Trendurile pentru 2011 in industria turismului mondial
Trendurile pentru 2011 in industria turismului mondial
Euromonitor International, lider la nivel mondial pe informatii de piata, a lansat pe 8 noiembrie Raportul „Trendurile industriei travel la nivel mondial†(World Travel Market Global Trends), pentru anul 2011. Raportul identifica astfel sapte tendinte la nivel mondial in industria travel pentru anul care vine, focusandu-se asupra a sapte regiuni, subliniind tendintele cheie in fiecare dintre ele: America de Nord, Marea Britanie, Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, America Latina.
Lansarea ultimului raport Euromonitor International a avut loc pe 8 noiembrie, in cadrul celui mai mare targ de turism de turism din lume adresat specialistilor, World Travel Market, care isi inchide portile astazi, la Londra. Iata cele sapte regiuni analizate in cadrul raportului, cu tendintele pentru anul 2011, in fiecare dintre ele:
America de Nord – Deprivarea de vacante
Renuntarea la vacante si concedii este ultimul trend pentru managerii de afaceri din America de Nord, care isi imping tot mai mult corpul la extrem. Avizi sa isi imbunatateasca starea de sanatate si echilibrul intern, acestia dau buzna in statiuni balneare si in tabere de „revenire in formaâ€. Acest trend va duce in 2011 la inflorirea destinatiilor spa in aceasta regiune.
Marea Britanie – Invazia investitiilor din Orientul Mijlociu
Multe companii din Orientul Mijlociu si-au exprimat interesul pentru brandurile din Marea Britanie, atat din domeniul hotelier cat si din cel travel. in momentul in care recesiunea economica a afectat sever cererea interna, fondurile provenite din Orientul Mijlociu au contribuit in mod pozitiv la expansiunea brandurilor de lux din UK, Londra ajungand lider in ceea ce priveste servciile de lux oferite calatorilor.
Europa – Aplicatii mobile de calatorie
Serviciile bazate pe tehnologia GPS, smartphone-urile revolutioneaza industria de turism din Europa. Calatorii de afaceri au fost primii consumatori care au adoptat tehnologiile de calatorii mobile datorita nevoii de a-si face rezervari ultimul minut. Cu aplicatii mobile care ofera servicii diverse, de la rezervarea de bilete de avion/check in, la ghiduri si informatii turistice, consumatorii de agrement vin si ei puternic din urma in ceea ce priveste folosirea acestor tehnologii. Evolutia”m-tourism-ului†se estimeaza a fi extrem de rapida.
Orientul Mijlociu – Cursa pentru Irak
Industria turismului din Irak a fost sustinuta de cresterea economica regionala, caci majoritatea turistilor de afaceri sau celor caare vin aici in scopuri religioase sunt din Orientul Mijlociu. in plus, marii investitori din golf se aduna in Irak revitalizand turismul de afaceri si contribuind la revigorarea turismului de dupa razboi.
Africa – Turismul spatial
Turismul astronomic si cel spatial se dezvolta fabulos in Africa. Africa de Sud dezvolta tehnologie spatiala de clasa mondiala si devine totodata un centru major pentru Astronomie. in ofertele turistice se regasesc deja cursuri de astronomie sau telescoape in camerele de hotel. Exista aici o cerere mare pentru destinatiile cel mai potrivite pentru a observa cerul senin noaptea.
America Latina – Destinatii turistice mai putin cunoscute
in America Latina exista o tendinta spre promovarea turismului interior, mergand mai departe de destinatiile deja consacrate, pentru a scoate la iveala destinatii mai putin „batuteâ€. Cu un vast teritoriu, America Latina dispune de nenumarate zone neexplorate si punerea accentului pe acestea, va permite hotelurilor si companiilor aeriene sa vanda noi destinatii.
Asia – mizeaza pe… parfum
Brandurile de parfum au luat cu asalt piata din Asia oferind turistilor o experienta cu adevarat unica, declansand emotii si incurajand totodata loitalitatea de brand. Multe hoteluri mizeaza pe diferitele arome si parfumuri in atragerea clientelei, iar gasirea unui echilibru intre parfumurile si aromele naturale, originale si parfumurile fabricate va fi o provocare cheie pentru reprezentantii industriei travel.