Premieră: Subway deschide primul restaurant din România, în toamnă

Premieră: Subway deschide primul restaurant din România, în toamnă
person Horeca
access_time_filled

Cel mai mare lanț de restaurante tip fast-food din lume, Subway pătrunde și pe piața din România, primul restaurant Subway din țara noastră va fi deschis în toamna acestui an, la București, potrivit oficialilor companiei. Lanțul american are planuri mărețe de extindere în România, până la finele acestui an vor fi inaugurate 3 unități, iar în următorii 5 ani reprezentanții companiei estimează că vor deschide 60 de restaurante în țara noastră. Subway  intră pe o piață unde lider este McDonald’s, care deține 63 de restaurante, urmat de rețeaua KFC. Lanțul Subway a devenit în 2010 cel mai extins lanț de profil din lume, cu 34.751 de restaurante în 98 de țări, depășind McDonalds la nivel mondial.

subw„Primul restaurant Subway în România va fi deschis în toamna acestui an, deja a fost semnat contractul de franciză și în prezent căutăm o locație corespunzătoare. La începutul dezvoltării noastre în România ne vom axa pe locațiile centrale de top și pe locații din centrele comerciale cu multă energie și trafic. Locația vizată pentru a deschide întâiul restaurant Subway este un mall din București”, a declarat Rumen Radev, care alături de Ivan Todorov lucrează ca agent de dezvoltare sub entitatea Subway România.

Rumen Radev a adăugat că vor fi foarte atenți în selectarea partenerilor de franciză pentru că este foarte important pentru succesul întregului lanț de restaurante. Reprezentanții Subway au mai declarat că vor să deschidă câte un restaurant în orașele de cel puțin 100.000 de locuitori, planul fiind să aibe o rețea cu o unitate la fiecare 50.000 de români. „La început ne vom concentra atenția pe București și pe celelalte orașe mari. După aceea vom merge și în orașe mai mici. Acesta este doar începutul”, a declarat Martin Princ, director de dezvoltare regională al Subway pentru Europa Centrală și de Est.
suvSpre deosebire de competitorii săi, intrați în România direct sau printr-un singur francizor, Subway vine cu o rețetă diferită: nu exista master francizor, americanii urmând a vinde licențe persoanelor individuale. Conceptul Subway este dezvoltat în afara Statelor Unite prin intermediul unor agenți de dezvoltare (development agents). „Aceeași formulă o vom implementa și în România”, a mai declarat Princ. „Fiecare stat unde suntem prezenți este împărțit în regiuni de dezvoltare. Acest lucru ne permite sa avem mai mulți oameni pe teren care să ofere susținere celor care dețin franciză.”
Aceasta este o rețetă diferită de dezvoltare pentru o companie internațională care intră pe piața locală a restaurantelor. Astfel, după ce McDonald’s a fost primul care și-a făcut curaj și a intrat direct, în 1995, KFC ȘI Burger King au venit în franciză. Primul nume mare de pe piața locală a fost însă Pizza Hut, în 1994, când cei mai mulță potențiali clienți români nu au auzit de giganții restaurantelor.
Subway intră pe piața locală la distanță de peste un deceniu de McDonald’s și KFC și are de recuperat teren, în condițiile în care cele două lanțuri au avut timp să se extindă și să pătrundă în conștiința consumatorilor. Oficialii companiei americane spun însă că „Decizia de intrare pe noi piețe este sistematică. Intrăm doar dacă există condițiile potrivite pe piața, iar în cazul României am ajuns, în urma cercetărilor, la concluzia că acum piața este pregatită pentru sistemul nostru de franciză”.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302