Sondaj: Ce cred românii despre tradiţionala ospitalitate românească

Sondaj: Ce cred românii despre tradiţionala ospitalitate românească
person Horeca
access_time_filled

Ospitalitate romaniPrincipalele concluzii ale sondajului de opinie intitulat „Ospitalitatea la români”, realizat la nivel național de academia de ospitalitate ohma by winsedswiss, centru licențiat École hôtelière de Lausanne (EHL) relevă:

* 50% dintre români consideră că industria ospitalității și a serviciilor din țara noastră reflectă spiritul ospitalier românesc doar parțial;
* 30% – foarte puțin sau deloc;
* 18% apreciază că „tradiționala” ospitalitate românească nu este doar un mit, iar acest spirit este reflectat în domeniul serviciilor de la noi, într-o măsură mare și foarte mare.

De asemenea, același studiu scoate în evidență că:
* 10% dintre români apreciază ospitalitatea românilor și resursele naturale ca fiind factorii care îi atrag pe turiști în destinațiile interne;
* 20% mizează mai degrabă pe gastronomia locală;
* 14% pe tradiții și cultură;
* 29% dintre respondenți cred că atractivitatea destinației turistice România depinde de imaginea țării la nivel internațional.

Sondajul evidențiază percepția românilor cu privire la serviciile ospitaliere, cu intenția de a reduce diferențele între două paradigme ale industriei: felul în care se practică ospitalitatea și starea emoțională și psihologică resimțită, în final, de consumator.
„Prin acest demers, academia de ospitalitate ohma și-a propus să afle opinia publicului larg cu privire la disponibilitatea românilor de a identifica ospitalitatea ca un potențial național care poate fi educat, antrenat, asimilat sau revitalizat și, în cele din urmă, valorificat prin relațiile dinamice care se formează între oaspete și gazdă, turiști și profesioniștii ospitalieri care reprezintă interfața industriei”, a spus profesorul Ray F. Iunius, CEO Winsedswiss Education Group (WEG).

 

Alte concluzii ale sondajului realizat de ohma by winsedswiss sunt:
• cea mai importantă trăsătură de caracter identificată de respondenți ca fiind definitorie pentru ospitalitate este „să fii primitor”, 78% dintre cei intervievați alegând această variantă. Generozitatea și empatia completează topul atributelor psihologice care conturează profilul românului ospitalier.
• întrebați dacă o atitudine ospitalieră este înnăscută sau se poate dobândi, 56% dintre respondenți cred că ospitalitatea se poate învăța, în timp ce 38% sunt de părere că simțul ospitalier este înnăscut, dar trebuie și antrenat.
• Cel mai însemnat criteriu după care respondenții notează calitatea serviciilor este acela privind educația și pregătirea personalului. Urmează, în ordine, profesionalismul forței de muncă, investițiile în turism și infrastructură.
• Pe o scală de la 1 la 5, 76% dintre respondenți au acordat notele 3 și 4 românilor privind ospitalitatea, iar 68% dintre respondenți au acordat tot notele 3 și 4 calității serviciilor din turismul românesc (unde 1 reprezintă calitate slabă, iar 5 notează calitatea înaltă).
• Curățenia, amabilitatea, responsabilitatea, bunul-simț și calitatea sunt cele 5 cuvinte care definesc, pentru 88% dintre români, un serviciu ospitalier excelent!
• Imaginea învățământului profesional și tehnic dual din România este una preponderent negativă pentru 85% dintre românii care au răspuns la chestionar.

 

în ceea ce privește percepția meseriilor industriei ospitalității, studiul a evidențiat următoarele:
• 63% dintre cei chestionați oferă notele 3 și 4 meseriei de cameristă care, în același timp, primește nota maximă, 5, din partea celui mai mare procent dintre toate meseriile, 17% dintre respondenți.
• Meseria de barman are o imagine foarte favorabilă pentru doar 16% dintre respondenți, în vreme ce 72% dintre cei chestionați îi acordă notele 3 și 4.
• Și în cazul meseriei de ospătar, 71% dintre respondenți oferă notele 3 și 4.

în același timp, aflăm că:
• în general, românii tind să împărtășească experiențele pe care le au în vacanțe, fie acestea pozitive sau negative. 87% dintre respondenți au declarat că împărtășesc aceste experiențe întotdeauna sau de cele mai multe ori. Booking.com este locul în care cei mai mulți dintre respondenți, 19%, își exprimă public părerea despre serviciile de care au beneficiat, Facebook este preferat de 14% pentru a face acest lucru, Google reviews de 11% dintre români, iar TripAdvisor de doar 5%.
• în opinia a 29% dintre respondenți, atractivitatea destinației turistice România depinde de imaginea României la nivel internațional. 20% dintre respondenți au acordat aceeași importanță gastronomiei locale, 14% apreciază că tradițiile și cultura românească sunt esențiale pentru atragerea turiștilor în România, în timp de 10% consideră ospitalitatea românilor și resursele naturale drept factori de atracție pentru turismul românesc.
• Grecia și Turcia sunt țările pe care 50% dintre români le evaluează ca fiind modele ale ospitalității, urmate de Spania și Elveția.
Sondajul național privind percepția românilor asupra industriei serviciilor și a ospitalității din România și a felului în care aceste servicii reflectă, în prezent, spiritul ospitalier românesc a fost realizat online, pe un eșantion de 1.201 persoane, în perioada septembrie-octombrie 2021. La studiu au participat persoane din toată țara, 75% din respondenți provenind din mediul urban și mai mult de jumătate dintre aceștia (51%) aparținând categoriei de vârstă 18-25 de ani. Peste 54% dintre români au declarat că achiziționează câte două – treipachete turistice pe an, în timp ce 37% cumpără un singur pachet pe an.

 

winsedswiss
Grupul educațional elvețian winsedswiss (World Institute of Service Education), cu filiale în Elveția, România, Cipriu și Șerbia, are ca obiectiv principal crearea și derularea de programe educaționale în domeniul serviciilor, de la ospitalitate, comerț cu amănuntul la managementul sănătății, al sportului și al luxului. Mai multe informații în acest sens se pot găsi www.ohma.swiss

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302