Piața de pește și fructe de mare din România, pe un trend ascendent

Piața de pește și fructe de mare din România, pe un trend ascendent
person Horeca
access_time_filled

Piața de pește și fructe de mare din România este pe un trend ascendent începând cu 2013, conform estimărilor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România și dezvoltator al brandului Alfredo Seafood.

Conform unui studiu realizat de Romfood Trading, în ultimul an (ianuarie – decembrie 2015) creșterea pieței de produse din pește și fructe de mare a fost de 3%, piața ajungând la o valoare de 350 milioane euro.

Sunt semne bune pe piața de pește și fructe de mare din România. Românul nu este încă un mare amator al produselor de pește și suntem mult în spatele Spaniei, Franței sau Italiei, liderii europeni. Totuși, creșterea constantă pe care am remarcat-o în consumul de pește în ultimii trei ani reprezintă un semn bun. Creșterea veniturilor salariale din ultimii ani, noile trenduri de consum, dezvoltarea distribuției și scăderea TVA-ului la alimente de la 24% până la 9% de la 1 iunie 2015 sunt cauzele principale pentru creșterea consumului de alimente în general, și de pește și fructe de mare în special. Peștele este în continuare în urma consumului de carne de pui și porc, ca și volum, dar ca valoare piața peștelui este aproape”, declară Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

La creșterea pieței contribuie, din punctul de vedere al cererii, și consolidarea la nivel local al unui mega-trend global referitor la cultivarea unui stil de viață sănătos și al unei alimentații echilibrate. Din ce în ce mai mulți consumatori consideră peștele în general, și peștele sălbatic în special, ca fiind esențial pentru o dietă echilibrată.

piatapesteromania

Dezvoltarea comerțului modern a contribuit de asemenea la creșterea pieței, prin deschiderea de hipermarketuri și supermarketuri, dar și prin importanța dată produselor de pescărie prin crearea de raioane de prezentare speciale. Creșterea gamei de produse de pescărie comercializată în România, care a ajuns la o varietate similară cu piețele mature, este și ea o cauză de creștere a pieței: de la șprot care este comercializat la raft cu 7 – 8 lei/kg, până la tonul roșu proaspăt care ajunge la 120 – 130 lei/kg la raft. Potrivit estimărilor Romfood Trading, volumele cele mai mari în vânzările de pește la nivelul pieței le înregistrează macroul. Din punct de vedere valoric însă, campion este somonul.

Din punctul de vedere al ofertei, piața locală de pește este în curs de consolidare. Este o piață cu 5 jucători principali care au cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro pe an, Romfood Trading fiind unul dintre aceștia.

Principalele segmente de piață sunt peștele congelat și peștele proaspăt. Ultimii ani au adus o creștere a segmentului fructelor de mare, dar acesta este încă în faza de inițiere. Sursa principală de aprovizionare în piață este importul, producția autohtonă fiind în continuare la un nivel relativ redus.

Romfood Trading este unul dintre principalii importatori și distribuitori de produse din pește și fructe de mare din România. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood, brand creat de Cristian Dărmănescu și Daniel Nistor și lansat în anul 2013.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302