC au lansat campania națională de Corporate Social Responsability, inititulată sugestiv „Îmi place România Curată”, prin care își propune atât să educe consumatorii în sensul colectării selective dar și să ofere un exemplu celorlalte restaurante de tip fast-food despre cum să facă față cantității din ce în ce mai mare de deșeuri.
În acest sens, lanțul KFC – care deține 41 de restaurante la nivel național -, a implementat un sistem de Management al Deșeurilor și a dezvoltat o politică de mediu care presupune instruirea personalului intern, urmărirea fluxului deșeurilor colectate selectiv precum și informarea clienților asupra colectării selective.
„Până în anul 2013, România trebuie să reciclezez 55% din deșeurile generate. Sunt numai câteva date care transmit un mesaj important pentru fiecare dintre noi. A colecta selectiv este mai mult decât o responsabilitate individuală, este și o responsabilitate națională și europeană. Prin intermediul campaniei Îmi place România Curată vrem să ajutăm la conștientizarea necesității de a colecta selectiv. Colectând selectiv deșeurile ajutăm la valorificarea acestora și, implicit, la conservarea resurselor naturale și la diminuarea poluării”, a declarat Directorul de Calitate și Responsabil Mediu KFC România, Mihaela Brumă.
KFC și-a stabilit un target de a recicla 35% din deșeurile generate anual, iar în acest sens va desfășura pe întreaga perioadă a acestui an, cât și pe parcursul anului 2012 acțiuni de conștientizare a clienților asupra importanței colectării selective.
Primele acțiuni din cadrul campaniei au constat în implemetarea sistemului de Management al Deșeurilor, a urmat apoi dotarea unităților de sine stătătoare KFC, cu recipienți destinați colectării selective: plastic, gunoi menajer și hârtie, iar acum urmează, partea mai grea, informarea și educarea consumatorilor.
„În primul rând o vom face prin intermediul rețelei noastre de restaurante, la nivel național, printr-o serie dedicată de mesaje și acțiuni de marketing. Apoi o vom face prin intermediul mediului online, un mediu către care se îndreaptă , în prezent, o mare parte a efortului nostru de promovare. Doar pe Facebook de plidă avem, peste 85.000 de fani. Este o audiență potențială către care vom îndrepta mesajele noastre. Așa cum vom folosi și site-ul și blogul. Și nu în ultimul rând, prietenii din blogosferă și din cadrul rețelelor sociale”, a declarat Cristina Porumbel, Asistent de Marketing KFC România.
În cadrul conferinței de presă au fost prezenți și reprezentanți ai companiei REBU S.A. Cu un portofoliu de peste 68.000 de clienți, societatea colectează și depozitează anual în depozite ecologice circa 260.000 tone de deșeuri. Minim 25% din deșeuri se colectează selectiv și se direcționează către reciclatorii autorizați. Reprezentanții companiei au salutat inițiativa KFC de a se implica în protejarea mediului.
KFC își propune să facă din procesul de colectare selectivă a deșeurilor menajere o practică uzuală în cadrul tuturor celor 41 de restaurante la nivel național. „Nu este un lucru dificil, trebuie doar să îți peste și să vrei”, a mai declarat Mihaela Brumă.
Desigur, orice operator din sectorul restaurației înainte de a întreprinde o acțiune se întreabă „Și mie ce îmi este? Care este profitul meu?” Prin măsurile de protejarea a mediului beneficiile sunt uriașe. Atât pentru noi toți cât și pentru generațiile viitoare. Practic toată campania „Îmi Place România Curată” a pornit de la o singură întrebare: Ce facem cu atâtea deșeuri? KFC știe ce face cu ele, dumneavoastră știți?
Despre KFC România
Lanțul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză, licența pentru România fiind acordată în 1997 companiei US Food Network. În prezent, în România sunt deschise 41 de restaurante KFC, dintre care 18 numai în București.