Ingredientul indispensabil din “meniul” restaurantelor: Wi-Fi gratuit

Ingredientul indispensabil din “meniul” restaurantelor: Wi-Fi gratuit
person Horeca
access_time_filled

Se știe: în România, și, în special, în orașele mari stăm foarte bine cu Internet-ul! De-a lungul anilor România s-a regăsit mereu
în topurile celor mai bine ‘conectate’ orașe. București, Cluj, Constanța, Iași, Ploiești sau Timișoara sunt doar câteva dintre orașele cotate internațional ca fiind cele mai bine conectate.

Ingredientul indispensabilHotelurile, restaurantele și terasele bucureștene, centrele comerciale sau chiar și unele centre urbanistice oferă publicului consumator Wi-Fi gratuit, la o calitate peste media europeană. Ca atare, ne-am obișnuit să avem posibilitatea de conectare la Internet, aproape oriunde ne-am duce.

Desigur, tehnologia este un lucru minunat, atâta vreme cât utilizarea nu intră într-o zonă gri; la fel ca și la reclamele de bere sau alte băuturi alcoolice, poate nu ar strica o mențiune de ‘consum resposabil’.

“Când am echipat restaurantul, pe lângă toate dotările specifice horeca, accesorii, mobilă etc, am luat în calcul și echipamentele IT. Iar pe lângă cele necesare desfășurării activității, evident am avut grijă să oferim Wi-Fi pentru clienții noștri. Peste 80% dintre clienții ne vizitează / accesează rețeaua Wi-Fi, disponibilă gratuit în locație. Cea mai mare parte dintre aceștia accesează Internetul de pe dispozitivele mobile, iar aproape 40% dintre ei continuă să utilizeze aplicații de tip Facebook, e-mail sau să navigheze pe motoare de căutare, chiar și în timpul în care servesc masa! Ca atare, aș putea spune că serviciul Wi-Fi este un ingredient absolut esențial!”, declară Florentin Stoiciu, Managing Partner, Wok pe Loc și Salatescu.

Ingredientul indispensabil2Fie că verifică postările recente din Facebook, fie că, pur și simplu, citesc știrile sau caută diverse informații, rareori un prânz sau o cină în oraș rămân neasezonate cu Wi-Fi. Pentru patronii sau administratorii de restaurante și terase, acest serviciu a devenit un ‘must-have’. Generațiile anterioare mergeau pe principiul ‘la masă nu vorbim’. Generațiile actuale nici nu mai trebuie să vorbească: pot să își trimită mesaje instant!

“Problema când facem alte lucruri, în același timp în care mâncăm, este că ne scade atât capacitatea de percepție a sațietății, cât și cea de percepție a senzației de plăcere de a mânca”, declară Diana Artene, doctor nutriționist.

Mâncăm mai mult decât este nevoie și ne bucurăm mai puțin de ceea ce mâncăm și tocmai de aceea, chiar dacă înainte sau după masă este în regulă să fim ‘conectați’, pauza de la tehnologie este cheia unei alimentații mai corecte.
“România a ars etape tehnologice, tocmai de aceea, la nivel de consumer stăm mult mai bine decât multe alte țări. Serviciile de furnizare de Internet sunt mult mai ieftine decât în Occident, iar calitatea lățimii de bandă este net superioară. Așa se și explică faptul că facilitățile Wi-Fi disponibile în industria hotelieră și horeca sunt, în general, foarte bune”, este de părere Bogdan Ion, specialist tehnic, Veracomp.

“Calitatea bună și gratuitatea serviciilor Wi-Fi în domeniul hotelier și horeca sunt apreciate atât de consumatorii locali, dar în special de turiștii străini care doar rareori au abonamente de telefonie mobilă care să includă trafic de date în străinătate”, adaugă acesta.

Presiunea consumatorului de a primi astfel de servicii complementare este destul de mare. în cazul în care localul oferă o rețea Wi-Fi securizată cu parolă, peste 60% dintre clienți o vor solicita în mai puțin de 20 de minute. De cele mai multe ori, chiar în momentul în care comandă.

Altfel spus, pe lângă diversele sortimente de mâncăruri și băuturi, parola Wi-Fi ar trebui trecută în meniu, cu mențiunea ‘din partea casei’… Până la urmă, poate fi o compensare a faptului că România nu este tocmai o campioană a micilor atenții din partea casei…

Analiză realizată de Carusel Consulting

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302