Consumatorii romani in 2010, cei mai pesimisti din ultimii 10 ani

Consumatorii romani in 2010, cei mai pesimisti din ultimii 10 ani
person Horeca
access_time_filled

Consumatorii romani in 2010, cei mai pesimisti din ultimii 10 ani

Potrivit Barometrului de incredere a Consumatorului, realizat de institutul de cercetare de piata GfK Romania pentru Comisia Europeana, si facut public astazi, anul 2010 a fost „cel mai puternic marcat de pesimism din ultimii 10 ani”. De ce mediatizam acest studiu? Pentru ca atitudinea consumatorilor romani influenteaza toate aspectele unei societati, mai ales pe cea a industriei ospitalitatii, care are in ultimii ani clienti din ce in ce mai precauti cu cheltuielile proprii, tot mai putin dispusi sa investeasca in bunuri personale, cu atat mai putin in vacante sau calatorii. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1000 de persoane.

increderea-in-economia-romaneasca-a-scazut-in-mai-pentru-prima-data-in-2010

Revenind la studiu, indicele general de incredere a populatiei a fost calculat pe baza a patru indicatori: situatia financiara a familiei, situatia economica generala, asteptarile privind somajul si estimarile romanilor legate de cat vor reusi sa economiseasca in urmatoarele 12 luni.

Peste doua treimi dintre romani spuneau luna trecuta ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce doar 6% credeau ca aceasta este mai buna. in privinta perspectivelor financiare, mai mult de jumatate dintre romani spun ca acestea se vor inrautati, cu 20 procente mai multi decat in decembrie 2009, dar cu 10% mai putini decat in lunile de vara 2010, cele mai pesimiste din tot anul.

Romani pesimisti

Un procent ingrijorator de 87% dintre cei chestionati afirma ca starea generala a economiei a cunoscut un regres anul trecut fata de 2009. Numai pentru 1,5% dintre romani situatia a cunoscut o imbunatatire in ultimul an, in vreme ce sperantele pentru 2010 sunt si ele destul de reduse, 8% asteptand sa le mearga mai bine.

Siin ceea ce priveste asteptarile privind evolutia inflatiei se remarca o tendinta negativa. Mai multi romani decat in decembrie 2009 estimeaza o crestere de preturi in 2011 – 72% fata de doua treimi care credeau acest lucru in urma cu un an. Sireferitor la inflatia pe anul trecut, cu 10% mai multi concetateni decat in decembrie 2009 constata in ultima luna din 2010 ca preturile au fost mai ridicate fata de anul anterior.

cv_05

Luna decembrie este o luna usor mai optimista atunci cand vine vorba de perspectivele privind somajul. Cifrele din 2009 si 2010 arata aproape identic – cu o medie a pesimistilor plasata in lunile ianuarie – noiembrie la 84% sau 85% versus cea din luna decembrie, cu procente ale celor care vad o inrautatire a situatiei in urmatoarele 12 luni reduse la 78%, respectiv la 80%.

Nici atitudinea fata de economisire nu a inregistrat schimbari majore. 80% dintre romani considera ca nu este o perioada favorabila pentru a pune bani deoparte, in vreme ce mai bine de un sfert dintre romani (26%) spun ca au datorii – cel mai mare procent din ultimii 7 ani – si doar 12% reusesc sa economiseasca.

„Indicele general de incredere a populatiei masurat de Barometrul de incredere a Consumatorului a atins o medie anuala de -54”, se arata in comunicatul emis de GfK Romania. Barometrul de incredere a Consumatorului este un studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania. GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK. De peste 10 ani, GfK Romania este institutul numarul 1 de cercetare de piata din Romania.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302