Trend: Peste 50 de magazine de vinuri și wine baruri au apărut pe harta Bucureștiului în ultimii ani

An de an, în peisajul bucureștean apar anual 2-3 noi magazine specializate de vinuri sau wine baruri menite să completeze harta deja conturată cu preponderență în ultimii cinci ani. Astfel că, în acest moment, în Capitală există un total de circa 50 de wine baruri și shopuri, unele dedicate în exclusivitate vinurilor, iar altele care oferă pe lângă acestea și produse complementare, fie că este vorba despre delicatese, produse de panificație sau cadouri.

O creștere semnificativă a wine barurilor și shop-urilor se simte și în alte orașe ale țării, precum Timișoara sau Cluj-Napoca, unde și consumul de vin este pe măsură.

Această tendință confirmă încă o dată creșterea interesului și a gradului de educare al consumatorilor în ceea ce privește vinul, în special cel românesc, dar și cel din import. În ultimii ani, datorită acestui fenomen, pe piața din România au apărut și tot mai multe crame, de regulă active pe segmentul premium. Iar principala lor piață de desfacere sunt magazinele specializate și localurile HoReCa.

dezvoltarewinebaruri

Magazinele specializate sunt cele care oferă cea mai mare varietate de vinuri din diferite țări ale lumii, având în portofoliu vinuri din diferite soiuri de struguri, vinificate în diferite stiluri. Vinurile sunt aranjate pe rafturi prin prezentarea acestora pe țări, zone viticole, culoare sau chiar nivel de preț.

Atmosfera din interiorul unui magazin și filozofia acestuia fac diferența între o experiență sterilă și una confortabilă de cumpărături. Selecția de vinuri, temperatura de păstrare a acestora și interacțiunea cu personalul calificat sunt trei avantaje importante pe care aceste locuri le oferă prin comparație cu marile lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri.” spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro și ReVino.ro.

O selecție atentă, chiar dacă mai redusă de vinuri, poate fi mai puțin intimidantă pentru un cumpărător aflat în proces de alegere a unui vin. Unele magazine au o abordare selectivă, astfel că au în portofoliu cu preponderență vinuri de la crame mici. De altfel, o mare parte dintre magazinele specializate nu vând mărci comerciale, mai ales dacă sunt disponibile în altă parte în apropiere sau în supermarketuri.

Ospitalitatea și experiența comerciantului sau ale vânzătorului din magazin pot face diferența. Acesta se poate angaja într-o conversație pentru a afla gusturile cumpărătorului, motivul pentru care dorește să cumpere vinul și bugetul pe care îl are disponibil, astfel că în final să poată face recomandarea potrivită.  

Ponderea vinurilor românești în totalul ofertei din aceste magazine depășește 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate și apreciate. Criteriile principale în alegerea unui vin sunt culoarea (alb, roșu sau roze), iar apoi conținutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci) sau soiul de strugure. 

vinuri

Degustările de vinuri în magazinele specializate și wine baruri sunt un element diferențiator.

Degustările de vinuri au loc din ce în ce mai des în România, mai ales atunci când cramele își lansează branduri sau vinuri noi. Degustările sunt anunțate de cramă și de magazine prin canalele online de comunicare.

De cele mai multe ori, wine barurile vând vinurile și pentru a fi luate acasă, iar prețul acestora este redus cu 15-25% față de cel din meniu.

Pasionații și persoanele curioase să descopere vinurile se pot bucura de acestea inclusiv servite la pahar în cât mai multe zone ale Bucureștiului. Cele mai ofertante zone sunt Centrul Vechi, Floreasca și Dorobanți, acestea fiind adevărate poluri de restaurante, cafenele și baruri. Prețurile vinurilor servite la pahar diferă în funcție de tipul de vin, dar și de zona în care sunt amplasate magazinele sau wine barurile. Astfel, vinurile albe servite la pahar au prețuri cuprinse între 15-30 lei/150ml, iar vinurile roșii se regăsesc la prețuri între 15-40 lei/150ml. Vinurile învechite sau produse prin anumite metode de vinificație, pot ajunge și la prețuri între 50-80 lei/150 ml.

Pentru promovarea vinurilor și a turismului viticol din România, Alina Iancu a dezvoltat proiectele CrameRomania.ro (singură baza de date bilingvă - română și engleză - a cramelor din România), ReVino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor și magazinelor specializate de vinuri - vinoteci și bistrouri - din România) și ReVino Bucharest Wine Fair (salon anual de vinuri și turism viticol).

Sursa: Revino.ro


Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Detalii Ok