S-a infiintat “Clusterul de Turism Carpatin Romania”

S-a infiintat “Clusterul de Turism Carpatin Romania”
person Horeca
access_time_filled

S-a infiintat „Clusterul de Turism Carpatin Romania”

cluster foto

La inceputul lunii noiembrie 2010 a fost infiintat in Romania¾Carpathian TOURISM CLUSTER ROMANIA”, o retea inovatoare de organizatii profesionale si de dezvoltare, formata din experti in industria turismului din Romania, infiintata cu scopul de a promova turismul durabil in regiunea Muntilor Carpati si „de a crea valoare adaugata pentru industria turismului din aceasta zona”, se arata in comunicatul de presa. Clusterul este integrat intr-un network de turism international si vizeaza, in special, promovarea Muntilor Carpati ca destinatie turistica pentru turisti interni si straini.

transfagarasan_road

„Carpathian TOURISM CLUSTER ROMANIA” a fost infiintat la 1 noiembrie 2010, la initiativa Asociatiei pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului din judetul Brasov (APDT Brasov) impreuna cu Monteoru Renaissance – Asociatia pentru dezvoltare regionala durabila in turism (judetul Buzau).

Obiectivele Clusterului sunt inovatia si diversificarea, asta insemnand dezvoltarea produselor turistice si a serviciilor asociate acestora, modernizarea si inovarea acestora, pentru cresterea interesului pietelor externe si interna pentru Muntii Carpati ca destinatie turistica. De asemenea, „activitatile cele mai importante sunt cresterea competitivitatii prin optimizarea lantului de valori in industria turismului local si imbunatatirea calitatii serviciilor turistice, pentru a atinge standardele europene”, se arata in comunicatul de presa.

carp

Clusterul va cuprinde asociatii de dezvoltare a turismului si de dezvoltare regionala, alte ONG-uri, autoritati locale si nationale, tour-operatori, agentii de turism, ghizi de turism, agentii de evenimente, furnizori de cazare si alti furnizori din industria turismului. „Carpathian Tourism Cluster” se bazeaza pe strategia nationala de Cluster a Romaniei, strategie sprijinita de Comisia Europeana. Planul de actiuni privind marketing-ul pentru regiunea turistica Muntii Carpati va fi dezvoltat in concordanta  cu strategia de brand si turism national: „Romania – Explorati gradina Carpatilor”.

cluster carpati

Proiectele clusterului au un caracter inter-regional, concentrandu-se pentru inceput, pe regiunile turistice carpatice si  subcarpatice din centrul Arcului Carpatic, incluzand judetele Brasov, Buzau, Sibiu, Covasna, Arges si Prahova. Ele vor contribui la dezvoltarea parteneriatelor locale si regionale, la punerea in valoare a resurselor si capabilitatilor organizatiilor in scopul indeplinirii obiectivelor generale asumate de Cluster. Mai multe informatii: http://tourism-cluster-romania.com.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302