Expertii din industria ospitalitatii indentifica trendurile pentru 2011

Expertii din industria ospitalitatii indentifica trendurile pentru 2011
person Horeca
access_time_filled

Expertii din industria ospitalitatii indentifica trendurile pentru 2011

Experti in industria ospitalitatii din intreaga lume s-au intalnit la Bucuresti, pe 25 noiembrie 2010, la conferinta internationala „Trend Hospitality Bucharest”, cu scopul de a identifica trendurile industriei din 2010 si, cel mai important, pentru a vedea incotro se indreapta industria ospitalitatii in 2011.

htb2

Revenirea turismului de afaceri, inmultirea hotelurilor de tip budget si a hotelurilor mici (nu se vor mai deschide hoteluri „mamut”), accentul pe servicii personalizate, capitalele lumii – cele mai favorizate piete in 2011 in ceea ce priveste dezvoltarea industriei hoteliere, cheltuieli mari pe marketing, rebranduiri, masuri puternice de reducere a costurilor, cu marea provocare de a nu afecta calitatea serviciilor, sunt doar cateva dintre tendintele industriei pentru 2011. Principala provocare la care hotelierii vor trebui sa îi faca fata, o reprezinta, si in 2011, lipsa increderii investitorilor in industria hoteliera, banci mult mai precaute. Inovatia reprezinta o alta preocupare majora in industria ospitalitatii „Trebuie sa avem mereu in minte viitorul. Inovatia si ospitalitatea merg mana in mana”, a fost expresia utilizata deseori in cadrul acestui eveniment.

htb5

Conferinta Trend Hospitality a inceput cu discursul lui Ruud Reuland, director general la Ecole hoteliere de Lausanne, care a subliniat importanta a doi factori in succesul industiei ospitalitatii: angajatii din industrie si oaspetii. „Nu pornim din alta parte decat de la resursa umana. Trebuie sa ne folosim de aceasta resursa pentru a crea satisfactia clientilor”. Ruud Reuland a subliniat deficitul pe care industria  ospitalitatii actuale o are in gasirea si tratarea talentelor printre angajatii sai. „Daca continuam asa nu vom putea progresa indiferent de tehhnologie si de calitatea hotelului nostru”. Acesta a mai vorbit despre generatia y (young) ca angajat in industrie, dar si ca oaspete: „Generatia y este o oportunitate extraordinara pentru industria noastra. Ei sunt factorii determinanti ai succesului nostru. Daca intelegem noua generatie, industria ospitalitatii va avea o multime de beneficii: va avea parte de tineri creativi, care pot aduce o multime de solutii inovatoare (inovatia fiind trendul principal in aceasta industrie), iar noile tehnologii sunt foarte cunoscute si bine stapanite de acesti tineri.

htb6

Elk Geieregger, Asociate Director HVS London, a subliniat faptul ca turismul global si-a revenit mult in 2010, toate continentele fiind intr-o tendinta crescatoare in acest an, Europa ramanand insa mult mai in urma fata de restul. „La nivel global am ajuns inainte de criza. inca ducem lipsa la nivel mondial de 15 milioane de turisti. Foarte multe piete si-au revenit in 2010. Piete din Europa, care au intrat pe crestere in 2010 si care au lasat criza in urma sunt Londra, Amsterdam, Munich sau Berlin. De asemenea sunt si piete care au fost pe minus in 2010 si unde nu vedem o revenire nici in 2011: Atena, Lisabona, Praga si Bratislava. in Munchen de exemplu a crescut rata de ocupare a camerelor cu 32% in 2010. in Atena a avut loc o scadere de -6%”. Aceasta a mai declarat ca in anul 2010 s-au facut pasi mari spre revenire, iar in 2011 se preconizeaza o crestere a ratei de ocupare a camerelor de hotel in special in capitalele lumii.

htb9

Ray Iunius, director la INTHEL, a accentuat faptul ca principala provocare pentru industria ospitalitatii o reprezinta inovatia. „Trebuie sa vorbim din ce in ce mai mult de inovatie. Rolul hotelierilor este pana la urma acela de a crea o experienta cu adevarat unica. Ma intreb de ce mai sunt foi si pixuri in camerele de hotel. Asta vor de fapt clientii nostri? Ei vor internet gratuit, nu pixuri si foi. De ce mai exista telefoane fixe in camera de hotel? Nimeni nu le mai foloseste. Clientii vor incarcatoare standard de mobile in camerele de hotel, in caz ca si le uita acasa”. Acesta a dat exemplul unui hotel in care a mers si in care a gasit poza cu familia lui in camera de hotel… „Asta inseamna inovatie. Am gasit in camera de hotel toate revistele mele preferate, s.a. Hotelierii îmi cunosteau deja preferintele, in urma unui proces de cercetare. A fost extraordinar”.

htb10

La conferinta au fost si reprezentantii celor mai mari lanturi hoteliere din lume: Marriott, Hilton, Windham, Radisson. Radisson a deschis in 2010, 7.000 de camere si are in asteptare inca 20.000 de camere noi in urmatorii ani, in principalele capitale ale lumii. Reprezentantii hotelului au anuntat si intentia de a deschide hoteluri Park Inn si in Romania, in Bucuresti, Timisoara, Sibiu si Brasov.

Reprezentantii lanturilor hoteliere au discutat si despre contractele de franciza vs. contractele de management, avantaje si dezavantaje la fiecare. Marriott, prefera contractele de management, deoarece in felul acesta pot controla mai bine calitatea serviciilor oferite, insa, sunt deschisi mai mai nou si la contractele de franciza. Reprezentantii Hilton insa, sustin ca in Romania merg mult mai bine contractele de franciza, dand exemplul hotelului Hilton din Sibiu, o adevarata surpriza, placuta, pentru cei de la Hilton.

htb4

in ceea ce priveste contributia turismului la economie, Romania a fost ultima tara din regiune, in 2010  cu  doar 5,1% aport la PIB. Sosirile internationale si innoptarile  au scazut mult anul acest, au avut loc modificari de comportament la tuisti, in sensul alegerii unor sederi mult mai scurte. insa sunt si vesti bune: in 2010 au fost inaugurate in Romania 7 hoteluri cu o investitie totala de 44 milioane si pentru 2011 se anunta multe inaugurari, multe dintre ele amanate de anul acesta. De asemenea, Romania sta foarte bine la prezenta lanturilor hoteliere internationale, care este din ce in ce mai buna. in ceea ce priveste proprietatile scoase la vanzare, acestea sunt de 3 tipuri: hotelurile din orase, hotelurile din statiuni si hotelurilor de tratamente din statiunile balneare, aflate intr-o stare deplorabila, cu o nevoie mare de investitii. Cele mai afectate hoteluri din Romania in 2010 au fost cele de 3 stele, deoarece hotelurile de 4 si 5 stele au scazut preturile la nivelul acestora si multi turisti s-au indreptat catre acestea.

htb7

Asadar, industria ospitalitatii are multe provocari in 2011, multe lucruri de facut, de îmbunatatit, de inovat, dar dispune si de oportunitati extraordinare, pe care trebuie doar sa le fructifice.

Evenimentul a fost organizat  de Trend Hospitality, una dintre cele mai importante companii de consultanta in industria ospitalitatii din Romania, si a avut loc la hotelul Radisson Blu din Bucuresti.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302