UFS provoacă angajaţii din restaurante să reducă deşeurile alimentare
30% din cantitatea de resturi alimentare pe care o aruncă restaurantele înseamnă mâncarea pe care clienții o lasă în farfurii, potrivit celui de-al doilea Raport Global privind Meniurile – „Bucătării sustenabile: Reducerea deșeurilor alimentare”, lansat de Unilever Food Solutions. Cantitatea de mâncare pe care consumatorii o lasă în farfurii, ulterior aruncată de restaurante, ar putea fi redusă semnificativ dacă am cere mâncarea rămasă în farfurie la pachet.
Pentru a încuraja consumatorii să adopte acest comportament și în România, unde a lua mâncarea rămasă în farfurie acasă este un comportament văzut drept o rușine și nu e încurajat de restaurante, Unilever Food Solutions va oferi în seara de 23 septembrie consumatorilor care vor ajunge în Centrul Vechi al Capitalei și vor intra într-un restaurant sau pub unde se servește mâncare, câte o pungă de hârtie cu mesajul „A doggy bag is a goodie bag”.
Mesajul transmis prin oferirea acestor pungi de hârtie tuturor celor interesați de ce se întâmplă cu mâncarea pe care o lasă în farfurie se încadrează în direcția inovativă prin care Unilever Food Solutions încearcă să responsabilizeze deopotrivă consumatorii și restaurantele în ceea ce privește cantitatea mare de mâncarea irosită.
Prin acestă acțiune Unilever Food Solutions îi informează pe consumatori că fiecare poate contribui la reducerea cantității de deșeuri alimentare aruncate de restaurante, cerând mâncarea rămasă în farfurie la pachet, într-un doggy bag, transformând astfel o simplă masă în oraș într-o acțiune de protejare a mediului.
Această acțiune este doar una dintre inițiativele Unilever Food Solutions, prin care compania încearcă să îmbunătățească comportamentul consumatorilor la ieșirea în oraș și să responsabilizeze totodată și restaurantele, și vine să susțină alte acțiuni și rapoarte realizate și comunicate până acum de companie.