Afacerile operatorilor de restaurante şi cafenele, în scădere
Operatorii de restaurante și cafenele din România au înregistrat scăderi semnificative ale cifrei de afaceri în ultimul an de activitate, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor Publice. Datele relevă faptul că piața nu a ieșit încă din criză și că românii sunt în continuare extrem de precauți cu bugetul de care dispun.
Lanțul de restaurante La Mama a simțit din plin efectele crizei. Anul 2010 a însemnat pentru compania Trotter Restaurant (compania deținătoare a brandurilor La Mama și Cafepedia), o cifră de afaceri de 5,2 milioane euro, în scădere față de anul precedent, când afacerile companiei s-au ridicat la 6.7 milioane de euro.
„Nu știu dacă am ieșit din criză, dar dacă piața și-ar fi revenit, am fi văzut o creștere semnificativă a vânzărilor. Românii încă sunt foarte precauți cu cheltuielile și bugetul de care dispun. Se gândesc mai mult înainte să cumpere ceva”, a declarat Cătălin Mahu, managerul companiei Trotter Restaurant, pentru Wall Street.
Trotter Restaurant a înregistrat pierderi nete de peste 690.000 euro, depășind nivelul celor din 2009, când acestea se ridicau la 671.000 euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor.
Și compania care administrează rețeaua de restaurante City Grill, Trotter Prim, deținută de omul de afaceri Dragoș Ionescu, a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 4.4 milioane euro, în condițiile în care veniturile obținute au fost de 4.6 milioane euro.
Cheltuielile companiei – care administrează și cafenelele City Cafe, restaurantele Boungiorno, Caru cu Bere, Bundetot și Hanu’ Berarilor – s-au ridicat anul trecut la 4.7 milioane de euro. Pierderile companiei pe anul 2010 au depășit 90.000 euro, potrivit aceleiași surse.
Afacerile restaurantelor operate de McDonald’s România pe anul 2010 s-au ridicat la 99.6 milioane de euro, în timp ce profitul net înregistrat de acestea a fost de 5.9 milioane de euro. Veniturile McDonald’s România pe anul trecut au fost de 100.5 milioane euro, în timp ce cheltuielile companiei s-au ridicat la 93.3 milioane euro.
Lanțul de restaurante de tip fast food KFC România, administrat de US Food Network a avut afaceri de 37.6 milioane euro în 2010, în creștere față de anul precedent, când compania a înregistrat o cifră de afaceri de 34.7 milioane euro.
La un nivel al cheltuielilor de 33.8 milioane de euro în 2010, lanțul de restaurante a înregistrat venituri de 37.99 milioane de euro, în timp ce profitul net obținut de companie anul trecut s-a ridicat la 3.5 milioane euro, în creștere față de 2009.
Starbucks, care operează circa 17.000 de cafenele în peste 50 de țări din întreaga lume, a înregistrat în 2010 în România afaceri de 4.2 milioane de euro. Compania Marinopoulus Coffee Company, care administrează lanțul de cafenele la noi în țară, a avut în 2010 venituri de 4.9 milioane euro, dar și cheltuieli de 5.4 milioane euro. Compania nu a reușit să iasă pe profit în 2010, pierderile fiind de 518.000 euro.
Lanțul Pizza Hut, administrat în România de compania American Restaurant System, a obținut în 2010 afaceri de peste 22 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe. Rețeaua a înregistrat venituri de 22.3 milioane de euro anul trecut, în timp ce cheltuielile companiei s-au ridicat la 21.8 milioane de euro. Cheltuielile au fost mai mari decât în 2009, când acestea nu au depășit 20 de milioane de euro. Cu toate acestea, compania a reușit să obțină în 2010 un profit net de 454.000 euro.
Sursa: www.wall-street.ro