Percepția și așteptările călătorilor internaționali față de hotelurile și restaurantele europene

Percepția și așteptările călătorilor internaționali față de hotelurile și restaurantele europene
person Horeca
access_time_filled

Hotelurile din Europa oferă vizitatorilor internaționali o experiență de calitate satisfăcătoare, punându-le la dispoziție o gamă largă de opțiuni de cazare, de la unități budget până la unități premium, în timp ce mai multe destinații europene depășesc așteptările vizitatorilor internaționali în ceea ce privește aspecte precum “overall quality” – calitate generală, ospitalitatea personalului sau “value for money” – valoarea pentru bani, indică un studiu realizat de TCI Research la solicitarea Asociației Profesionale a Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Uniunea Europeană – HOTREC.

Totodată, hotelurile din Europa au primit evaluări excelente de la vizitatorii chinezi și indieni, lucru care arată că eforturile hotelierilor europeni de a se adapta la așteptările acestor turiști își arată roadele, potrivit studiului. 

hotelwelcome

Studiul realizat de TCI Research la solicitarea HOTREC oferă o perspectivă actuală asupra experienței consumatorilor la hotelurile și restaurantele europene și relevă totodată așteptările vizitatorilor internaționali de la hoteluri și restaurante în viitor, precum și trenduri și oportunități pe care factorii de decizie din industria ospitalității le pot folosi pentru a optimiza atragerea și reținerea clienților.

Top 3 destinații europene la capitolul “Calitatea generală a hotelurilor”

Cele mai bune destinații din Europa din punctul de vedere al calității generale a hotelurilor sunt Suedia, Norvegia și Finlanda. în ciuda faptului că operează într-un mediu relativ scump pentru vizitatori, hotelurile din destinațiile nordice generează de obicei evalurări foarte pozitive din partea oaspeților.

grafichoteluri

Top 3 destinații europene la capitolul “Valoarea pentru bani a hotelurilor”

Destinațiile care oferă cea mai bună valoarea pentru bani la hoteluri sunt Bulgaria, Cipru și Republica Cehă. Potrivit studiului, Europa de Est conduce detașat la capitolul “value for money”. Europa este capabilă  să ofere experiențe ieftine dar valoroase în anumite destinații, în special în acele destinații localizate în Europa de Est sau în insule îndepărtate, precizează autorii studiului.

grafic2hotrec

Cartografierea viitorilor piloni ai experienței oaspeților hotelieri

în timp ce turiștii sunt în căutare de experiențe fără griji, care să le respecte viața privată, ei au așteptări ridicate de la hoteluri pentru a le răspunde nevoilor lor, nevoi care sunt structurate în jurul a 4 piloni cheie:

–    Hoteluri care oferă un efect wow
–    Hoteluri care oferă un mediu sigur.
–    Hoteluri care oferă o abundență a facilităților în locație.
–    Hoteluri care oferă spațiu pentru socializare.

asteptarihoteluri

Hotelierii trebuie să implementeze strategii de diferențiere competitive, pe USP-uri distincte, incluzând design unic, inovații digitale distractive, facilități all-in-one și spații de socializare.

Hotelurile trebuie să continue de asemenea să se concentreze pe schimbarea de generații. Milenialii așteaptă mult mai mult de la hoteluri decât boomerii, precizează autorii studiului. Nevoile specifice de gen și nevoile culturale exprimate de consumatori necesită un nivel ridicat de versatilitate a serviciilor din partea staff-ului, pentru a face față unui trend care va continua să crească în anii următori, se mai precizează în studiu.

Experiența hotelieră ideală în viitor este oglindită mai jos.

experientahotelieraideala

Oglindind așteptările oaspeților hotelieri, studiul relevă de asemenea trenduri specifice pe care restaurantele trebuie să le ia în considerare în viitor:

  • Experimentarea gastronomiei locale are un impact în creștere asupra satisfacției generale a vizitatorilor internaționali, făcând din industria restaurantelor un pilon cheie în reputația destinației.
  • Turiștii foodie – reprezentând 120 de milioane de vizitatori internaționali – sunt cei mai încântați de experiența lor la restaurante atunci când călătoresc în Europa.
  • Consumatorii se așteaptă ca restaurantele să fie un loc de întâlnire perfect și o oportunitate pentru a beneficia de o experiență locală pe durata călătoriei lor. Folosind ingrediente produse locale, prezentând arome băștinașe și împărtășind povești cu oaspeții, restaurantele sunt văzute ca niște ambasadori excelenți ai sustenabilității unei destinației.
  • Călători de toate naționalitățile așteaptă cu nerăbdare imersiunea culturală pe durata călătoriilor lor, solicitând patronilor de restaurante să le povestească mai multe despre originile produselor și prepararea alimentelor. Consumatorii vor să vadă bucătăriile restaurantelor și să audă poveștilor chefilor.
  • Specificitățile culturale vor continua să influențeze semnificativ așteptările oaspeților, cu nevoi tot mai mari de adaptare la gusturile sau dietele personale, păstrând în același timp autenticitatea culturii și siguranța alimentară.

Top 3 destinații din Europa la capitolul „Calitatea generală a mâncării locale”

Suedia
Italia
Grecia

Pe lângă mâncarea mediteraneană, care se bucură în mod tradițional de o reputație pozitivă, mai mulți jucători noi, precum Suedia, oferă experiențe culinare locale excelente vizitatorilor internaționali.

graficrestaurante

Top 3 destinații din Europa la capitolul “Valoarea pentru bani a bucătăriei locale”

Bulgaria
Polonia
Turcia

Destinațiile europene estice au o capacitate bună de a oferi experiențe culinare pozitive vizitatorilor internaționali la prețuri foarte avantajoase, lucru care oferă un avantaj competitiv pentru atragerea familiilor și a turiștilor budget, se precizează în studiu.

graficrestaurante2

Iată cum arată experiența ideală la restaurante în viitor – în opinia oaspeților internaționali.

graficrestaurante3

Sursa: www.hotrec.eu

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302