Rezervările pentru zboruri turistice și în scop de afaceri sunt peste nivelurile din 2019

person Horeca
access_time_filled

O nouă cercetare semnată Institutul Mastercard Economics dezvăluie că rezervările la nivel global pentru zboruri turistice și în scop de afaceri au depășit nivelurile dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile pentru rutele de croazieră, autobuze și trenuri au înregistrat creșteri semnificative în acest an. Studiul, „Travel 2022: Trends and Transitions”, oferă informații esențiale la nivelul a 37 de piețe despre starea globală în ceea ce privește călătoriile într-o perioadă post-vaccinare și cu măsuri mai puțin restrictive a erei pandemiei.

Conform analizei Institutului Mastercard Economics, dacă tendințele pentru rezervarea zborurilor continuă în ritmul actual, se estimează că vor zbura cu 1,5 miliarde de pasageri mai mult la nivel global în 2022, comparativ cu anul trecut. Bazându-se pe o analiză unică a datelor de călătorie disponibile public, precum și a activității de tranzacții agregate și anonimizate procesate în rețeaua Mastercard, raportul analizează elementele cheie ale deplasărilor călătorilor. Principalele rezultate până în aprilie 2022 includ:

* Zborurile turistice și în scop de afaceri depășesc nivelurile dinainte de pandemie: redresarea călătoriilor a fost un subiect discutat pe larg de consumatori o mare parte a pandemiei. Până la sfârșitul lunii aprilie, rezervările globale de zboruri pentru agrement au depășit nivelurile din 2019 cu 25%; rezervările de zboruri de agrement pe distanțe scurte și medii au crescut cu 25%, respectiv cu 27%. Rezervările de zboruri în scop de afaceri la nivel mondial au depășit nivelurile dinainte de pandemie pentru prima dată în martie, cu o creștere de două cifre, în aprilie, pentru zborurile pe distanțe lungi. Revenirea la birou a fost un factor important.

* Puternic afectată, industria transporturilor înregistrează o revenire a cheltuielilor: nivelurile recente ale cheltuielilor indică un confort sporit pentru călătoriile în grup. Cheltuielile globale pentru croaziere au crescut cu 62% din ianuarie până la sfârșitul lunii aprilie, deși rămân sub nivelurile din 2019. Transportul cu autobuzul a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, în timp ce cheltuielile cu transportul feroviar de pasageri rămân cu 7% mai mici. În același timp, călătoriile cu mașina își mențin atractivitatea, cheltuielile pentru taxe de drum și închirieri de mașini crescând cu aproape 19%, respectiv 12%.

* Cheltuielile pentru diverse experiențe din timpul călătoriilor iau avant: în cea mai mare parte a anului, turiștii internaționali au cheltuit mai mult pe experiențe decât pe suveniruri atunci când se aflau la destinație. Cheltuielile experiențiale sunt acum cu 34% peste nivelurile din 2019; zonele care înregistrează cele mai mari creșteri ale cheltuielilor sunt barurile și cluburile de noapte (72%) și parcurile de distracție, muzeele, concertele și alte activități recreative (35%). Cheltuielile turistice internaționale pentru experiențele la destinație au crescut cu 60% în Singapore și cu aproximativ 23% în S.U.A. În Regatul Unit, creșterea cheltuielilor lunare în 2022 s-a dublat față de nivelurile din 2019, ajungând în luna aprilie la 140%.

* Relaxarea restricțiilor recalibrează harta turistică pentru 2022: deloc surprinzător, capacitatea și comoditatea de a călători au fost factori determinanți în rezervarea destinațiilor, deși 2022 a venit cu restricții mai relaxate în multe zone ale lumii, în afară de părți din Asia-Pacific. Rezultatul este faptul că S.U.A, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Elveția, Spania și Țările de Jos sunt acum destinațiile de top pentru turiști la nivel global.

Raportul integral „Travel 2022: Trends and Transitions” este disponibil aici.

Despre Mastercard Economics Institute
Fondat în 2020, Institutul Mastercard Economics realizează măsurători unice, recurente și acționabile asupra economiei, pentru a oferi liderilor din mediul de afaceri și din guvern informațiile necesare pentru a lua decizii informate, cu rezultate mai bune.

Despre Mastercard
Mastercard, www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302