Venchi, gustul perfect

Venchi, gustul perfect
person Horeca
access_time_filled
Ideea provine din felul in care, atat eu, cat si partenerul meu, ne-am inceput carierele. Am inceput vanzand dulciuri si vrem sa terminam in acelasi fel. Apoi provine din perioada petrecuta de mine in Anglia, cand am lucrat pentru unul dintre cei mai mari producatori de dulciuri din lume. Erau multe momente ale zilei cand in tot orasul mirosea a caramel, era ca intr-un basm, mai ales ca eu ajunsesem in tara mea de vis si mai ales ca atunci se nastea si primul meu copil. E o combinatie de emotie si pragmatism, deoarece are legatura cu cea mai frumoasa perioada a vietii noastre si cu faptul ca facem ceea ce ne place si ceea ce stim sa facem. Provine si din faptul ca suntem amantii ciocolatei si ai inghetatei. E firesc sa iubim aceste produse, si, pana la urma, afacerea inseamna idee si bani, insa vanzare inseamna un simt puternic al produselor si al oamenilor.Descrie-mi povestea Venchi.
Povestea lui Venchi a inceput in acelasi timp cu povestea ciocolatei in Europa, asta pentru ca Venchi provine din zona care a dat Europei meseria de ciocolatier. Cacaua adusa de catre spanioli in Europa de la mexicani, a fost raspandita in continent de catre comerciantii piemontezi care se numeau „cioccolatieri”. Tot ei sunt cei care au extins meseria in Italia si apoi in afara Italiei. Silvano Venchi a fondat Venchi la 1878, la Torino, dupa 8 ani de ucenicie la Michele Talmone, unul dintre cei mai apreciati cioccolatieri europeni. Foarte curand a ajuns sa aiba cel mai mare laborator din Torino si sa aiba recunoastere atat acasa, cat si peste granitele Italiei. Venchi este special si pentru ca este printre putinii producatori artizanali de dulciuri care produce atat ciocolata, cat si gelato. Reteta Venchi este simpla: cultura, specializare, prospetime si grija pentru alegerea celor mai bune ingrediente. Protagonistul absolut al filozofiei Venchi este gustul. in plus, avem un concept rar de retail: Cioccogelateria care ne ajuta sa fim foarte aproape de clientii nostri, sa le raspundem rapid la orice dorinta si sa facem compania mai putin companie si mult mai orientata (in adevaratul sens al termenului) spre client.

Consideri ca ai ales cea mai buna zona pentru acest tip de business?
Este o zona cu traditie, este o zona de trecere, nu este zona ideala daca privim multi-criterial, insa am reusit din septembrie 2008 pana in prezent sa punem Calea Victoriei 214 pe harta multor oameni. Mai mult, exista si un loc de parcare, specie rara pe Calea Victoriei. Zona se dezvolta destul de bine, asa ca, in curand mersul pe jos/plimbarea o sa fie agreabil/a si, in consecinta, practicat/a cat mai des.

