Piața berii a revenit pe un trend ascendent

Piața berii a revenit pe un trend ascendent
person Horeca
access_time_filled

consumbereromaniaCreșterea economică înregistrată de România în primul semestru din 2015 își face simțite efectele pozitive: piața berii revine pe un trend ascendent, cu un plus de 3,8% în volum în primele șase luni ale anului în curs, potrivit Asociației Berarii României.

Asociația Berarii României a anunțat evoluția pieței locale a berii pe primele șase luni ale lui 2015. Astfel, volumul pieței berii a atins aproximativ 7,6 milioane hl în primului semestru al anului în curs, în creștere cu 3,8% (1)  față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

După doi ani consecutivi de scădere a consumului, iată că piața berii ne oferă primele semne de revenire. Contextul favorabil creat la nivelul întregii țări, printr-o evoluție pozitivă a indicatorilor economici ai României, și-a pus amprenta în mod clar asupra vieții de zi cu zi a românilor, implicit asupra deciziilor lor de consum. Este un moment de bucurie pentru noi să constatăm că în prima jumătate a acestui an mai mulți români au ales să bea o bere rece în momentele plăcute petrecute alături de cei dragi. Deși încă timidă, sperăm ca această creștere a pieței berii să fie reconfirmată și de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o bază validă pentru dezvoltarea durabilă viitoare a sectorului berii, ce poate debuta în 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului cod fiscal„, a declarat Lucian Ghinea, Președintele Asociației Berarii României.

Cu un nivel zero al evaziunii fiscale pe lanțul de producție, sectorul berii contribuie în prezent cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piața băuturilor alcoolice, aproape jumătate din prețul unei beri fiind reprezentat de taxe. Cu investiții ce au atins până acum peste 1,3 miliarde Euro, sectorul berii asigură direct și indirect un număr de 69.700 locuri de muncă.

Berea este băutura preferată a românilor, iar aceste prime șase luni ale lui 2015 nu fac decât să întărească acest lucru. Fabricată din trei ingrediente naturale: cereale, hamei și apă, berea are darul de a răspunde perfect preferințelor românilor. Fie că e savurată în momentele de relaxare și sărbătoare sau pur și simplu în timpul meselor, ca partener ideal al preparatelor culinare, berea este o prezență constantă și dorită. Chiar nu demult, aproape 80% (vezi explicație 2, n.r.) din adulții români care obișnuiesc să consume băuturi alcoolice la masă, declarau că aleg berea. Cu un caracter mereu modern, berea este perfect adaptată stilului de viață actual al românilor„, a completat Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

(1) Calcul realizat pe baza datelor Nielsen din serviciul de retail audit realizat pentru categoria Bere pentru perioada Ianuarie 2014 – Iunie 2015, pentru piața Total Romania (Copyright © 2015, The Nielsen Company)

(2) Studiu efectuat de GFK România pe un eșantion de 847 persoane, femei și bărbați, peste 18 ani. Perioada de derulare: iulie 2014. Rezultatele sunt reprezentative la nivel național pentru populația României cu vârsta peste 18 ani.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302