Heineken România face progrese mari în domeniul sustenabilităţii

Heineken România face progrese mari în domeniul sustenabilităţii
person Horeca
access_time_filled

Heineken România a lansat pe 5 septembrie a treia ediție a Raportului anual de Sustenabilitate, ce prezintă rezultatele companiei în atingerea obiectivelor stabilite în brewingabetterfuturecadrul Agendei de Sustenabilitate „Brewing a Better Future”, în domeniul mediului înconjurător, al societății și al comunităților în care compania își desfășoară activitatea.

Strategia de sustenabilitate a Heineken România se concentrează în jurul a 3 direcții  strategice și contribuie la obiectivul Grupului Heineken de a deveni cel mai „verde” producător de bere din lume până în 2020. Cele 3 direcții strategice sunt:  

 

1. IMPROVE: Îmbunătățirea continuă a impactului mărcilor și al companiei asupra mediului înconjurător
Raportul de Sustenabilitate face un rezumat al obiectivelor propuse pentru anul 2011 și al rezultatelor obținute în ceea ce privește principalii indicatori ai procesului de fabricare a berii, ai sistemului de distribuție și de comercializare a mărcilor companiei.

Măsurile implementate în fabricile Heineken România au dus la scăderea consumului specific de apă (de la 4,1 hl/hl în 2010 la 4,0 hl/hl în 2011), a consumului specific total de energie (de la 152,4 MJ/hl, înregistrat în anul 2010, la 138,9 MJ/hl bere, în 2011), a consumului specific de electricitate (de la 7,4 kWh/hl în 2010 la 7,3 kWh/hl în 2011), precum și la diminuarea nivelului energiei termice (de la 85,5MJ/hl în 2010 la 73,7MJ/hl în 2011) necesare în procesul de fabricare a berii.

bere

În același timp, nivelul emisiilor de CO2 a fost redus (de la 7,9 kg de CO2/hl de bere produsă în 2010, la 7,1 CO2 kg/hl în 2011). De asemenea, compania a eficientizat sistemul de distribuție, reducând nivelul emisiilor de CO2 cu 5% și a plasat în piață numai „frigidere verzi”, care consumă cu până la 35% mai puțină energie decât frigiderele obișnuite. 

2. EMPOWER: Investiții în oameni și în comunitățile în care Compania activează
Una dintre prioritățile Heineken România este încurajarea și dezvoltarea potențialului și aptitudinilor angajaților săi, asigurându-se în același timp că sunt luate toate măsurile pentru a le oferi un mediu de lucru sănătos și sigur. Printre măsurile luate pentru a reduce frecvența și severitatea accidentelor de muncă se numără sesiuni de pregătire pentru angajații companiei, o politică de comunicare deschisă și îmbunătățirea permanentă a procedurilor de lucru.

În ceea ce privește respectarea drepturilor și a integrității angajaților și partenerilor companiei, în 2011, nu au fost înregistrate niciun fel de reclamații sau cazuri de abuz ori de discriminare (legate de rasă, culoare, sex, religie sau apartenență politică). De asemenea, privind diversitatea, în 2011, 55% din pozițiile de middle și senior management din Companie au fost ocupate de femei, un trend ascendent față de 2010, când procentul femeilor în astfel de poziții era de 42%.

Mai mult, pentru a susține comunitățile locale unde își desfășoară activitatea, Heineken România a lansat în 2011 programul de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunități”, care are scopul de a oferi sprijin financiar unor proiecte cu impact în domeniile educației, protecției mediului înconjurător, sănătății, culturii și turismului.  

heinekenpentrucomunitati

3. IMPACT: Contribuția pozitivă asupra modului în care este perceput rolul berii în societate
Agenda de Sustenabilitate „Brewing a Better Future” include o strategie complexă, menită să încurajeze consumul responsabil și să reducă abuzul de alcool, prin intermediul unor programe de comunicare pentru conștientizarea și educarea publicului cu privire la consumul responsabil, auto-reglementare și parteneriate dedicate pe termen lung.

În acest sens, toate sticlele si dozele în care sunt comercializate mărcile Heineken România poartă mesajul de consum resposabil. De asemenea, Heineken România este membru fondator al Consiliului Român pentru Publicitate („RAC”) și al Asociației Berarii României, astfel că respectă o serie de coduri și reglementări pentru promovarea consumului responsabil de alcool.

De asemenea, Heineken România a finanțat primul Studiu Național despre serviciile de sănătate publice și private disponibile persoanelor care se confruntă cu problema consumului abuziv de alcool.

Toate cele 3 direcții ale Agendei de Sustenabilitate „Brewing a Better Future” urmează strategia Heineken România, de a avea o activitate pe termen lung în România, într-un mod eficient și resposabil, contribuind în același timp la obiectivul Grupului Heineken de a deveni cel mai „verde” producător de bere din lume până în 2020.
Varianta integrală a Raportului de Sustenabilitate pentru anul 2011 este disponibilă online, pe website-ul Heineken România: www.heinekenromania.ro.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302