Cum ai descrie aceasta afacere? Pana la urma, cam toti alearga dupa profit. Care sunt asteptarile tale?
Este o afacere care are nevoie de prezenta (ideal) permanenta a proprietarilor la tejghea, deoarece presupune mai mult decat sa oferi oaspetilor o marca sau produse, presupune sa le oferi o experienta distincta, dezirabila si cat se poate de memorabila. Este o afacere care are ciclul idee – return foarte lung, am stiut acest lucru si am inteles repede ca, fiind prima generatie, trebuie sa ne multumim doar cu placerea, de combinatia placere – bani urmand sa se bucure generatiile viitoare. Ne simtim insa privilegiati, deoarece cocktail-ul umor-umilinta are farmecul lui. Pragmatic vorbind, este o afacere profitabila, insa profitul generat il reinvestim si oricum nu ar fi suficient sa ne aseze zambetul pe buze, insa, asa cum am spus, avem foarte multe motive de satisfactie si fericire.
La ce suma s-a ridicat investitia? Intentionati sa deschideti si mai multe locatii?
Daca vorbim despre Cioccogelateria Venchi Bucuresti, peste 250 000 euro, daca vorbim despre Venchi Romania trecem de 400 000 euro. Intentionam, insa acest lucru presupune sa gasim partenerii potriviti, deoarece cheia este implicarea permanenta a proprietarului/proprietarilor, ori aici avem o problema, deoarece daca gasim pe cineva care are bani (cca 100 000 euro), trebuie sa fim convinsi ca e pregatit sa stea la tejghea. Iar acest lucru nu se intampla decat foarte rar intr-o economie tanara si intr-o cultura similara cu cea din tara noastra. Chiar daca suntem optimisti ca lucrurile se vor schimba si vor fi din ce in ce mai multi oameni care vor face diferenta dintre afacere si hobby, deschiderea de noi magazine va dura. Å¢ineti cont de faptul ca Cioccogelateria Venchi Bucuresti a fost prima deschisa in Europa in afara Italiei si a fost inaugurata inaintea celei de la Torino, orasul – resedinta pentru Venchi. A fost posibil, deoarece noi am avut tot ce trebuie pentru a opera un astfel de concept si i-am convins si pe partenerii nostri din Italia ca suntem pregatiti din toate punctele de vedere.
Cum va promovati ?
Credem ca viul – grai este cel mai potrivit pentru aceasta afacere. Mai mult, credem in implicit si nu in explicit, cu toate ca suntem vanzatori desavarsiti si exista nepotrivita parere ca un vanzator trebuie sa vorbeasca; noi credem ca dimpotriva trebuie sa asculte mai mult decat sa vorbeasca si acesta este motivul pentru care avem doua urechi si doar o singura gura. Evident insa ca la prima intalnire vorbim mai mult decat clientii nostri, apoi urmeaza sa vorbeasca ei si sa ne spuna ceea ce cred, ceea ce vor si sa stabileasca daca ne aleg pe noi sau pe colegii nostri de breasla. Ne-am promovat, ne promovam si ne vom promova si in mod clasic, insa foarte atent si selectiv, deoarece exista riscul ca mesajul nostru sa nu fie transmis cum trebuie sau sa fim confundati si atunci totul e in zadar. Facem foarte mult degustare de produs, este parte din filozofia noastra, avem incredere mare in produsele noastre, dovada ca sloganul nostru este „daca o gusti, intelegi”.
Sincer, am auzit si m-am „imprietenit” cu Venchi pe Facebook. Consideri fenomenul „social media” un adevarat suport pentru acest business?
Am ales sa fim pe Facebook la sugestia unei prietene si s-a dovedit a fi util. Suntem si pe Twitter, e clar ca din aceleasi considerente. Credem in social media, ne-a adus un public fantastic, a produs si multe interviuri, curiozitate activa, insa cel mai mult credem in flesh & blood.
Tot pe Facebook am descoperit si Aperitivo – un eveniment pe care voi il organizati in fiecare vineri. Ce reprezinta Aperitivo? De ce acest tip de eveniment?
Aperitivo este un obicei italienesc si l-am ales pentru ca vrem sa oferim o atmosfera Made in Italy. Aperitivo ne ajuta foarte mult in intentia noastra de a oferi o experienta fara egal care sa nu fie legata doar de marca si de produse. Ne ajuta sa avem o legatura fireasca si linistita cu cei care vin la Venchi.
Oare romanii au gusturi atat de rafinate incat sa aprecieze astfel de produse? Sunt ei pregatiti sa plateasca pentru calitate si nu pentru cantitate?
Noi, romanii, suntem ca toti ceilalti oameni, insa nu in acelasi timp. Suntem la fel de receptivi la nou ca toti ceilalti; ganditi-va la ce s-a intamplat in ultimii ani cu luxul in celelalte industrii. Ati sesizat vreo bariera in drumul spre cunoastere? Nu banii sunt totul. E nevoie de cultura, e nevoie de initiere, e nevoie sa apreciezi ca mai putin inseamna mai mult. Romanii mananca ciocolata neagra (au mancat si inainte ca cineva sa le spuna ca e sanatoasa), mananca gelato iarna (asta dovedeste ca invata repede) si apreciaza calitatea la fel de mult sau de bine ca orice alt cetatean din lume. Åžtiti cum se spune, toate la vremea lor. Eu si partenerul meu nu avem complexul Romania si nu am spus ca ne e nu stiu cum de Romania pentru ca ne-am gandit ca e posibil ca si Romaniei sa ii fie nu stiu cum de noi. Va marturisesc ca Venchi Romania este un exemplu urmat de toti partenerii Venchi din lume si pentru asta le multumim in primul rand clientilor nostri. Concret, ne felicitam pentru ca, in 2007, am ales sa aducem Venchi in Romania.

adina.vasiliu@horecaromania.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302