Analiză: Relaţia dintre hotelieri şi agenţiile de turism se transformă

Analiză: Relaţia dintre hotelieri şi agenţiile de turism se transformă
person Horeca
access_time_filled

negociere2Relația dintre industria hotelieră și agențiile de turism online continuă să se dezvolte și nu fără conflicte între cele două părți. Domeniul rezervărilor online se schimbă rapid și o mână de agenții de turism online puternice domină acum piața. În timp ce disputele dintre hotelieri și agențiile de turism continuă, industria hotelieră caută soluții pentru a evita comisioanele mari cerute de agențiile de turism online, relevă o analiză realizată de Hotel Industry Magazine.

Evoluțiile în tendințele de consum online aduc beneficii noi pentru industria hotelieră și îi permit să slăbească puterea exercitată de agențiile de turism online.

Jucători importanți din industria hotelieră au fost întrebați în cadrul analizei dacă intenționează să atragă mai multe rezervări directe și dacă încearcă să evite comisioanele mari practicate de agenții.

„Agențiile de turism online vor avea mereu un loc în piață, ajutând hotelurile să atragă noi clienți”, a explicat Stephen Dodman, Revenue Director la Macdonald Hotels&Resorts. „Într-adevăr, studiile subliniază că în procesul de achiziție, clienții vor folosi un site al unei agenții de turism online. Așadar, lucrând cu acestea ne putem poziționa businessul în atenția clienților care nu sunt familiarizați cu brandul nostru”.

„Totuși, odată ce am câștigat un oaspete, strategia noastră este aceea de a încuraja acel oaspete să rezerve direct la noi o ședere pentru următoarea lui vizită”, a adăugat reprezentantul Macdonald Hotels&Resorts.

Acesta nu este singurul hotelier cu aceast obiectiv: hotelieri din toată lumea aspiră să atragă mai multe rezervări directe prin redirecționarea vânzărilor pe site-urile proprii.

rezervaridirectehotel

Explozia în social media a creat platforma gratis perfectă pentru a face acest lucru, crede Rupert Gutteridge de la Guestline: „Odată cu dezvoltarea social media, mulți hotelieri se uită astăzi la rețelele de socializare online ca la o alternativă, care nu percepe comisioane, ca la un canal de vânzări practic care poate genera business-uri directe. Acest mediu online devine rapid un instrument esențial în marketingul hotelier”.

Ritmul în care a luat amploare internetul este uluitor și transformă complet tărâmul rezervărilor online. Există în prezent sute de agenții de turism online de unde poți alege, iar piața se consolidează în jurul unor canale de distribuție majore, permițându-le să practice comisioane mari și să impună termeni inflexibili.

„Mâine hotelierilor sunt legate”, explică Yunna Takeuchi, director of e-distribution la Evolution, „aceștia nu au fost în măsură să își permită să ignore agențiile de turism online în momentul în care competitiorii lor le foloseau”, adaugă Yunna Takeuchi.

„Timpurile se schimbă însă acum ” motoarele de rezervări devin un bun de larg consum de exemplu. Este evident că datorită faptului că motoarele de rezervări hoteliere sunt canele mai ieftine, hotelierii nu își mai doresc să plătească comisioane atât de mari la agențiile de turism online.”, crede aceasta.

În timp ce disputele dintre hotelieri și OTA pot fi intense, hotelierii nu ar trebui să uite că rezervările online sunt doar o piesă din puzzle. Deși pot crede că agențiile de turism online exercită o mare putere, revoluția digitală a readus de fapt controlul în mâna clienților… așa cum ar trebui să fie.

Este esențial ca hotelierii să se concentreze pe un element pe care au control deplin: experiența oaspeților, crede Suresh Acharya, Vice President of Product Development JDA.

Studiile au arătat că prețurile joacă un rol relativ scăzut dacă ratingurile și remarcile oaspeților nu sunt favorabile. Proliferarea social media și a site-urilor precum TripAdvisor au dus puterea înapoi la client. Un hotel care are calificative mai bune pe aceste canele va fi întotdeauna poziționat mai bine în negocierile cu agențiile de turism online, iar un hotel cu evaluări slabe va fi întotdeauna „la mila” acestora.

Așadar, a asigura o experiență excelentă oaspeților este cea mai bună armă a hotelierilor în obținerea unor avantaje în negocierile cu agențiile de turism online.

Sursa: www.hotel-industry.co.uk

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302