The Bakers, un partener eficient pentru oricare business HoReCa
The Bakers este un business fondat pe convingerea că cea mai bună pâine este artizanală, naturală și produsă din cele mai bune ingrediente. Misiunea brandului este simplă și clară: să readucă pâinea autentică în viețile oamenilor, o misiune care are la bază o filosofie orientată spre calitate, tradiție și inovație.
George Alexe, co-fondator The Bakers, vorbește despre întregul concept al business-ului, care permite de altfel o adresare atât pieței HoReCa premium, cât și consumatorului final, printr-o rețea proprie în dezvoltare.
De unde și cum a apărut ideea acestui business?
Ideea și conceptul The Bakers s-a conturat în urma unei analize de piață detaliate, care a evidențiat că în București există aproximativ 30 de brutării artizanale în adevăratul sens, dintre care doar 15 par a fi cu adevărat relevante. Pornind de la aceste date, pentru mine a fost clar că piața este subdimensionată, în condițiile în care interesul consumatorilor pentru produse de brutărie de calitate a crescut constant, în special în anii post pandemici, cu o rată anuală de 10–12%.
Având în vedere prezența zilnică a pâinii pe masa consumatorilor români și dorința acestora de a consuma produse mai sănătoase și autentice, decizia de a lansa acest business a fost una naturală, mai cu seamă că lucrăm de ceva timp cu echipă de brutari cu experiență solidă, atât în România, cât și peste hotare, profesioniști care au activat în unele dintre cele mai bune brutării.
Ce presupune conceptul The Bakers? Care sunt toate elementele care-l compun?
Cel mai important element este brutăria, localizată în zona de nord a Bucureştiului, unde, în procesul de producţie, sunt utilizate cele mai performante echipamente de pe piaţă, majoritatea aflate sub brandul Moretti Forni, incluzând cuptoare profesionale, malaxoare și alte utilaje profesionale (cum ar fi dospitoarele) de la alți producători de top. Această infrastructură permite o capacitate de producție de peste 1000 de pâini artizanale pe zi, cu potențial seminificativ de creștere.
Apoi, avem şi oferim parteneriate în industria ospitalităţii, fiind capabili să livrăm constant produse proaspete către restaurante, cafenele, bistrouri și baruri, cât și rețete adaptate nevoilor fiecărui partener, ținând cont de tipurile de făină dorite, gramaje sau texturi.
Vizăm, pentru lărgirea distribuției, segmentul corporate/business – companii interesate să pună la dispoziția angajaților săi produse de panificație pentru mic dejunuri sau / și dejunuri, cât și pentru evenimente corporate sau zone de office food. De altfel, suntem deja prezenți pe segmentul de retail alternativ, respectiv avem câteva pop-up store-uri în locații strategice din București.
Anul viitor urmează să deschidem şi o primă locaţie proprie, unde ne dorim să comercializăm, pe lângă produsele de panificaţie, şi o gamă diversificată de produse de patiserie, în special din zona clasică franceză.
Suntem încurajaţi în planurile noastre tocmai pentru că avem un spaţiu generos de producţie, dar şi pentru că operatorii din industria ospitalității sunt receptivi la colaborări cu The Bakers datorită reputației echipei noastre de brutari, numele şi experienţa celor care o compun oferă încredere și validează calitatea produselor noastre.

Ce ingrediente sunt folosite în prepararea produselor?
Produsele The Bakers sunt realizate exclusiv cu ingrediente premium, atent selecționate pentru a se putea obține un gust și o textură autentice. Majoritatea acestor ingrediente provin din Franța, țară recunoscută pentru tradiția sa în brutărie artizanală. In plus, folosim făină îmbogățită cu orz prăjit, făină malțificată pentru gust intens și culoare naturală, turmeric cu rol aromatizant și antioxidant, susan negru și alb, chia și mei pentru textură și beneficii nutriționale. Adăugăm ulei de măsline extravirgin, dar și ulei de trufe albe și trufe separate pentru sortimentele gourmet, iar pentru rafinament, folosim sare Maldon, un ingredient preferat în gastronomia de top.
Fructele confiate sunt de cea mai bună calitate, fiind esențiale în pâinea specială cu fructe, adesea servită la evenimente alături de foie gras sau brânzeturi maturate.
Aluaturile sunt măturate lent, timp de minimum 24 de ore, pentru a obține un gust complex, o textură aerată, acest proces transformând fiecare produs The Bakers într-o experiență culinară autentică.
Ce se poate spune despre portofoliul de produse finale?
Avem în portofoliu 40 de tipuri de pâine, pe care le putem încadra în patru mari categorii – albă, neagră, baghete şi specială, cea din urmă categorie incluzând produsele low gluten, dar şi combinaţii rafinate, precum pâine cu trufe, secară şi turmeric, susan negru sau seminţe variate.
De asemenea, nu mi-e teamă să spun că producem una dintre cele mai bune foccacia din ţară, pe care, spre exemplu, o locaţie HoReCa o poate folosi în preparate panini din meniu sau la platourile gourmet.
Unele restaurante sau wine-baruri colaborează deja cu The Bakers integrând pâinea în dishurile lor sau oferind selecții speciale de pâine ca parte din experiența lor oenologică. Mai mult, există deja locații care au amenajat un colț dedicat pâinii artizanale în spațiul propriu.
Există reţete creaţie The Bakers? În ce măsură sunt acestea solicitate?
Desigur, The Bakers are în portofoliu rețete proprii, dezvoltate intern de echipa de brutari artizanali, una dintre cele mai apreciate de acest gen fiind pâinea orientală. Aflată la granița dintre focaccia și lipie, această pâine este extrem de versatilă, putând fi folosită alături de diverse sosuri, în conceperea unor sandwichuri reinterpretate, la meniuri bazate pe panini sau chiar alături de preparate fine dining datorită texturii și aromei sale unice.
Lucrăm și cantități mici din acest tip de pâine, ceea ce permite o adaptare pentru produse gătite la grill sau alte nevoi ale bucătăriilor profesionale.
Care ar fi pașii în stabilirea unei colaborări între The Bakers și un operator HoReCa?
Primul contact între The Bakers și un operator HoReCa se poate face prin aplicația The Bakers, disponibilă atât în App Store, cât şi Google Play, fiind gândită pentru o colaborare rapidă, clară și eficientă. De asemenea, vom putea fi contactaţi, în curând, prin formularul de pe site-ul www.the-bakers.ro.
Pe oricare din aceste canale, clientul are acces la categoriile și tipurile de pâine disponibile, împreună cu descrieri de gramaje și prețuri, apoi se poate face o comandă de test pentru a evalua calitatea produselor și serviciile de livrare, iar ulterior se discută detalii privind frecvența livrărilor, cantități, eventuale sortimente personalizate, în funcţie de nevoi.
Partenerii noştri, care se înregistrează oficial în aplicație, pot acumula puncte în funcție de comenzi, beneficiind ulterior de bonusuri și discounturi.