„Preferințele consumatorilor sunt influențate de gastronomiile lumii și de social media”

„Preferințele consumatorilor sunt influențate de gastronomiile lumii și de social media”
person Cătălina Matei
access_time_filled

Mihai Tecu, Food Service Manager, Solina Romania, oferă câteva detalii în ceea ce privește strategia companiei pe care o reprezintă în poziționarea pe piața HoReCa autohtonă, dezvoltarea de noi soluții alimentare, trenduri și modalitatea de abordare a clientului din segmentul ospitalității.

Cum apreciați piața produselor destinate HoReCa din România privind din perspectiva produselor Solina?
Piața HoReCa din România nu este una matură, deoarece experiența ne arată că aceasta se află într-o continuă dezvoltare. Pandemia COVID-19, prin toate restricțiile, a generat un comportament de consum aventuros, pe care îl regăsim și în trendurile de piață pe care le studiem, dar și în cerințele clienților noștri. Românii vor să încerce noi gusturi și preparate și caută în permanență noutatea.
Acest lucru se observă în cerințele speciale ale clienților, pentru categoriile de produse comercializate de Solina Romania, condimente și mixuri de condimente, dar mai ales pentru categoria de sosuri, dezvoltându-se tot mai mult conceptul de „street food”.

În momentul de față, inflația duce la o scădere a consumului, pe care cu toții o putem observa, dar în continuare, preferințele consumatorilor sunt puternic influențate de gastronomiile lumii și de social media. De altfel, la Solina Romania avem un program numit TOMORROW, prin care monitorizăm trendurile. În cadrul acestui program am creat o busolă a consumatorului, bazată pe cele mai importante trenduri.

În momentul de față, în piața HoReCa, există trendul HAPPY FOOD, prin care consumatorii se orientează către acele produse care îți oferă bună dispoziție, iar preparatele sunt asociate cu distracția. De asemenea, este prezent și trendul CULINARY ADVENTURES, prin care consumatorii își doresc să experimenteze noi culturi culinare și se orientează după principiul „Live a little and escape reality”, încurajați și de social media și de influencerii din zona de food.
În permanență ne adaptăm nevoilor clienților noștri și oferim soluțiile potrivite, care să vină în întâmpinarea trendurilor actuale ale pieței.

Cum a evoluat brandul Solina în ultima perioadă?
Într-un context economic și politic dificil, marcat de inflația mare din Europa și de războiul din Ucraina, Solina Romania are o abordare orientată spre viitor, condusă de inovație, pentru a oferi soluția perfectă astăzi, mâine și nu numai. Modelul nostru de servicii combină creativitatea culinară și excelența tehnică cu o perspectivă profundă asupra evoluțiilor pieței care modelează viitorul industriei alimentare. O altă coordonată importantă a brandului Solina este sustenabilitatea, care este o parte cheie a strategiei noastre de afaceri. Producem alimente bune pentru consumatori și pentru planetă, pentru că ne dorim să fim principalul partener în regândirea constantă a soluțiilor și produselor alimentare. Arsenalul complex de moduri de îmbunătățire a gustului ne face un partener de încredere al companiilor care activează în toate sectoarele Industriei Savoury.

Ce produse are Solina în portofoliul său destinat sectorului HoReCa și care sunt punctele tari ale acestora?
În ceea ce privește sectorul HoReCa acoperim categoria de condimente și mixuri de condimente, sosuri, marinade, dressinguri, dar și produse auxiliare. Aceste produse sunt special create pentru a oferi soluții complete partenerilor noștri, easy to cook, care oferă inovație și salvează timpul prețios de preparare a meniurilor.

Care sunt criteriile de selecție și dezvoltare ale produselor ce urmează să intre în oferta HoReCa?
Trendurile și preferințele consumatorilor finali sunt cele care ghidează inovația la Solina România. În permanență urmărim studiile de piață și creăm soluții în acord cu preferințele consumatorilor și cu cele mai consumate categorii de produse.

