Sondaj FlightClaim.ro: 65% dintre respondenți au avut cel puțin o întârziere sau o anulare de zbor în 2022

Sondaj FlightClaim.ro: 65% dintre respondenți au avut cel puțin o întârziere sau o anulare de zbor în 2022
person Horeca
access_time_filled

Potrivit unui sondaj realizat de FlightClaim, platformă specializată în asistarea pasagerilor care întâmpină probleme cu zborurile lor, peste 82% dintre participanți spun că au zburat deja cu avionul de la începutul anului și până în prezent, în timp ce 92% și-au exprimat intenția de a călători vara aceasta cu avionul. În topul locurilor alese de ei se numără Europa (votată de 87,5%), destinațiile intercontinentale depărtate, cum ar fi Statele Unite ale Americii, votate de 27.5% dintre respondenți, și destinațiile intercontinentale apropiate, cum ar fi Egiptul, Israelul sau Emiratele Arabe Unite, votate de 17.5% dintre respondenți.

În același timp, studiul arată că românii continuă să rezerve din timp biletele de avion, în încercarea de a prinde cele mai bune prețuri: 47.5% dintre persoanele chestionate le achiziționează cu 2 săptămâni – două luni înainte, 37.5% le iau cu mai mult de două luni înainte, în timp ce doar 15% le cumpără cu două săptămâni înainte.

Pasagerii rămân prevăzători în privința zborurilor de vară

55% dintre pasagerii care au zboruri anunțate pentru vara aceasta sunt de părere că există șanse mari să se confrunte cu o anulare sau modificare de zbor. În același timp, 65% dintre ei au avut deja cel puțin o întârziere sau o anulare de zbor.

În ceea ce privește soluțiile la care au recurs aceștia în cazul unor probleme, se pare că 67.8% dintre ei au optat pentru varianta propusă de compania aeriană (returul banilor în cont, rerutarea zborului, acceptarea noului program propus). 21.4% au recurs la o companie specializată în asistarea pasagerilor pentru obținerea despăgubirilor, pe când 3.6% au depus plângere la ANPC.

Companiile aeriene low-cost, care oferă prețuri accesibile și un portofoliu generos către destinații din întreaga lume, încă sunt preferate (în proporție de 73.7%) de pasageri în detrimentul celor de linie. Printre motivele pentru care pasagerii susțin că ar renunța să mai meargă cu o anumită companie aeriană se numără: anulările și întârzierile repetate ale zborurilor, politica bagajelor, comportamentul inadecvat la bordul navei, dar și comunicarea deficitară cu pasagerii.

Nu în ultimul rând, pasagerii trebuie să știe că au drepturi și că pot beneficia de compensații din partea liniilor aeriene pentru întârzierea sau anularea zborurilor, dar și pentru pierderea bagajelor.

Despre FlightClaim.ro
FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene. Compania este prezentă pe piața europeană de trei ani.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302