Teren favorabil pentru autovehiculele comerciale

person Cătălina Matei, redactor
access_time_filled

Punând lucrurile în contextul crizei sanitare și raportându-se la anul 2019, furnizorii de autoutilitare observă o redresare a numărului de vânzări și înmatriculări. Transportul de mărfuri și livrarea la domiciliu sau sediu sunt domenii a căror activitate a explodat în ultimii ani. Privind acest trend, viitorul sectorului autoutilitarelor, cel puțin în acest moment, pare unul favorabil.

Furnizorii autoutilitarelor observă un trend ascendent în sectorul în care activează, atât în piața de mid-size, cât și de large van, cu peste 10% în ultimul an. Astfel, se poate spune că piața autovehiculelor comerciale ușoare este în creștere, însă, în același timp, se constată diferitele efecte produse de pandemie asupra pieței din România și din întreaga lume.
Pe de o parte, a crescut activitatea în comerțul online, ceea ce a dus la dublarea, chiar triplarea numărului de curse efectuate către clienții finali. Transportul de mărfuri generale și refrigerate, transportul de produse farmaceutice sau de curierat s-au intensificat rapid, existând o cerere foarte mare pe aceste segmente în prezent.
Pe de altă parte, transportul de persoane a fost puternic afectat din cauza pandemiei Covid-19. Totuși, odată cu ridicarea diferitelor tipuri de restricții, mai ales cele de circulație, furnizorii de autoutilitare estimează revenirea solicitărilor și vânzărilor pe segmentul de transport persoane.

În același timp, în următorii ani, preocuparea tot mai accentuată a companiilor pentru protecția mediului, pe care și Mercedes-Benz o promovează în mod activ, va accelera trecerea la modelele electrice. Pentru noi, transformarea sustenabilă a mobilității și electrificarea portofoliului este o prioritate. Odată cu lansarea eCitan din acest an, toate modelele Mercedes-Benz Vans vor avea și variante electrice„, precizează Alexandru Rugină, Chief Operating Officer în cadrul
Mercedes-Benz Vans România, companie care are un portofoliu complet pentru HoReCa, cu dotări și configurări ce pot fi adaptate cerințelor clienților. Scopul comun al companiei este ca afacerile să funcționeze optim, astfel că în oferta acesteia se regăsesc de la shuttle-uri pentru hoteluri, la autovehicule comerciale de distribuție și cele destinate evenimentelor gastronomice.

TENDINȚE LA NIVEL MONDIAL
Tendința globală se îndreaptă către reducerea emisiilor poluante pentru transportul aglomerat urban, dar și interurban. Acest lucru va însemna opțiunea de a achiziționa modele electrice în detrimentul celor termice, dar și un interes sporit pentru perfecționarea variantelor electrice. Ca și consecință, soluțiile de mobilitate electrică vor trece în prim-plan, furnizorii venind în întâmpinarea pieței cu astfel de autovehicule, pentru a-i ajuta pe antreprenori să înțeleagă mai bine beneficiile utilizării lor: de la costul redus al rulării zilnice, până la taxe mai mici, dar și la asigurarea sustenabilității și a creării unui viitor mai bun pentru generațiile viitoare.

Renault și-a început electrificarea gamei de vehicule utilitare în 2011 cu introducerea modelului Kangoo ZE (Zero Emissions) și continuă această direcție prin lansarea modelului Master ZE. În prezent, gama Renault este complet reînnoită și aliniată cu toate normele de depoluare”, spun reprezentanții Renault, companie care are o ofertă strategică de servicii și soluții personalizate sub umbrela Renault Pro. Pentru industria HoReCa, reprezentanții companiei menționează că toate modelele Renault LCV au versiuni de transport marfă și versiuni de transport persoane. Trecand rapid prin cele mai recent lansate modele din gama, aceștia amintesc doar cateva dintre utilizarile lor destinate profesionistilor. Astfel, Kangoo VAN se adresează în principal flotelor corporative, comercianților și proprietarilor de afaceri cu cerințe ridicate în căutarea unui vehicul personalizat, fiind disponibil în două lungimi si cu o mare deschidere laterală.
De asemenea, Renault Express VAN este o autoutilitară practică și eficientă, cu un bun raport calitate-preț și care răspunde nevoilor esențiale ale micilor antreprenori, curierat urban etc.

FACTORI CARE INFLUENȚEAZĂ ACHIZIȚIONAREA ȘI SOLUȚIILE FURNIZORILOR
În achiziționarea autovehiculelor comerciale, clienții HoReCa sunt raționali și practici. Pentru ei, vehiculul reprezintă un util de muncă. Ca atare, sunt foarte atenți la fiabilitate, la costurile de întreținere/ deținere, la capilaritatea rețelei de service a mărcii, la soluțiile propuse în caz de pană imobilizantă.

În general, un client HoReCa achiziționează un vehicul utilitar și îl personalizează în funcție de tipul de mărfuri transportate, de tipul de trasee și de tipul de încărcare.
Furnizorul de autoutilitare Renault are parteneri agreați în România, specializați în carosări ale vehiculelor de bază, alături de care colaborează pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților în ceea ce privește amenajările interioare (rafturi specifice, instalații răcire/ frig pentru mărfuri perisabile etc.) și exterioare (prelate, boxuri pentru transport mărfuri generale – alimente, băuturi etc.).
Toate modelele de vehicule utilitare Renault sunt în top vânzări la categoria din care fac parte. Totuși, ponderea mare a volumelor de vânzări este asigurată de modelele Express și Master. Suntem foarte atenți la nevoile clienților noștri și facilităm achiziția unui vehicul utilitar nou, atât prin propunerea de trade-in (preluarea la un preț corect a unei utilitare de ocazie), oferte, soluții de finanțare atractive (prin RCI Leasing, finanțatorul de grup), cât și servicii post-vânzare adaptate (contracte întreținere, garanții extinse etc.)”, spun reprezentanții companiei Renault.

Dintre autovehiculele companiei Mercedes-Benz, se evidențiază în vânzare Sprinter 3,5t furgon, cu destinație transport mărfuri, și Sprinter 3,5t șasiu sau 5t șasiu detarat, la fel, pentru transportul de mărfuri congelate, mărfuri generale, curierat. De asemenea, există un număr mare de cereri pentru Vito Tourer și Clasa V pentru shuttle bus.
De la sfârșitul anului trecut, clienții pot achiziționa și Noul Citan, care, în varianta Citan Furgon este potrivit pentru anumite evenimente din industria HoReCa, în special celor dedicate industriei cafelei, dar și altor băuturi calde.

Clienții de autovehicule electrice Mercedes-Benz pot accesa oferta de leasing operațional a companiei, Mercedes-Benz Financial Services, prin care își pot configura autovehiculul, durata de utilizare, rulajul anual necesar și serviciile specifice de interes.

În funcție de interesul clientului de a opta, mai târziu, între proprietate și utilizare, poate alege și finanțarea de tip Agility – leasing financiar cu valoare reziduală ridicată și susținută de buy-back. Această finanțare presupune o rată lunară accesibilă și permite clienților să aplice și pentru programul guvernamental de stimulare a reînnoirii parcului auto, Rabla plus, precizează reprezentanții Mercedes-Benz Financial Services.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302