O veche problemă a hotelierilor şi-a găsit rezolvarea
Exasperați de furturile de lenjerie și prosoape, proprietarii marilor hoteluri au adoptat o tactică modernă, menită ai face pe turiștii care le calcă pragul mai cinstiți. Aceștia au introdus în prosoape, în lenjeriile de pat sau în halatele de baie un cip asemănător cu cel introdus în hainele din magazin. Cipul este elastic, rezistent la spălare și poate fi reperat prin GPS. Dispozitivul este construit de compania Linen Technology Tracking și, în curand, el va ajunge în toate hotelurile din lume.
Este cunoscut faptul că în industria ospitalității unul dintre cele mai mari costuri în întreținerea camerelor din hoteluri îl reprezintă consumabilele: lenjerii, prosoape, halaturi de baie și alte active. Costul acestora este din ce mai ridicat în zilele noastre. Cu toate acestea hotelierii încă nu au luat măsuri cu privire la gestionarea eficientă a acestora și combaterea unei probleme globale a hotelierilor: furtul acestor active.
Noul dispozitiv aduce o serie de beneficii hotelierilor, printre care reducerea timpului petrecut la inventar, o control mai bun al procesului de check-in și check-out, combaterea furturilor de lenjerii și prosoape, econonomii la buget și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți.
Deja trei hoteluri, unul din Manhattan, altul din Miami și celalalt din Honolulu folosesc tehnologia pentru a-și ține „consumabilele” cât mai mult timp în camere.