Care sunt cele mai vândute produse din portofoliul companiei pentru piața HoReCa din România?
Toate categoriile de produse sunt importante și toate au un istoric și o bună evoluție în momentul de față. Acum suntem în plină campanie GRILL și venim în întâmpinarea tradiției preferate a românilor cu sosuri delicioase și marinade menite să transforme preparatele culinare într-o experiență de neuitat. Condimentăm momentele la grătar cu arome internaționale, mirodenii și sosuri delicioase.
De asemenea, am început să producem în România gama de sosuri APOLLO, sunt cel mai bun ajutor al bucătarului profesionist prin menținerea calității la toate meniurile preparate și prin reducerea considerabilă a timpului de preparare.
Ne dorim să fim un partener de încredere și să creăm produse de succes alături de experții din industria ospitalității, de aceea în anul 2022 am fost extrem de vizibili prin cooking show-uri, susținute de chef Dragoș Bercea și chef Daniel Nistor, cu scopul prezentării soluțiilor culinare adjuvante, care permit bucătarilor să dezvolte noi creații culinare.

Ce proiecte aveți menite să ajute clientul în decizia de achiziționare?
Abordarea noastră este centrată asupra nevoilor clientului. Astfel, în permanență derulăm vizite și teste tehnice, îmbinând know-how-ul specialiștilor noștri cu elementele de noutate oferite de client, pentru a obține rezultate fantastice pentru consumatorul final. Scopul nostru este performanța partenerilor noștri prin soluții menite să genereze produse de succes.

Ce aspecte dificile ați observat la intrarea pe piață cu anumite produse destinate HoReCa?
Deși piața s-a bucurat de o revenire post-pandemie, în contextul actual unitățile HoReCa sunt din ce în ce mai atente la costuri și încearcă să le optimizeze cât mai mult cu putință. Creșterea prețurilor materiei prime a dus la reticența bucătarilor în integrarea unor noi produse sau în schimbarea meniurilor.

În cursul anului 2022, 7 din 10 consumatori români au vizitat locațiile HoReCa cel puțin o dată pe lună. Este o frecvență bună comparată cu anul precedent, însă mai mică decât înaintea pandemiei (2019). Astfel că ne confruntăm cu o lipsă de consum, deoarece revenirea la normalitate a dus la aprecierea locațiilor mobile de tip street-food, food court, evenimente în aer liber.

Atunci când vizăm intrarea pe piața HoReCa cu anumite produse, avem în vedere că pentru a integra noi experiențe de consum trebuie să le testăm pe piață și să ne asumăm un timp de integrare a acestora, deoarece lucrurile nu se întâmplă peste noapte.

Piața sosurilor este foarte dinamică, motiv pentru care dorim să ne axăm pe o categorie clean label, care răspunde trendurilor actuale.

Comparativ cu Europa de Vest, unde credeți că se situează piața produselor comercializate de Solina?
Consumatorii sunt tot mai deschiși spre experiențe gourmet și sunt din ce în ce mai dispuși să încerce gusturi noi, însă pe partea produselor vegane nu există cultură de consum. Mai exact, românii continuă să consume carne, iar cei care o reduc se încadrează în trendul flexitarian. Pe piața sosurilor, în schimb, ne putem compara cu Europa de Vest ca nivel al sortimentației și a capabilităților Solina România. Sosurile Apollo produse în România sunt potrivite oricărui tip de meniu, atât fine dining, cât și fast-food.

Care sunt planurile companiei pe termen scurt și lung, in ce privește segmentul HoReCa?
Suntem mereu atenți la dinamica pieței, iar produsele pentru grătar au o evoluție pozitivă. Campania de Grill este activă și în acest an, cu un portofoliu de marinade și un mix echilibrat de cârnăciori și mititei gustoși.
Producția de sosuri Apollo este un proiect ambițios, lansat ca o nevoie pe piață a consumatorului de a experimenta noi gusturi, inspirate din gastronomiile lumii, într-o gamă premium, ce până acum era accesibilă doar bucătarilor profesioniști.
Nu ignorăm potențialul promovării în mediul digital, care prinde un avânt tot mai mare dinspre generația X spre Millenials. Ne adresăm publicului tânăr, pasionat de arta culinară, prin contracte de imagine cu chefi influenceri.

Cum credeți că va evolua piața HoReCa din punctul de vedere al produselor pe care le distribuiți în acest segment?
Există o deschidere tot mai mare spre diversitate și varietate pentru preparatele din carne și sosurile care le acompaniază. Oamenii sunt expuși la gusturi internaționale și asta reprezintă pentru Solina o breșă nouă de exploatare pentru condimente, sosuri și mixuri exotice. QSR este un sector care va inova la capitolul portofoliu de produse pentru a acoperi cât mai multe cerințe din piață, axate chiar și pe produse hibride (carne cu legume). De asemenea, HoReCa va pune preț pe o experiență personalizată în farfurie, focusată pe meniuri de nișă din carne de vânat sau meniuri fără alergeni / fără gluten.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302