O soluţie simplă la o problemă complexă: deşeurile alimentare

O soluţie simplă la o problemă complexă: deşeurile alimentare
person Horeca
access_time_filled

Câtă mâncare se aruncă zilnic în restaurantul dumneavoastră? Ce soluții ați găsit pentru a reduce deșeurile alimentare? Unilever Food Solutions vine cu o soluție simplă la această problemă extrem de spinoasă a sectorului restaurației. În contextul în care, 1 milion de tone de deșeuri alimentare (din cele 3 milioane de tone generate anual de industria alimentară la nivel global)  provine de la mâncarea pe care consumatorii o lasă în farfurii la restaurante, UFS încurajează consumatorii din România să ia mâncarea rămasă în farfurie la pachet, și foarte important, îi provoacă pe angajații din restaurante să încurajeze acest tip de comportament.
homeDe câte ori nu ați cerut mâncarea la pachet iar ospătarul s-a uitat urât la dumneavoastră? Deși în țările evoluate acest comportament este unul absolut normal, în România, majoritatea consumatorilor declară că le e rușine să-și ceară mâncarea acasă (mâncare pentru care au plătit…), iar chelnerii, prin atitudinea lor, încurajează acest tip de comportament.
Rezultatele îngrijorătoare ale studiului „Bucătării Sustenabile: Cum reducem reziduurile alimentare”, a determinat Unilever Food Solutions să organizeze pe 23 septembrie, în Centrul Vechi al Bucureștiului, o acțiune de conștientizare a consumatorilor despre cantitatea enormă care se aruncă în restaurante și despre ceea ce pot face ei pentru a combate acest lucru.
În cadrul evenimentului, numit sugestiv „A doggy bag is a goodie bag”, UFS a distribuit 5000 de pungi de hârtie, cu mesajul că fiecare dintre noi poate contribui la reducerea cantității de deșeuri aruncate de restaurante, încurajând consumatorii să ia mâncarea rămasă, la pachet.
doggy-articleMai în glumă mai în serios, un chelner din restaurantul Curtea Berarilor din Centrul Vechi ne-a declarat : „N-am primit atâtea solicitări din partea clienților nici într-un an de zile”, lucru care arată că în România consumatorii nu primesc o educație în acest sens. „Era mare nevoie de o astfel de acțiune”, a mai spus acesta.
Și consumatorii s-au arătat încântați de idee. „Niciodată nu m-am gândit să îmi iau mâncarea acasă până acum. Mi se părea rușinos. Probabil că dacă aș fi știut câtă mâncare se aruncă anual în lume și cât bine face mediului această acțiune simplă mi-aș fi luat de mult mâncarea acasă”, ne-a declarat Răzvan, un consumator.
Referitor la această acțiune, Maria Gavrilescu –  Channel Marketing Leader UFS – a declarat că „Ceea ce am vrut să transmitem prin această acțiune este că prin simplul gest de a-ți lua ceea ce-ți rămâne în farfurie acasă, într-un doggy bag, ajuți la reducerea cantității mari de deșeuri alimentare aruncată anual de restaurante. Și este doar un prim pas, pentru că astfel de acțiuni vor continua, tocmai pentru că până acum am văzut  cât de mult rezonează consumatorii cu acest subiect în mediul online, unde am inițiat o dezbatere cu privire la  cererea sau nu a doggy bag-ului.”.
În cadrul evenimentului, reprezentanții UFS au făcut publice și  rezultatele celui de-al doilea Raport Global privind Meniurile.
Potrivit noului raport al Unilever Food Solutions, consumatorii sunt conștienți de proporțiile problemei și vor să știe mai mult despre ce se întâmplă cu mâncarea pe care o aruncă restaurantele, de care se simt responsabili: 74% dintre respondenti susțin că e important să afle ce se întâmplă cu deșeurile alimentare.
O altă informație furnizată de Raportul Bucatării sustenabile este aceea că un procent mult mai mare de consumatori din țările emergente  – 89% consideră că practicile sustenabile adoptate de restaurante ar trebui să fie făcute cât mai vizibile, pe când procentul celor din țările occidentale care cred același lucru este mai mic – 66%.
Consumatorii consideră că responsabili pentru asigurarea transparenței cu privire la practicile de evacuare si reciclare a deșeurilor alimentare adoptate de localuri sunt in primul rând guvernele – 46% dintre consumatori le consideră responsabile, apoi operatorii din restaurante (chelnerii si proprietarii de restaurante)- 29%, furnizorii din industria alimentară – 13%. 6% dintre consumatorii chestionați consideră că cei responsabili să se intereseze dacă localurile au adoptat practici de reciclare a deșeurilor alimentare sunt chiar consumatorii, pe când alți 6% consideră că ONG-urile specializate ar trebui să informeze consumatorii care sunt restaurantele care au adoptat practici sustenabile de evacuare a deșeurilor alimentare.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302