Lecţia germană de impulsionare a sectorului hotelier

Lecţia germană de impulsionare a sectorului hotelier
person Horeca
access_time_filled

Sectorul hotelier din Germania a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase și rapide reveniri din întreaga Europa, după criza economică care a izbucnit în 2009, potrivit raportului „After the Storm – German in the Spotlight” realizat de HVS și dat publicității ieri. Motivele principale pentru care piața hotelieră germană este printre cele mai competitive din Europa sunt dezvoltarea puternică a industriei de producție în general și a creșterii cererii pentru exporturi, într-un cuvânt consolidarea economiei, dar și măsuri de impulsionare a sectorului hotelier, precum reducerea TVA-ului pentru unitățile de cazare, de la 19% la 7%.

camera

Dezvoltarea spectaculoasă a economiei germane, supranumită și motorul creșterii economice europene, a impulsionat și cererea pentru unitățile de cazare din țară. În 2011, Indicatorul RevPAR (veniturile pe cameră disponibilă), nu doar că l-a atins pe cel înregistrat în 2008, dar l-a și depășit. Dintre toate orașele germane analizate Munchen a înregistrat cea mai puternică recuperare.
„Munchen a înregistrat o creștere spectaculoasă a indicatorului RevPAR. În 2010, RevPAR a fost aici cu 9.5% mai mare ca în 2008, ajungând la 85.41 euro, demonstrând că piața hotelieră din oraș și-a revenit cu adevărat. Această revenire s-a datorat și hbreorganizării a numeroare convenții și târguri în oraș în 2010 precum și creșterii numărului de vizitatori de leisure, atrași în număr tot mai mare de celebrul Festival Oktoberfest”, a declarat Arlett Oehmichen, Associate Director HVS.
Datele din raport arată că în primele 6 luni ale anului 2011, indicatorul RevPAR a crescut cu 25.6% față de aceeași perioadă a anului 2010. Și orașele Stuttgart și Hanovra, care se bazează foarte mult pe cererea de business, au înregistrat de asemena o creștere spectaculoasă a venitului pe cameră disponibilă, în 2011, de 17.9%, respectiv 16.9%. Toata piețele analizate au înregistrat o creștere a indicatorului RevPAR față de 2010, cu excepția Berlinului (-0.6%) și a orașului Leipzig , a declarat Oehmichen.
Germania a rămas și una dintre cele mai active piețe din Europa în termeni de tranzacții hoteliere, cu tot mai mulți investitori atrași de revenirea spectaculoasă a economiei germane față de celelate economii europene.  15 tranzacții de active hoteliere au avut loc în prima jumătate a anului 2011, inclusiv vânzarea Steigenberger Hotel Berlin pentru 59 milioane euro (183,000 euro pe cameră), a hotelului Moevenpick din Stuttgart și Arosa Grand Spa Hotel din Sylt.
Între anii 2008 și 2011, Hamburg a înregistrat cel mai mare volum al tranzacțiilor hoteliere, urmat îndeaproape de Berlin, Munich și Frankfurt.
HVS estimează că Germania va fi unul dintre liderii europeni la capitolul tranzacții hoteliere.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302