GOOGLE: ingredientul necesar afacerilor

GOOGLE: ingredientul necesar afacerilor
person Horeca
access_time_filled

Å¢i-au construit un website. Tu nu, deci, ca sa scurtam lucrurile, citeste acest articol in momentul in care te hotarasti sa apari si in mediul virtual. Nu arunca revista! Pastreaz-o pentru momentul in care afacerea ta o sa se nasca si in www, nu numai pe bulevard si citeste cu atentie acest articol pentru ca îti va fi de folos.

“Am un website, deci sunt pe internet, nu?”
De cate ori am auzit asta. Vezi tu, nu este suficient sa ai doar un website de prezentare. Nu este doar un task de indeplinit si “gata!”. Website-ul tau trebuie sa fie vizibil, sa atraga vizitatori, asa cum, pe vremuri, tarabagiii strigau in piata cat mai tare pentru ca marfa lor sa atraga trecatorii. Fundamental, in prezent lucurile nu s-au schimbat: trecatorii se numesc utilizatori de Internet si cauta marfa intr-o piata numita Google. Doar ca acum, comerciantii pentru a fi cei mai vizibili se lupta sa fie in primele pagini de cautari pe Google. Pagina de cautari este acea pagina pe care Google ti-o afiseaza atunci cand cauti ceva. De exemplu, daca scrii “utilaje alimentare”, rezultatele pe care Google ti le afiseaza sunt rezultatele cele mai relevante pentru cautarea ta. îti dai seama ce lupta este intre antreprenorii moderni pentru cele mai de sus pozitii pe Google atunci cand tu cauti ceva ce tine de afacerile lor?Cuvintele cheie: baza cautarilor pe google
Cand cauti pe Google folosesti cuvinte cheie. “florarie Bucuresti” este un cuvant cheie pe care cineva îl scrie pe Google cand cauta flori in Bucuresti. Chiar in timpul realizarii site-ului, dar si dupa terminarea acestuia, ia legatura cu o agentie specializata in SEO (Search Engine Optimization). Ei îti vor analiza afacerea, continutul de pe website si vor defini un set de cuvinte cheie care tine de afacerea ta pe care îl vor implementa prin programare si scriere sau rescriere de texte la tine pe website. De exemplu, daca ai un restaurant in Bucuresti si organizezi nunti si petreceri, o parte din setul tau de cuvinte cheie este “restaurante Bucuresti”, “organizari petreceri Bucuresti” sau “restaurant nunta Bucuresti”. Este la nivelul imaginatiei agentiei atunci cand scrie aceste cuvinte, pentru ca trebuie sa gaseasca exact ceea ce ar cauta pe Google un utilizator interesat de ceea ce oferi tu. Important este sa fii pe prima pagina, pentru ca numai asa poti ajunge la cumparator, care si asa nu are mult timp sa îti acorde.
Regula nr. 1: nu esti singur pe internet
Dar concurenta a apelat si ea la o agentie specializata in SEO si nu sunteti doar doua companii pe piata, sunteti zeci care va doriti pozitii fruntase. Rezultatele naturale, cele care sunt afisate in mod normal pe Google pot fi influentate prin tehnici de optimizare web, insa, daca website-ul tau isi pastreaza continutul pentru mult timp, cei nou aparuti pe piata pot sa ajunga rapid in pozitii fruntase pe prima pagina, luandu-ti clientii de care vorbeam la inceput. in plus, unele cuvinte cheie care tin de specificul afacerii tale sunt foarte concurentiale (au foarte multe rezultate la cautari – de ordinul milioanelor), deci optimizarea SEO nu mai este eficienta pentru acestea.

Promovarea platita: google adwords
Acolo unde optimizarea nu da rezultatele dorite, îti sugerez sa ceri unei agentii specializate sa te promoveze prin Google Adwords. Acesta este un sistem platit de promovare, complex, care îti permite sa targetezi reclama afacerii tale acolo unde doresti. Printre multele sale facilitati, Adwords:

–  Plaseaza reclama ta pe Google atunci cand cineva cauta dupa cuvintele cheie platite de tine;
–  Permite targetarea utilizatorilor dintr-o anumita tara, regiune geografica sau oras;
–  Permite targetarea utilizatorilor dupa limba in care cauta pe Google;
–  Poate plasa reclame dupa un orar strict;
–  Plaseaza reclame pe site-uri partenere in functie de continutul de pe acele website-uri (pe un site de stiri, la rubrica restaurante, reclama ta poate fi afisata automat atunci cand cineva citeste o stire specifica de acolo).

in plus, Adwords nu impune un buget minim pentru reclama platita. in plus, bugetul zilnic de reclama este gestionat inteligent prin sistemul sau de optimizare, care poate plasa reclamele pe durata unei zile in mod uniform sau accelerat pana la epuizarea bugetului, dupa cum doresti. Ceea ce vei gasi exceptional este ca poti opta pentru:

1. Campanii Adwords CPC (cost per click): Reclama ta este afisata atunci cand cineva cauta dupa cuvintele cheie platite de tine, dar platesti decat daca utilizatorul da click pe reclama ta. Recomand sa alegi acest tip de campanie atunci cand ai o oferta speciala, cand vinzi ceva sau cand incerci sa determini utilizatorii sa faca o actiune pe site: sa se inscrie la un newsletter, sa se aboneze la ceva, sa cumpere un item   etc.
2. Campanii Adwords CPM (cost per mia de afisari): Reclama ta este afisata atunci cand cineva cauta dupa cuvintele cheie platite de tine si platesti la fiecare mie de afisari. Cu alte cuvinte, chiar daca utilizatorul da click sau nu pe reclama ta, platesti. Recomand sa alegi acest tip de campanie atunci cand ai o campanie de brand awareness, adica atunci cand vrei sa ai cat mai mare expunere cu afacerea ta pe Google. De regula, poti sa faci asta daca afacerea ta este in faza de inceput si doresti sa îi cresti notorietatea. Preturile variaza in functie de calitatea reclamei (cat de potrivita este reclama ta in raport cu website-ul), de licitatiile celorlalti concurenti, dar si de alti factori determinati de Google. in plus, Adwords îti permite sa îti controlezi bugetul pentru care nu exista limite inferioare sau superioare. Poti cheltui un dolar pe zi sau 1000, depinde numai de tine si de RI (reintoarcerea investitiei). in plus, accesul la rapoartele sale foarte detaliate îti ofera o imagine detaliata asupra tuturor celor care îti viziteaza website-ul. Daca esti curios cum functioneaza, poti sa cauti pe Google, dar îti recomand sa lasi chestia asta pe mana cuiva din compania ta sau unei agentii specializate. Bun, deci acum stii: un website nu este suficient. Optimizeaza-l, fa-l vizibil! Este greu sa-ti vad prezentarea de restaurant intre alte cateva zeci pe Google. Acolo unde SEO nu functioneaza, utilizeaza metode platite, pentru ca, desi aparent, costa, vei face profit.

Radu Trandafir

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302