Consumul de bere a crescut în România cu 4% în S1

Consumul de bere a crescut în România cu 4% în S1
person Horeca
access_time_filled

Consumul de bere din România a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o creștere de 4% în volum, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând 8,3 milioane hl, a anunțat Asociația Berarii României. Aceasta este prima creștere a pieței berii de la declanșarea recesiunii economice de acum 4 ani, subliniază berarii români.

„Iată că după o lungă perioadă în care piața berii a fost profund marcată de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declanșarea recesiunii, se înregistrează prima creștere. Această evoluție se datorează unui cumul de factori care a generat la nivel de piață reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate și Campionatul European de Fotbal au reușit să creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criză le modificase într-o mare măsură – anul acesta, românii s-au bucurat din nou de vară și de atmosfera competițiilor fotbalistice, savurând o bere, alături de familie și prieteni”, a declarat Hezy Ovadia, Președintele Asociației Berarii României.

bere

Volumul de vânzări înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2012 de către membrii Asociației Berarii României – Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, Ursus Breweries și United Romanian Breweries – a urmat același trend, atingând 7,8 milioane hl, în creștere cu 5,4% față de perioada similară a anului trecut.

În prezent, peste 98% din cantitatea de bere consumată în România este asigurată din producția internă, piața berii înregistrând cel mai mic nivel al importurilor din industria alimentară.

Industria berii generează în total un număr de 76.000 locuri de muncă, atât în unitățile de producție, cât și în sectoare adiacente precum retail, industrie ospitalieră, furnizori și distribuitori.

„Deși vremea caldă din ultima perioadă creează condiții favorabile consumului de bere, o estimare a evoluției pieței până la finalul acestui an este totuși dificil de făcut acum – nu trebuie să pierdem din vedere impactul pe care puterea de cumpărare a românilor îl are asupra evoluției consumului. Cred că buzunarele românilor sunt încă afectate de criză, așa că este greu de anticipat ce va urma.”, a adăugat Constantin Bratu, Director general al Asociației Berarii României.

beers 

Evoluția pieței berii din România în ultimii ani

Puternic lovită de criza economică care a indus o scădere majoră a puterii de cumpărare a românilor, piața berii s-a confruntat începând din 2008 cu o contracție importantă la nivelul consumului, scăderea cumulată în anii 2009 și 2010 atingând 16%. Perioada de acalmie din 2011, când piața a dat semne de stabilizare, a fost înlocuită în chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

Scăderea consumului de bere la nivelul pieței a avut în cei deja patru ani de recesiune profunde implicații negative la nivelul întregii industrii a berii, în special de natură socială. Astfel, în doar trei ani, numărul locurilor de muncă generate de industria berii la nivelul întregii economii a țării, direct și indirect, s-a redus cu un procent important, de 21%, scăzând de la 96.400, la 76.000.

În ciuda condițiilor grele cu care s-au confruntat, producătorii de bere au rămas importanți contribuitori la bugetul de stat al României. Doar la nivelul anului 2010, un moment extrem de greu pentru industria berii, veniturile la bugetul de stat obținute prin încasările de TVA și alte taxe precum asigurările de sănătate, contribuții sociale, etc., aferente producției de bere și vânzărilor au fost estimate la 651 milioane de euro, conform studiului Ernst&Young, Contribuția industriei berii la nivelul economiei europene, ediția 2011.

Potrivit aceluiași raport, valoarea adăugată produsă de industria berii în același an, a atins 509 milioane euro, constând în achiziții de bunuri și servicii din alte ramuri ale economiei. Mai mult, industria berii este un sector patriotic al economiei Romaniei, având în vedere că 98,4% din berea consumată de români este produsă chiar la ei în țară.  

Având ca referință datele furnizate de ultimul recensământ al populației României, consumul de bere per capita în 2011 a atins valoarea de 89 litri.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302