Cum se prezintă România la Târgul Internațional de Turism de la Londra?

Cum se prezintă România la Târgul Internațional de Turism de la Londra?
person Horeca
access_time_filled

România participă și anul acesta la Târgul Internațional de Turism World Travel Market de la Londra, al doilea cel mai important din lume după cel de la Berlin. Costurile participării (chiria, producerea standului, etc.) au fost suportate de Autoritatea Națională pentru Turism, iar la stand au fost invitate 57 de companii expozante din România, companii care activează în diverse domenii în legătură cu turismul: două companii aeriene (Blue Air si TAROM), agenții de turism, companii producătoare de software pentru industria turismului, dar și asociații de promovare turistică, Consiliul Județean Cluj și două primării (Cluj si Bucuresti).

standulromanieilaworldtravelmarket

Fiecare dintre companiile prezente la stand și-a realizat propriile materiale de promovare turistică, unele dintre acestea lansând cataloage speciale de prezentare a circuitelor prin România, altele venind cu filme de promovare, dar și cu prezentări multimedia, în format electronic, iar altele realizând circuite tematice prin România, dar și prin alte țări din apropiere, precum Ungaria sau Bulgaria, circuite adresate în special potențialilor turiști din destinații îndepărtate (Asia, America de Sud).

,,Ca și impresie generală, standul arată bine și majoritatea participanților erau mulțumiți, deși am mai auzit discuții cum că ar fi fost util să existe mai multe mese pentru discuții la stand și spațiul de 300 de mp să fie folosit mai bine. Din păcate însă, nu s-a investit și în animarea standului, și cred că e mare păcat pentru că am fi avut cu ce să ne lăudăm, așa cum am văzut că o făceau multe alte țări. Aș fi adus meșteșugari la stand, aș fi adus copii în costume populare cu care vizitatorii să îsi facă fotografii, l-aș fi adus pe Dracula că să beneficiem mai mult din urma poveștii lui Bram Stocker, și pentru că ne aflăm în Marea Britanie, aș fi folosit peste tot fotografii cu prințul Charles care vorbește atât de frumos despre România și Transilvania. M-aș fi folosit inclusiv de gastronomie pentru promovarea turistică”, a declarat RÇŽzvan Pascu, consultant în marketing turistic, prezent la Londra la târg.

Cele mai multe agenții de turism specializate pe incoming (aducerea de turiști străini în România) prezente la târg au venit cu oferte de excursii pentru o zi cu plecare din București, prețurile fiind de 70 euro/persoană pentru o zi petrecută la Sinaia, 95 de euro pentru o zi pe Transfăgărășan sau 104 euro pentru o zi la Vulcanii Noroioși cu agenția Mr Tripp. Excursii de o zi din București oferă și agenția TravelMaker, prețurile fiind de 69 euro/persoană pentru vizitarea castelelor Bran și Peleș sau 79 de euro/persoană pentru un tur la Constanța de o zi.

,,Pe lângă circuitele standard, am văzut la Târgul de la Londra agenții care oferă și pachete de ecoturism în Transilvania cu cazare în casele sÇŽseá¹£ti din Criá¹­, MÇŽlâncrav, Alma Vii, Biertan sau Viscri, sau vizite la sanctuarul urșilor de la ZÇŽrneá¹£ti și excursie de 2 zile în Piatra Craiului, ori circuite de 7-10 zile pe bicicletă în Transilvania, din ce în ce mai apreciate de turiștii străini. Trebuie să înțelegem șansa uriașă pe care o avem din punct de vedere turistic și că turistul străin al anului 2015-2016 s-a schimbat, își dorește să descopere locuri neexplorate și oamenii locurilor, meșteșugari, să petreacă o zi la stânÇŽ, să încerce produse gastronomice tradiționale și să descopere România reală.” a declarat RÇŽzvan Pascu.

Untravelled Path este o altă agenție de turism prezentă la Londra, cu sediul în Marea Britanie și reprezentată în România, aceasta oferind tururi cu plecare la date fixe și lăudându-se cu 1500 de turiști străini aduși în România anual, majoritatea britanici veniți la Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac. Un circuit de 7 nopți (8 zile) pe traseul București-Tulcea-Crișan-Letea-Sf. Gheorghe-Mahmudia-București costă 425 lire de persoană, iar un traseu de 4 nopți București-castelul Peleș-Brașov-Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac-castelul Bran-București costă de la 249 lire de persoană. Agenția Carpatia Tour oferă străinilor pachete pe trasee legate de Constantin Brâncuși, 2 zile prin Râmnicu Vâlcea-Horezu-Polovragi-Târgu Jiu-Hobita-Drăgășani-Scornicești costând de la 200 de euro de persoană.  

,,Este nevoie de un efort susținut din partea autorităților pentru promovarea României, pentru că toți străinii care ajung în România pleacă încântați, însă încă sunt extrem de puțini cei care adaugă România pe lista lor de destinații de vacanță. Este nevoie urgentă de promovare în mediile sociale, pe Facebook, Google, TripAdvisor, pe bloguri din străinătate, în reviste de turism din toată lumea, adică acolo unde sunt potențialii clienți. Atât mediul public, cât și mediul privat trebuie să înțeleagă că vremea pliantelor a cam dispărut și că este nevoie de imaginație și viziune în conturarea unei strategii corecte și utile de promovare a destinației turistice România” a declarat consultantul în marketing turistic RÇŽzvan Pascu.

Material furnizat de Răzvan Pascu – consultant în marketing turistic

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302