România nu se află pe lista turiştilor internaţionali

România nu se află pe lista turiştilor internaţionali
person Horeca
access_time_filled

Potrivit sondajului „Visa Global Travel Intentions Survey”, care cercetează intențiile de călătorie ale turiștilor internaționali, cele mai căutate destinații turistice în următorii 2 ani vor fi Statele Unite ale Americii, Marea Britanie și Japonia. Peste 11.000 de persoane din 23 de țări de pe toate continentele din au participat la sondaj, care relevă lucruri interesante pentru operatorii de turism: ce destinații preferă turiștii, cât intenționează să cheltuiască pe călătorii, ce unității de cazare preferă și care sunt factorii principali care îi determină să aleagă o destinație turistică.
SUA, Marea Britanie și Japonia, cele mai căutate țări în următorii 2 ani
niagara1Unul din 5 respondenți (20%) a afirmat că intenționează să călătorească în Statele Unite ale Americii în următorii 2 ani, în scop de leisure, potrivit studiului. „Cu o diversitate culturală uimitoare, peisaje naturale superbe și un paradis pentru pasionații de shopping, nu este de mirare că unul din 5 respondenți intenționează să călătorească aici în următorii 2 ani”, a declarat Ross Jackson, reprezentantul companiei Visa. Statele Unite ale Americii reprezintă prima opțiune pentru turiștii din Japonia, Brazilia, Canada și Mexic și a doua opțiune de călătorie pentru turiștii din țări precum Australia, India, Korea, Africa de Sud sau Marea Britanie.
În topul preferințelor turiștilor internaționali, Marea Britanie se situează imediat după SUA, pe locul 2, 19% din respondenții  sondajului declarând că intenționează să călătorească în această țară în următorii 2 ani. busRoss Jackson a declarat că Jocurile Olimpice care se vor organiza în 2012 în Londra reprezintă un factor de atracție pentru turiști, demonstrând că turismul sportiv este o formă de turism din ce în ce mai populară în rândul turiștilor din zilele noastre.
Japonia se situează pe locul 3 în topul destinațiilor turistice preferate de turiști pentru următorii 2 ani, în ciuda tsunami-ului care a afectat această țară în luna martie a acestui an. Turiștii din China și Korea de Sud plasează în continuare Japonia pe locul 1 în topul destinațiilor de călătorie.
Franța și Italia se situează pe următoarele locuri în sondaj, foarte mulți respondenți declarând că intenționează să viziteze aceste țări în următorii 2 ani.
România nu se situează printre destinațiile turistice preferate de străini
Deși se fac eforturi din partea autorităților române de a atrage turiștii străini în țara noastră, se pare că România mai are mult de lucrat până să fie în topul destinațiilor favorite de turiștii internaționali.
Studiul a cercetat și câți bani intenționează să cheltuiască turiștii pe călătorii în următorii 2 ani. În medie, turiștii internaționali alocă 1895 de dolari per călătorie, iar în următorii ani intenționează să cheltuiască mai mult, în jur de 1895 de dolari pe călătorie. Cei mai cheltuitori turiști sunt cei din Australia, care au cheltuit în medie 3636 dolari pe ultima lor călătorie. Și în următorii 2 ani turiștii australieni vor fi cei mai cheltuitori.
Factorii care influențează turiștii în alegerea destinației de călătorie
Ce îi influențează pe turiști atunci când aleg o destinație turistică? Principalii factori care influențează decizia turiștilor sunt ofertele atractive (70% din respondenți), peisajele naturale (69%), stabilitatea politică și vremea bună, și destinațiile neexplorate încă.
Ce unități de cazare preferă respondenții? Turiștii chestionați preferă hotelurile de 3 și 4 stele (52% din respondenți), cazarea la prieteni sau rude (16%). Hotelurile de tip buget și hotelurile de 5 stele sunt la fel de populare în rândul turiștilor internaționali (ambele cu 14%). Foarte important este că aproape jumătate din respondenți (47%) intenționează să își planifice singuri călătoriile și să își rezerve șederea direct la hotel sau la companile aeriene.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302