Transformarea industriei alimentare: trend-uri & oportunități de inovare

Transformarea industriei alimentare: trend-uri & oportunități de inovare
person Horeca
access_time_filled

De la mâncare ultra-procesată la preparate din carne premium? Meal-kit-uri sau gătit de la 0? Încotro ne îndreptăm?

Viața actuală se derulează pe modul repede înainte, iar timpul este cea mai tranzacționată monedă a secolului 21. Industria alimentară trebuie să se adapteze acestui ritm alert, dar mai ales schimbărilor consumatorilor.

Consumatorul actual este complex și schimbător. Nu mai există un singur trend care definește comportamentul de consum, ci sunt o mulțime de trend-uri, preferințe, alegeri și comportamente, pe care consumatorii le pot adopta chiar pe parcursul unei singure zile.

Adaptarea la aceste noi trend-uri este esențială pentru industria alimentară și mai ales pentru crearea produselor de mâine. La Solina Romania, suntem mereu cu un pas înainte, pentru a contribui, alături de partenerii noștri, la crearea mâncării care contează, pentru oameni și pentru planetă.

Din dorința de a transforma noile tendințe în produse delicioase, SOLINA ROMANIA lansează programul de trend-uri TOMORROW’s food trends, pentru a susține producătorii în crearea alimentelor de mâine.

Specialiștii Solina, dețin expertiza necesară în statistică și cercetare de piață și dispun de acces exclusiv la cele mai importante resurse de date din lume, pentru a determina cu succes cele mai actuale trend-uri și subtrend-uri din Industria Alimentară, care influențează preferințele consumatorilor.

Proteine animale sau mai multe produse vegetale?

Consumul de carne se manifestă printr-un interes crescut pentru preparate de tip premium,  o nouă tendință prin care înțelegem nevoile consumatorilor și creăm spațiu pentru noi oportunități. Își fac loc dietele flexibile, care îmbină proteinele animale cu beneficiile produselor vegetale.

Meniuri de tip ”to-go” sau ”slow living”?

Într-o lume în care timpul este limitat, consumatorii oscilează de la preparatele de tip delivery sau ”to-go”, la momentele de liniște, în care mâncarea este savurată încet. Alegerile consumatorilor sunt influențate de contextul social sau de diferitele momente ale zilei.

Confort sau experimentarea de gusturi exotice?

Consumatorii sunt din ce în ce mai aventuroși și dornici să experimenteze preparate inspirate din gastronomiile internaționale. Există un boom al cererii pentru meniuri cu specific asiatic și un interes crescut pentru gustul picant sau dulce-picant. Cu toate acestea, mâncarea tradițională, care amintește cu nostalgie de copilărie, oferă confort și familiaritate.

Mai multă simplitate?

Sănătatea și un stil de viață echilibrat sunt preocupări majore ale consumatorilor. Există o dorință puternică a consumatorilor de a include în alimentația lor suplimente alimentare. De asemenea, sănătatea mintală este foarte importantă, nu doar cea fizică.

Industria alimentară este într-o continuă evoluție, iar caracteristica definitorie a trend-urilor consumatorilor este flexibilitatea. Inovația și adaptabilitatea la noile cerințe ale pieței generează noi oportunități de creștere. Lasă-te inspirat și fii lider al schimbării în industria alimentară.

Descarcă acum raportul de trend-uri care modelează viitorul industriei alimentare aici.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302